[CJ1A 1.3] PB 95 vs 98 |
Autor |
Wiadomość |
TKJ [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2007, 22:24 [CJ1A 1.3] PB 95 vs 98
|
|
|
Ostatnio znajomi próbowali mi wmówić, że jeżdżąc na PB 98 będę przejeżdżał więcej kilometrów silnik będzie czyściejszy (w środku) i większy power będzie. Czy to prawda? czy ktoś to testował? Jeżdżę na 95 i nie narzekam.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 13:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2007, 22:29
|
|
|
Ja od jakiegoś czasu śmigam na 98 no i powiem, że może minimalnie lepiej się zbiera, ale łyka też nieco więcej. Dziś wlałem 95 i właściwie brak różnicy, ważne aby paliwko było dobrej jakości. |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2007, 22:36 Re: PB 95 vs 98
|
|
|
TKJ napisał/a: | Ostatnio znajomi próbowali mi wmówić, że jeżdżąc na PB 98 będę przejeżdżał więcej kilometrów |
pod warunkiem, że ECU zmieni mapę wtrysku do tego paliwa
i dostosuje sie do wyższej odpornosci na spalanie stukowe, które właśnie oznacza liczba oktanów
TKJ napisał/a: | silnik będzie czyściejszy (w środku) |
pod warunkiem, że paliwo realnie będzie wyższej jakości
i/lub będzie bezsiarkowe
i/lub będzie zawierało w sobie substancje czyszczace
TKJ napisał/a: | większy power będzie. |
Nie będzie to odczuwalne o ile zaistnieje bo NIE MUSI,
Co wykazały testy porównawecze róznych pism, serwisów i magazynów moto,
które porównały zwykłe 95/98/BPUltimate/Verva/VPower99+ itd
Testy były powtarzane kilkukrotnie dla zwiększenia wiarygodnosci wyniku.
Wykresy z hamowni mówią same za siebie.
PS poszukaj też na forum, było o tym nie raz. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 27-10-2007, 07:24
|
|
|
W skrócie: silnik jest projektowany na określone paliwo i wlanie lepszego nic nie da póki nie przerobisz silnika tak by miał lepsze osiągi i wtedy być może będzie potrzebował lepszego paliwa - w każdym innym razie po co przepłacać? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Tybek
Mitsumaniak
Auto: Carisma Mirage GDI 1.8 2002
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 156 Skąd: Leeds
|
Wysłany: 27-10-2007, 09:08
|
|
|
Jeśli chodzi o konkretnie Twój silniczek 1.3, to nic się nie zmieni jak wlejesz 98, oprócz ceny oczywiście |
_________________ Carisma Mirage GDI 1.8 2002
 |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-10-2007, 10:07
|
|
|
Z tego, co kiedyś ktoś napisał na forum silnik przystosowany jest do paliwa od 90 oktanów. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-10-2007, 22:37
|
|
|
powiem więcej zalałem 95 na lotosie i jest dużo lepiej niż 98 na jet!!! Więcej tam nie leję chociaż najbardziej po drodze.Wcale nie jest wolniejszy, chodzi ciszej i równiej, jeśli zauważyłem róznicę to musi być spora rozbieżność pomiędzy tymi paliwami |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 00:48
|
|
|
Jezdzilem 30tys mil na V-Power Shell 93 USA (=V-Power Shell 98 Euro) choc samochod jest zaprojektowany na 87 USA (95 Euro) i po dluzszym czasie zaobserwowalem duzy nagar w silniku. Srodki (czyt w paliwie) ktore mialy czyscic w sumie zapchaly mi wtryski i musialem wymienic.
Teraz sie przekonalem i nie przeplacam i leje 95 bo zadnych korzyscni nie znalazelm przy 98.
PS. Kiedys myslalem inaczej. Teraz wiem ze bez przemapowania ECU nie ma to roznicy a moze nawet zaszkodzic. |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 02:29
|
|
|
allias napisał/a: |
PS. Kiedys myslalem inaczej. Teraz wiem ze bez przemapowania ECU nie ma to roznicy a moze nawet zaszkodzic. |
Dokładnie jest tak jak piszesz, paliwo z substancjami czyszczącymi nie przeszkadza, jeżeli zalewa sie je cały czas od nowości auta. Natomiast gdy powstaną nagary, środek je wypłuka i albo cos zapchają, albo zrobią inny bałagan. Z czasem nagar pełni rolę naturalnego uszczelnienia. Ktoś moze mieć niespodziankę, gdy po zatankowaniu tego paliwa uświadomi sobie, że auto negle zaczęło brać 1 L oleju na 1000km, a były też i takie przypadki. |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 11:07
|
|
|
U mnie bylo ze z 11 skoczylo do 18 litrow na 100. Tylko dlatego ze wyplukalo mi nagar na wtryskach. Wymienilem wtryski i mam 9.5-10L. Ale musialem wydac kase na nowe 4 wtryski... |
|
|
|
 |
TKJ [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 12:54
|
|
|
czyli potwierdzają się moje myśli. Jak na razie jeżdżę na PB 95 i nie narzekam. Spala mi średnio 7.5 L/100KM i nie narzekam zwłaszcza jak nadchodzą wieści o coraz droższym paliwie. A nagary jak można i w jaki sposób można zauważyć że się zbierają?
allias
[/quote] Srodki (czyt w paliwie) ktore mialy czyscic w sumie zapchaly mi wtryski i musialem wymienic.[/quote]♦ |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 16:50
|
|
|
U mnie tego nie bylo widac. Wtryski wygladaly pieknie ale wewnatrz byly skopane. Jak puscilem srodek do czyszczenia poprzez moj uklad paliwowy to po tym zobaczylem ze siapal jak smok. Z odczytow z kompa zobaczylem ze wtryski a jak wymienilem to odrazu sie spalanie zmienilo. Od tego czasu jezdze na 95. Nie nazekam majac 9-9.5 na trasie przy 160km/h do 11 po miescie. Jak na silnik 2.4L to wydja mi sie bardzo dobrze. |
|
|
|
 |
|