Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Kat czy strumienica?
Autor Wiadomość
adam-g
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2007, 10:31   

londolut napisał/a:
strumienica to 50+robota


jak za tyle to wstawiaj
ja zapłaciłem 180 + robota
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2007, 10:35   

400zł to dość dużó.Ja wczoraj bylem na naszej pięknej łódzkiej gieldzie i zagadalem goscia który stal z strumienicami, katalizatorami i tlumikami. Powiedzial mi ze taki kat do mojego silnika bedzie kosztowal jakies 200zł do tego dsprzedam mu moj stary katalizator za który powiedzial ze da stówke wzwyż (zalezy od stanu,wielkosci).To mnie sklonilo do rezygnacji ze strumienicy itp. jakis osiedlowy spawacz wezmie 30-50zł + 100zl za katalizator.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2007, 10:36   

mitutoyo napisał/a:
Powiedzial mi ze taki kat do mojego silnika bedzie kosztowal jakies 200zł do tego odsprzedam mu moj stary katalizator za który powiedzial ze da stówke wzwyż (zalezy od stanu,wielkosci).
NO i teraz sie zastanów dlaczego jest tak tanio............ :wink:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 29-10-2007, 10:52   

Hmm to mnie teraz zaskoczyłes mitutoyo, nawet przez mysl mi nie przeszły takie myki i jesli to ma wygladac na zasadzie
Cytat:
jakis osiedlowy spawacz wezmie 30-50zł + 100zl za katalizator
to ja szczerze pier****** wszelkiego rodzaju strumienice i kupie kata bo jestem na tyle inteligentny (i skromny zarazem :mrgreen: ) ze wiem ze jesli fabryka wstawiła katalizator to jest on tam bardziej potrzebny niz z strumyk czy przelota. Musze zawitac na gielde w Gliwicach i popytac. Jesli bedzie mozliwa wymiana nowy za stary + doplata niewielkiej sumy (100-150zł) to ja sie na to pisze bo niechce zrobi krzywdy swojemu bolidowi.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
adam-g
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2007, 10:58   

londolut napisał/a:
ja sie na to pisze bo niechce zrobi krzywdy swojemu bolidowi.

chyba nie do końca zrozumiałeś sugestie dm17,
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2007, 11:04   

Ano tanio ponieważ te 200zł to normalna cena za katalizator np Bosala. Zeby nawet tani katalizator mógł być sprzedawany musi przejsc testy skuteczności a ze on siądzie nie za 200 tylko za 100 tysiecy kilometrow to raczej dla samochodu z tego rocznika co mój,niewiele znaczy.Iść do pierwszego lepszego warsztatu i przeplacic to nie sztuka.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2007, 11:41   

Tu jeszcze musisz sie dowiedzieć jaki katalizator powinien byś w Twoim autku- u mnie no musi być Euro3 i mieć wkład ceramiczny.........co już sprawia że nie dostaniesz go za 200zł - 400min to bym sie zodził. No ale jak piszesz wiek auta/okres użytkowania itd. trzeba to przekalkulować -np.lepszy taki kat niż strumiennica :wink:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 29-10-2007, 12:24   

Wozik jest z 95 roku i watpie zeby ktos kiedykolwiek grzebał w tym katalizatorze a tam raczej ceramiki niema. Pytałem przed chwika o uniwersalny to w granicach 200-250 zł. A jesli bym zamontował dedykowanego kataz bosala??
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2007, 16:31   

Tu nie ma co gdybać,musisz dowiedzieć się jaki katalizator będzie właściwy do Twojego auta-napewno istnieje jakiś katalog który to definiuje według numeru VIN
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 29-10-2007, 19:42   

polecacie bosala czy rozgladac sie za czyms innym ??
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
marcinrs
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2007, 11:16   

hubeeercie , jeżeli wyrzucisz kat to nie ma dwóch zdań bo moc napewno wzrasta , (sprawdź nawet w katalogach auto z lat 80 i taki sam silnik z lat 90 z kat , producent nawet podaje o kilka kucyków mniej ) sprawa strumienicy to kwestia dobrania całego wydechu i to nie jest takie proste ,,a co do badania technicznego to brak kat nie koniecznie wyjdzie na emisij spalin ,!!!!
pozdrawiam
 
 
Rado
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2007, 12:51   

a co jezeli kots ma dwie sondy lambda? wiem ze w CJ0 sa 2 a jak jest w CA0? podobno po wywaleniu kata komputer szaleje... (pytam czysto teoretycznie)
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 30-10-2007, 12:55   

Mam CA0 i nie zaobserwowałem u siebie zeby były 2 sondy w CJ0 owszem. Moze jakies CA0 na inny rynek były z 2 sondami. Ktoś juz napewno wywalił katalizator z CA0 to moze sie wypowie na temat wariacji kompa.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 30-10-2007, 13:30   

W CA0 jest jedna sonda - przed katalizatorem
U mnie w miejscu kata od jakis 2 lat biegnie rurka srednicy reszty wydechu
Moze jestem za malo wyczulony, ale poza lekka zmiana brzmienia nie zauwazylem zadnych roznic, ani na plus, ani na minus, zarowno w kwestii mocy jak i zachowania samochodu.
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2007, 18:02   

marcinrs napisał/a:
hubeeercie , jeżeli wyrzucisz kat to nie ma dwóch zdań bo moc napewno wzrasta , (sprawdź nawet w katalogach auto z lat 80 i taki sam silnik z lat 90 z kat , producent nawet podaje o kilka kucyków mniej ) sprawa strumienicy to kwestia dobrania całego wydechu i to nie jest takie proste ,,a co do badania technicznego to brak kat nie koniecznie wyjdzie na emisij spalin ,!!!!
pozdrawiam


Tylko ze na tych samych silnikach sa uzyte inne stopy i jest inny tuning - to nie jest tylko kwestia kata. Na przelomach lat zmieniaja sie normy ekologiczne i dlatego niektore samochody nie maja tyle mocy co wczesniejsze roczniki. Wiec tu jestes w bledzie, a jesli chodzi o przeglad to przejdziesz jesli ci zapomna podlaczyc sonde.

Katalizator powoduje zajscie pewnej reakcji chemicznej obnizajacej zawartosc tego i tamtego (nie bede pisal nazw bo ich nie pamietam). Tak czy inaczej to katalizator + wiele innych elementow sprawia ze trzymasz sie w normach spalin.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.