Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Sterowanie pracą wentylatora chłodnicy
Autor Wiadomość
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-05-2007, 20:39   

Może czujnik temperatury zwalony i ecu nie wie że się obieg zgrzał i nie daje cynku na przekaźnik? Sprawdzałeś czujnik temperatury?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
hidrillez
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2007, 20:48   

saphire ... czy mówimy o tym czujniku przy termostacie ? Przecież to on podaje informację na wskaźnik. Gdyby coś było z nim nie tak, w ogóle bym nie wiedział, że temp. wzrosła nadmiernie ...
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-05-2007, 21:03   

IMHO czujnik do wskaźnika to jedno a czujnik do ECU to co innego :) to dwa różne sensory przynajmniej w GDI (o ile dobrze mi się kojarzy to z worksop'a) :)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
hidrillez
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2007, 21:14   

Brzmi logicznie ... tylko, że ja nie mogę jakoś tego drugiego czujnika zlokalizować :(
Ani organoleptycznie, ani ślepiąc w manual. W tym sęk.
Ale gdyby istniał, jego padaka, byłaby całkiem sensowną odpowiedzią na wszystkie powyższe pytania.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2007, 21:45   

Czy w Carismie są 2 czujniki ? Sam nie mam pewności.

W manualu na str 11A-48 doszukałem się tylko tego:

<-->

ŁAdnie jest też opisany test przekaźników w manualu, warto go przeprowadzić wg ksiazki.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-05-2007, 21:52   

Dokładnie tak: pkt. 6. to czujnik temperatury która czyta ECU (wchodzi do niego na linie 4.) a pkt. 7. to czujnik który podpięty jest pod wskaźnik na zegarach :)

O sprawdzeniu i kontroli poprawności działania tego sensora był 2-3 dni temu wątek gdzies w galantach i nawet tam podawałem jak to stestowac i gdzie to jest opisane w workshop manualu carismowym:

http://www.mitsubishi-gra...ghlight=#162137
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2007, 22:05   

saphire napisał/a:
Dokładnie tak: pkt. 6. to czujnik temperatury która czyta ECU (wchodzi do niego na linie 4.) a pkt. 7. to czujnik który podpięty jest pod wskaźnik na zegarach :)

hehe miałem racje na początku, że są 2 szt
już przemęczony nie zwrociłem uwagi na pkt 7 :)
mam dosć nauki do examinu, chyba czas spać i odpocząć

tak wiec wspólnymi siłami znaleźliśmy Ci czujnik do sprawdzenia,
skoro silnik wentylatora działa, bezpieczniki ok,
to pozostaje jeszcze czujnik, termostat, ponownie przekaźniki chyba, ze juz je dobrze sprawdziłeś no i ostatecznie pompa, obecnie nic wiecej nie przychodzi mi do głowy...
 
 
hidrillez
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2007, 22:23   

Dzięki serdeczne :D
Więc wiemy na 100%, że są (powinny być) 2 czujniki, bądź też 1 z dwoma wyjściami. Na rys. są niestety pokazane tylko konektorki, a nie sensory, więc nie do końca jest dla mnie wszystko jasne. Zaczynam podejrzewać, że poprzedni właściciel mógł coś tu nabroić. Jutro pyknę fotkę tej części komory silnika, żebyśmy mieli czarno na białym, jak wygląda sytuacja. A faktycznie jest tam jeden konektor, który mnie już dawno nurtował, bo nie jest do niczego podpięty. Ale też sam nigdzie go nie mogłem przypasować.
W każdym razie jeszcze raz dziękuję. Nos mi podpowiada, że jesteśmy coraz bliżej :biggrin:
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-05-2007, 04:27   

hidrillez napisał/a:
który mnie już dawno nurtował, bo nie jest do niczego podpięty


jeśli myslisz o tym na ścianie grodziowej, to na 99% to ten od pompy paliwa
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
hidrillez
[Usunięty]

Wysłany: 31-05-2007, 20:24   

No więc zrobiłem zdjęcia:

Tak to u mnie wygląda i raczej nie mam wątpliwości że wygląda źle.
Ten czujnik, który widać, jest nowy (przeze mnie wymieniony), ponieważ w starym zaraz po zakupie auta ułamało się to złącze/stopka do konektorka (kolor zielony). Dokupiłem identyczny, jak ten który był.
Kolrem czerwonym obrysowałem nie podpięty przewód z konektorem, który nie wiadomo w takim układzie, gdzie powinien być wpięty. Zapewne oryginalny czujnik wygląda inaczej. Czy ktoś mi to może potwierdzić ??

