Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] PB 95 vs 98
Autor Wiadomość
TKJ
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2007, 22:24   [CJ1A 1.3] PB 95 vs 98

Ostatnio znajomi próbowali mi wmówić, że jeżdżąc na PB 98 będę przejeżdżał więcej kilometrów silnik będzie czyściejszy (w środku) i większy power będzie. Czy to prawda? czy ktoś to testował? Jeżdżę na 95 i nie narzekam.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2007, 22:29   

Ja od jakiegoś czasu śmigam na 98 no i powiem, że może minimalnie lepiej się zbiera, ale łyka też nieco więcej. Dziś wlałem 95 i właściwie brak różnicy, ważne aby paliwko było dobrej jakości.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2007, 22:36   Re: PB 95 vs 98

TKJ napisał/a:
Ostatnio znajomi próbowali mi wmówić, że jeżdżąc na PB 98 będę przejeżdżał więcej kilometrów

pod warunkiem, że ECU zmieni mapę wtrysku do tego paliwa
i dostosuje sie do wyższej odpornosci na spalanie stukowe, które właśnie oznacza liczba oktanów
TKJ napisał/a:
silnik będzie czyściejszy (w środku)

pod warunkiem, że paliwo realnie będzie wyższej jakości
i/lub będzie bezsiarkowe
i/lub będzie zawierało w sobie substancje czyszczace
TKJ napisał/a:
większy power będzie.

Nie będzie to odczuwalne o ile zaistnieje bo NIE MUSI,
Co wykazały testy porównawecze róznych pism, serwisów i magazynów moto,
które porównały zwykłe 95/98/BPUltimate/Verva/VPower99+ itd
Testy były powtarzane kilkukrotnie dla zwiększenia wiarygodnosci wyniku.
Wykresy z hamowni mówią same za siebie.

PS poszukaj też na forum, było o tym nie raz.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-10-2007, 07:24   

W skrócie: silnik jest projektowany na określone paliwo i wlanie lepszego nic nie da póki nie przerobisz silnika tak by miał lepsze osiągi i wtedy być może będzie potrzebował lepszego paliwa - w każdym innym razie po co przepłacać? :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Tybek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma Mirage GDI 1.8 2002
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 156
Skąd: Leeds
Wysłany: 27-10-2007, 09:08   

Jeśli chodzi o konkretnie Twój silniczek 1.3, to nic się nie zmieni jak wlejesz 98, oprócz ceny oczywiście :)
_________________
Carisma Mirage GDI 1.8 2002
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-10-2007, 10:07   

Z tego, co kiedyś ktoś napisał na forum silnik przystosowany jest do paliwa od 90 oktanów.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 27-10-2007, 22:37   

powiem więcej zalałem 95 na lotosie i jest dużo lepiej niż 98 na jet!!! Więcej tam nie leję chociaż najbardziej po drodze.Wcale nie jest wolniejszy, chodzi ciszej i równiej, jeśli zauważyłem róznicę to musi być spora rozbieżność pomiędzy tymi paliwami :?
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2007, 00:48   

Jezdzilem 30tys mil na V-Power Shell 93 USA (=V-Power Shell 98 Euro) choc samochod jest zaprojektowany na 87 USA (95 Euro) i po dluzszym czasie zaobserwowalem duzy nagar w silniku. Srodki (czyt w paliwie) ktore mialy czyscic w sumie zapchaly mi wtryski i musialem wymienic.

Teraz sie przekonalem i nie przeplacam i leje 95 bo zadnych korzyscni nie znalazelm przy 98.

PS. Kiedys myslalem inaczej. Teraz wiem ze bez przemapowania ECU nie ma to roznicy a moze nawet zaszkodzic.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2007, 02:29   

allias napisał/a:

PS. Kiedys myslalem inaczej. Teraz wiem ze bez przemapowania ECU nie ma to roznicy a moze nawet zaszkodzic.

Dokładnie jest tak jak piszesz, paliwo z substancjami czyszczącymi nie przeszkadza, jeżeli zalewa sie je cały czas od nowości auta. Natomiast gdy powstaną nagary, środek je wypłuka i albo cos zapchają, albo zrobią inny bałagan. Z czasem nagar pełni rolę naturalnego uszczelnienia. Ktoś moze mieć niespodziankę, gdy po zatankowaniu tego paliwa uświadomi sobie, że auto negle zaczęło brać 1 L oleju na 1000km, a były też i takie przypadki.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2007, 11:07   

U mnie bylo ze z 11 skoczylo do 18 litrow na 100. Tylko dlatego ze wyplukalo mi nagar na wtryskach. Wymienilem wtryski i mam 9.5-10L. Ale musialem wydac kase na nowe 4 wtryski... :evil:
 
 
TKJ
[Usunięty]

  Wysłany: 28-10-2007, 12:54   

czyli potwierdzają się moje myśli. Jak na razie jeżdżę na PB 95 i nie narzekam. Spala mi średnio 7.5 L/100KM i nie narzekam zwłaszcza jak nadchodzą wieści o coraz droższym paliwie. A nagary jak można i w jaki sposób można zauważyć że się zbierają?
allias
[/quote] Srodki (czyt w paliwie) ktore mialy czyscic w sumie zapchaly mi wtryski i musialem wymienic.[/quote]♦
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2007, 16:50   

U mnie tego nie bylo widac. Wtryski wygladaly pieknie ale wewnatrz byly skopane. Jak puscilem srodek do czyszczenia poprzez moj uklad paliwowy to po tym zobaczylem ze siapal jak smok. Z odczytow z kompa zobaczylem ze wtryski a jak wymienilem to odrazu sie spalanie zmienilo. Od tego czasu jezdze na 95. Nie nazekam majac 9-9.5 na trasie przy 160km/h do 11 po miescie. Jak na silnik 2.4L to wydja mi sie bardzo dobrze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.