Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Prosze o opis jak krok po kroku zmienić sprzęgło.
Autor Wiadomość
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 05-11-2007, 14:31   [CA4A 1.6] Prosze o opis jak krok po kroku zmienić sprzęgło.

Prośba moją jak w temacie, jak ktoś jest zorientowany w tym to prosił bym o jak najbardziej szczegółowy opis.
Mniej szczegółowe opisy też prosze :) .
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-11-2007, 14:54   

Spróbuję:
1. Odłączasz akumulator.
2. Odkręcasz klemę plusową od rozrusznika.
3. Demontujesz obudowę filtra powietrza wraz z "trąbą słonia".
4. Podnosisz auto z prawej strony (pasażera).
5. Odkręcasz koło.
6. Odkręcasz śrubę na półosi.
7. Odkręcasz kolumnę McPhersona od piasty.
8. Odchylasz piastę i wyjmujesz z niej przegub wraz z półosią (jeśli się nie da to musisz odkręcić i zbić sworzeń wahacza).
9. Odkręcasz plastikową osłonę silnika za kołem.
10. Wyjmujesz 4 zaślepki zasłaniające śruby od poduszki na skrzyni i odkręcasz je.
11. Wstajesz :mrgreen: i pod maską odkręcasz 2 śruby od tej poduszki i ją wyjmujesz.
12. Wyjmujesz wtyczkę od czujnika wstecznego biegu.
13. Odłączasz łapę sprzęgła przy pompce sprzęgła.
14. Odkręcasz śruby naokoło obudowy sprzęgła (łączenie silnika ze skrzynią) i wyjmujesz rozrusznik.
15. Wyjmujesz skrzynię w 2 osoby.
16. Odkręcasz śruby docisku i zdejmujesz sprzęgło.
17. Czyścisz koło zamachowe benzyną ekstrakcyjną (w razie gdyby był tłusty).
18. Przykręcasz nowe sprzęgło i resztę czynności wykonujesz w odwrotnej kolejności.
Oczywiście musisz mieć auto nad kanałem.
Powodzenia...
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 05-11-2007, 15:02   

Pikuś ;) , dzięki za opis, jak o czymś zapomniałeś to prosze o poprawienie przez Ciebie albo innych forumowiczów. Nie chciał bym zostać ze skrzynią na ramionach i odkręcać jeszcze jakieś śróbki i kabelki :) .
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-11-2007, 15:06   

Dochodzi pkt 3a. Spuszczasz olej ze skrzyni zanim wyciągniesz z niej półoś.

[ Dodano: 05-11-2007, 15:08 ]
I dochodzi pkt 11a. Odłączasz linki zmiany biegów i odkręcasz je od skrzyni.
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 05-11-2007, 15:15   

Jest dobrze.
Pytanie, skoro z jednej strony wyjme półoś z piasty to z drugiej strony (od drugiego koło) musze wybić piaste(EDIT: półoś) ze skrzyni ?
Ostatnio zmieniony przez serKlakier 05-11-2007, 16:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-11-2007, 15:18   

serKlakier napisał/a:
skoro z jednej strony wyjme półoś z piasty to z drugiej strony (od drugiego koło) musze wybić piaste ze skrzyni ?
Drugie koło stoi na ziemi, a półoś zostanie na aucie i wyjdzie ze skrzyni przy jej wyjmowaniu.
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 05-11-2007, 16:20   

O to mi chodziło tylko pomyliłem piaste z półosią ;) .
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-11-2007, 16:51   

To i ja spróbuję po swojemu:

1. Odłączyć akumulator
2. Zdjąć obudowę filtra i "trąbę słonia"
3. Spuścić olej ze skrzyni
4. Przód auta z obu stron na koziołki (ja wyciągam zawsze 2 półosie - nie lubię tracić nerwów na wybijanie wewnętrznego przegubu ze skrzyni jak ta wisi mi na ramieniu, a ciągnąc można przypadkowo rozłączyć przegub wewnętrzny pod osłoną - złożyć trudno)
5. Zawleczki i nakrętki na półosiach
6. 2 śruby amortyzator-zwrotnica i śrubka trzymająca uchwyt przewodu hamulcowego na amortyzatorze
7. linki zmiany biegów od góry i wysprzęglik (razem z rurką) - podwiesić obok, kabelek czujnika wstecznego, linka prędkościomierza
8. podeprzeć silnik w okolicach łączenia ze skrzynią
7. zdemontować skrajną górną poduszkę skrzyni
8. Zdemontować belkę pod skrzynią (na niej jest poduszka trzymająca silnik za pośrednictwem skrzyni, silnik w tym momencie "wisi" na górnej poduszce i naszym podparciu od dołu.
9. Pod skraj skrzyni od dołu klocek
10. Wszystkie śruby łączące skrzynię z blokiem, śrubki od osłony blaszanej czaszy - od dołu
11. Kołek won i skrzynia na zewnątrz

