obroty w GDI |
Autor |
Wiadomość |
strazak [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2007, 15:11 obroty w GDI
|
|
|
Zakładam nowy temat bo sam juz nie wiem gdzie go podpiąć , czy do przepustnicy czy do czegoś tam innego , tak czy tak cały czas walczę z obrotami.
Przepustnicę wyczyściłem juz 2 raz ,po resecie kompa jest przez jakiś czas ok. Natomiast jak wyruszę w drogę ok 100km za jednym przysiadem zaczynają się szopki, obroty znowu zaczynają szaleć , spadać do zera zapala się check i znowu skaczą na 0k 1500 i tak cały czas . zeby tego było mało ostatnio podczas takiego spadania obrotów coś pod machą zaklekotało pojawił się tam czarny dymek i cari zdechła.... odpoczęła 5 min i wszystko jest ok....sam juz nie wiem co o tym myśleć...Jak jeżdzę po mieście wszystko jest ok., tak to wygląda jak by się coś tam nagrzewało czy coś....sprawdzałem świece, wyglądają na dobre , ale tak naprawdę to nie wiem kiedy były zmieniane....może ten sławetny zawór EGR? tylko podpowiedzcie mi proszę gdzie on jest i jak się go czyści....
Acha dzwoniłem do ASO to oczywiście powiedzieli uuuuu to GDI proszę pana ,trzeba przyjechać to popatrzymy.....i hmmm narazie to ja sobie patrze
może coś poradzicie.
pozdrawiam Tomek |
|
|
|
 |
paleoas [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2007, 18:19
|
|
|
A czyściłeś EGR (jak jest mocno zabrudzony to się blokuje)?
[ Dodano: 30-10-2007, 18:22 ]
Tu masz link (po niemiecku niestety ale ze zdjęć łatwo go poznać)
http://www.galantgdi.de/umbauen.htm |
|
|
|
 |
strazak [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2007, 18:50
|
|
|
dzięki bardzo ....to chyba to co jest pod przepustnica tak?
a czy czyści się go tak jak przepustnicę? |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
|
|
|
 |
paleoas [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2007, 09:16
|
|
|
Egr czyscimy podobnie jak przepustnicę, jakimś środkiem (może być benzyna ekstrakcyjna) który usunie sadzę. Istotne jest aby zaworek chodził w pełnym zakresie. |
|
|
|
 |
strazak [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2007, 11:46
|
|
|
dzięki bardzo .....ale jak sądze uszczelke trzeba specjalną?...bo myślę że trzeba go wyjąć do tego czyszczenia..
acha i u "Krzyżaka" też byłem...bardzo mądrze i naukowo a zarazem zrozumiale..godne polecenia szkoda tylko że nie ma cari... |
|
|
|
 |
paleoas [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2007, 15:52
|
|
|
Uszczelka po EGR jest metalowa i nic się z nia nie dzieje i można ją ponownie po czyszczeniu założyć. W mojej Cari po lifcie nawet pod przepiustnicą jest metalowa uszczelka. |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 03-12-2007, 18:49
|
|
|
strazak, dobrałeś się do tego zaworu? Opisz czy coś pomogło i ile roboty jest z demontażem i na co zwracać uwagę przy czyszczeniu. |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
strazak [Usunięty]
|
Wysłany: 03-12-2007, 20:03
|
|
|
WAZU odpuściłem to sobie.....po prostu nie wiem jak się za to zabrać.....to jakoś pod spodem jest teraz myślę nad alternatorem bo podobno regulator ,umownie go nazwijmy, kosztuje 500zł.!!!!....a to chyba sedno moich problemów ale zawsze jest to chyba chyba chyba.......powalcze
narazka i pozdro |
|
|
|
 |
KSCar [Usunięty]
|
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
|