[Cari 1.8] Temperatura silnika. |
Autor |
Wiadomość |
tdi1982
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25-10-2007, 18:15 [Cari 1.8] Temperatura silnika.
|
|
|
Witam.Czy u was wskazówka od temperatury też podchodzi tak gdzieś ok. 5mm. od czerwonej kreski?.Po chwili załącza się wentylator i tem. szybko spada na środek.Tak było jak ciepło na dworze teraz że jest zimniej na dworze i używa się ogrzewania wskazówka jest cały czas na środku.Cari 1997r.1.8 SOHC |
|
|
|
 |
vienek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-10-2007, 18:37
|
|
|
Witam
U mnie nawet w najgorętsze dni podczas normalnej jazdy nie włączył się wentylator, a wskazówka temp. była gdzieś w połowie skali. Żeby załączył mi się wentylator, to musi mi na wolnych obrotach pracować ok. pół godziny. Sprawdź płyn w chłodnicy. |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 25-10-2007, 18:40
|
|
|
Mi wskazówka nigdy położenia pionowego nie przekroczyła,teraz to nawet troche ponizej pionu sie zatrzymuje,NA moje oko czujnik od wentylatora za późno łapie. |
|
|
|
 |
tdi1982
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25-10-2007, 20:28
|
|
|
Poziom płynu jest dobry a jeśli chodzi o czas czekania na wentylator to faktycznie trzeba było poczekać bez wałczonej klimatyzacji z 6-7 min.A te wartości u was to podajecie z włączoną klimą czy bez?.A to dziwne że prawie nigdy się nie włącza wam się wentylator a wskazówka jest cały czas na połowie bo według mnie to macie coś z termostatem bo wentylator musi się załączać. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 25-10-2007, 21:05
|
|
|
Jakby mieli z termostatem to by się przegrzewał silnik albo byłby niedogrzany.Sądze że Cari ma dość dobry układ chłodzenia bo też zauważyłem sporadyczne włączenie się wentylatora a powyżej pionu wskazówka jeszcze nigdy mi się nie wychyliła. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
vienek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-10-2007, 21:12
|
|
|
tdi1982 napisał/a: | Poziom płynu jest dobry a jeśli chodzi o czas czekania na wentylator to faktycznie trzeba było poczekać bez wałczonej klimatyzacji z 6-7 min. |
Te 6-7min to na wolnych obrotach? A jeśli tak to coś za szybko łapie temp. Tak jak napisałem wcześniej u mnie musi chodzić ok. pół godziny na wolnych obrotach, żeby temp. przekroczyła wartość po której załącza się wentylator. Bez załączonej klimy. |
|
|
|
 |
tedi58
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 77 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 25-10-2007, 21:24
|
|
|
W mojej carusi jest tak samo jak wcześniej Koledzy opisywali wentylator sporadycznie się załaczy latem ,a zimą to wogóle i wskazówka prawie w pionie tak mam cały czas odnowości nie grzebane w układzie chłodzenia. |
|
|
|
 |
wegiel [Usunięty]
|
Wysłany: 25-10-2007, 23:29
|
|
|
Temat byl juz poruszany kilka razy.Tez w lecie mialem tak ze wskazowka przechodzila polowe w korku i chwile trzeba bylo poczekac zanim odpali wiatrak i spadnie - jak pytalem o to mechanika to powiedzial ze to nic zlego i ze wcale nie jest prawda ze wskazowka nie moze przekroczyc na chwile polowy skali. Popatrz na temat "wysokka temperatura silnika w korku" czy jakos tak. |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 25-10-2007, 23:47
|
|
|
ja w swojej cari tak na szczescie nie mialem....ale wakacje smigałem 406 i tam wskazówka szajbowała jak głupia...raz ponad 90 pozniej na 80 i znow do góry i znow na dól... wiec raczej nic nie szkodzi ze czasami podskoczy...ważne zeby wrócila do normy....pozdrawiam |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
tdi1982
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 26-10-2007, 09:47
|
|
|
Bardzo ciekawe koledzy co piszecie.Jeśli chodzi o moją wypowiedź że po 6-7min łapie wysoką tem. to chodzi mi że jeśli się zatrzymam jadąc trasa na parkingu to tyle potrzeba żeby wentylator się włączył.Ktoś tam napisał że winą może być czujnik który włacza wentylatory tylko gdzie on jest umieszczony.A swoją droga to jeśli ten wskaźnik od tem. jest tak dokładny jak od paliwa to się nie dziwie że pod czerwone podchodzi. |
|
|
|
 |
Marcos [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2007, 18:04
|
|
|
Słuchajcie, a mi dziś wskazóweczka przestała działać
Czy to może byc bezpiecznik czy coś innego?
Chodzi oczywiście o wskazówkę temperatury silnika - nie rusza się, chocbym niewiem ile jeździł, a wcześniej dochodziła do połowy.
Dzieki za pomoc. |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 26-10-2007, 20:32
|
|
|
Sprawdź czujnik temperatury na silniku (taki mały z podłączonym kabelkiem, wkręcany na bloku silnika). Kiedyś miałem podobne zjawisko, był pęknięty. Wymiana przywróciła poprzednią sprawność wskaźnika temperatury. |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 27-10-2007, 01:12
|
|
|
tdi1982 napisał/a: | A swoją droga to jeśli ten wskaźnik od tem. jest tak dokładny jak od paliwa to się nie dziwie że pod czerwone podchodzi. |
Tedeju prawde powiadasz ze ten od paliwa to tylko taki dodatek ale od temperatury jest juz dokladny U mnie caly czas trzyma na polowie. Gruz juz jezdzi to moge ci zademonstrowac |
|
|
|
 |
tdi1982
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 27-10-2007, 09:20
|
|
|
Kogo witam kogo goszczę witaj dylsonie.Gratulacje jeśli chodzi o gruz dziś podjade do ciebie to sprawdzę co i jak i może se korka pożyczę i wtedy zobaczymy.Doleje płyny i odpowietrzę go i nie ma bata na Marychę musi działać. |
|
|
|
 |
Marcos [Usunięty]
|
Wysłany: 27-10-2007, 20:07
|
|
|
wazu napisał/a: | Sprawdź czujnik temperatury na silniku (taki mały z podłączonym kabelkiem, wkręcany na bloku silnika). Kiedyś miałem podobne zjawisko, był pęknięty. Wymiana przywróciła poprzednią sprawność wskaźnika temperatury. |
Zgadza sie
Zrobione, naprawione i działa |
|
|
|
 |
|