P.S. Rozrusznika i jego kabli można nie ruszać - on sobie zostanie na silniku po wyjęciu skrzyni
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-11-2007, 17:16   

josie napisał/a:
linka prędkościomierza
A widziałeś, zapomniałem.
josie napisał/a:
śrubki od osłony blaszanej czaszy - od dołu
O i to też umknęło.
josie napisał/a:
Rozrusznika i jego kabli można nie ruszać - on sobie zostanie na silniku po wyjęciu skrzyni
Uuu a tego nie wiedziałem.
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 12-11-2007, 12:03   

Sprzęgło zmienione :)
Dzięki chłopaki za pomoc. Robiłem metodą "josie".
josie napisał/a:
7. linki zmiany biegów od góry i wysprzęglik (razem z rurką) - podwiesić obok, kabelek czujnika wstecznego, linka prędkościomierza

co do tego punktu to miałem problem z odczepieniem rurki od wysprzęglika bo ona jest połączona ze skrzynią i resztą auta, żeby ją zdjąć to musiał bym spuścić płyn. Tak więc zostałą przyczepiona do skrzyni. Miałem małe problemy z wyciągnięciem skrzyni, najpierw niezauważyłem jednej śróbki od góry i dziwiłem się czemu nie chce mi skrzynia wyjść, puźniej przegub wewnętrzny? od półosi ze strony kierowcy zaczepiał się o koo zamachowe a z drugiej znowu o wachacz. Namęczyłem się żęby to zdjąć.
Następnie gdzieś mi śróbka zgineła od poduszki skrzyniu to cza było jakąś zastępczą znaleźć.
Ogólnie to ze 2 razy dłużej mi wszystko zajęło niż powinno :) .
Przy składaniu natomiast rozrusznik przykręciłem jedną śróbą bo nieznalazłem miejsca na żadą inną mimo iż w manualu pisało że jest przykręcony dwoma :( . Nie da się zdjąć skrzyniu bez odkręcenia rozrusznika. Można go gdzieś tam podwiesić/zostawić na swoim miejscu, ale trzeba odkręcić.
Mam jeszcze 2 pytania:
- po co się spuszcza olej ze skrzyni? Tylko po to aby była lżejsza? To chyba troche bez sensu, musi być jakiś lepszy powód.
- sprzęgło mi łapie teraz praktycznie od razu jak je centymetr popuszcz, to chyba za wcześnie. Przyzwyczaić się do tego czy regulować? Jeśli regulować to gdzie to się robi, przy pedale?

Jeszcze jedną wade oprucz synchronizatorów mam, dokładnie to gdzieś jest luz i gdy ruszam to mi szarpnie zwykle na samym począdku samochodem, ale to pewnie może być wiele powodów tego.

Jeszcze raz dzieki za opisy.
-
 
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 12-11-2007, 13:01   

Cytat:
co do tego punktu to miałem problem z odczepieniem rurki od wysprzęglika bo ona jest połączona ze skrzynią i resztą auta, żeby ją zdjąć to musiał bym spuścić płyn


Odkrecasz z tego co pamietam 2 srubki przy skrzynki i uwazasz zeby tloczek nie wypadl. Jesli nie wypadnie nic nie ma prawa wyciekac
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-11-2007, 13:17   

serKlakier napisał/a:
- po co się spuszcza olej ze skrzyni? Tylko po to aby była lżejsza? To chyba troche bez sensu, musi być jakiś lepszy powód
Żeby olej z niej nie wyciekł przy demontażu.

[ Dodano: 12-11-2007, 13:17 ]
serKlakier napisał/a:
gdzieś jest luz i gdy ruszam to mi szarpnie zwykle na samym począdku samochodem,
Może jakaś poduszka pod silnikiem jest oberwana.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-11-2007, 13:33   

Zaproponuję swój opis ;) klik
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 12-11-2007, 14:08   

Bardziej mi to wyglądało na luz na jakichś zębatkach. Przy przeniesieniu napędu. Ale pewnie nie można wykluczyć poduszek.
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 12-11-2007, 14:14   

Czy w miśku jest jakaś inna skrzynia biegów ? Parę razy zmieniałem sprzęgło w różnych samochodach i ani razu nie spuszczałem oleju. Po co to ?
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.