[ Dodano: 31-05-2007, 21:26 ]
... chyba źle załączyłem zdjęcie, sorry
 
 
Scorpion83
[Usunięty]

  Wysłany: 31-05-2007, 21:23   Klima w Cari 1.6 '96 Hatchback

Mysle ze temat nie odbiega od tego co chce napisac :)

Otoz jak w temacie wiadomosci zaznaczylem, mam Cari 1.6 '96 Hatchback. Mam klimatyzacje (ale nie automatyczna). Jesli wlaczone jest ECU - to nie wiem jakie jest wtedy dzialanie, ale domyslam sie ze jakies ekonomiczne ... Ale jesli wlaczam " * " to klima zalacza mi sie co jakis czas. A dokladniej opisze to tak :) leci sobie powietrze leci i leci a nagle slychac jak klima sie zalacza i dmucha lodówkowym powietrzem :) Nabita jest takze chlodzic chlodzi. Ale moj problem polega na tym, ze nie wiem CZY ta klima w moim Bishi ma dzialac w ten sposob, czy moze powinna chlodzic zimnym powietrzem NONSTOP.

Fajnie by bylo gdyby ktos krotko i zwiezle mi odpowiedzial na moj problem. Moj ojciec (prawie 30 letni kierowca, cos tam o samochodach wie, wiec czemu mialbym mu nie wierzyc ;) ) twierdzi ze ta klima nie powinna tak dzialac. Mowi ze powinno sie chlodzic NONSTOP. Ja nie wiem co myslec, bo kiedys bylem u kolesia jakiegos napelniac klime (w sumie to nie udalo sie jemu napelnic, wiec moze slabiak jakis jest) to mi powiedzial ze ta klima tak dziala. Ze sie zalacza co jakis czas :]

Pozdrawiam.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 01-06-2007, 19:14   

Klima w pozycji przełącznika ECO włącza się i wyłącza kiedy tam jej trzeba w zależności od ciśnienia w obiegu, temperatury itp. Generalnie wystarcza do normalnego schładzania auta nawet przy dużym upale - po prostu częściej się będzie wtedy załączać.

Klima w pozycji * zwykle chodzi nonstop chyba że za wysokie ciśnienie się zrobi w obiegu lub za niska temperatura ok 4-6'C to wtedy tez jest wyłączana i może się wydawać że działa tak jak na ECO jednak tutaj wyłączenie jest nie w celu oszczędzania paliwa ale ochrony klimy by jej nie rozwaliło i by nie zamarzła. W sprzyjających okolicznościach w mocnym upale przy małej wilgotności w tym trybie klima może chodzić prawie non stop. Przy dużej wilgotności gdy niezbyt gorąco może łatwo dojść do oblodzenia w wymienniku i dlatego jest wtedy wyłączana ochronnie.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
hidrillez
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2007, 19:59   

Witam ponownie
Ponieważ nadal nie mogę we własnym zakresie doszukać się rozwiązania mojego problemu, opisanego w tym wątku, mam prośbę do posiadaczy Cari 1.6 (najlepiej bez klimy). Bardzo proszę o sprawdzenie sposobu podpięcia kabelka z konektorkiem zaznaczonego na załączonym przeze mnie powyżej zdjęciu na czerwono i o podzielenie się spostrzeżeniami ze mną :lol:
Czy u was też ten przewód jest wolny, a do czujnika przy termostacie podłączony jest jeden - inny przewód (na zdjęciu na zielono) ??
 
 
tedi58 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 77
Skąd: Wrocek
Wysłany: 06-06-2007, 20:21   

Na początku wszystkich pozdrawiam ,,miśkowiczów"- mojej cari 1.6 ten przewód na czerwono zaznaczony na zdjęciu wolny też jest podpięty do wiązki jak u ciebie ,a zielony do termostatu więc tutaj masz wszystko ok?? cari bez klimy.
 
 
tdi1982 
Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Radomsko
Wysłany: 28-10-2007, 14:41   

Ponieważ mam taki sam problem podłączam się do tematu bo jestem ciekaw co koledze wyszło z napraw i przemyśleń niestety nie ma numeru gg więc może ma powiadamianie przez maila proszę o odpowiedż
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.