Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Katalizator, skrzynia i komputer GDI
Autor Wiadomość
krzych_o
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2007, 13:49   Katalizator, skrzynia i komputer GDI

Witam.
Kupiłem autko i niestety handlarz wymontował z niego katalizator. Mam teraz prostą rurkę i zastanawiam się nad wstawieniem jakiegoś katalizatora. Pytanie co sądzicie o katalizatorach uniwersalnych do GDI? Nie wiem nawet czy są jakieś konsekwencje za brak katalizatora.

Druga sprawa - w silnikach GDI montowane były skrzynie z renówek? Jak byłem ostatnio u mechanika to powiedział mi że to skrzynia z laguny, więc się nieco zdziwiłem.

Trzecia sprawa - po odpaleniu auta po (przy dłuższym postoju) mam twardy pedał gazu. Mięknie on jednak po parudziesięciu sekundach. Co myślicie o tym? Mechanik mówi że może to być zapiekanie przepustnicy - nie wiem, za krótko mam to auto żeby diagnozować coś takiego.
Inna sprawa, że zaświeca mi się podczas jazdy kontrolka Check i komputer nie widzi wtedy błędu żadnego. A z autem nic się nie dzieje, żadnych problemów. Jak sobie z tym poradzić, bo nawet mechanik przy komputerze zgłupiał.

Pozdrawiam
i proszę o sugestie
Krzysiek
Ostatnio zmieniony przez krzych_o 05-11-2007, 14:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 05-11-2007, 14:00   

poczytaj:
http://www.mitsubishi-gra...ght=katalizator
lub:
http://www.mitsubishi-gra...ght=katalizator
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
krzych_o
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2007, 14:19   

czekoladka_1981 napisał/a:
poczytaj:
http://www.mitsubishi-gra...ght=katalizator
lub:
http://www.mitsubishi-gra...ght=katalizator


Dzięki.
A co myślicie o reszcie moich "problemów"?
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 05-11-2007, 14:37   

Oj nie chciałem pisać ale podstawa to zmień mechanika bo:
W GDI nigdy nie było skrzyni od renówek tylko japończyki facet myli GDI z 1.6 albo DiD

Co do zapiekania to dziwne bo co mam tam się zapiekać jak jest brudna to trzeba ocztyścić i tyle, chyba że jest tak wyjechana że ma luzy na tulejkach i się zakleszcza ale wtedy był by problem z równymi obrotami.

Co do błedu może źle diagnozuje i jest problem.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
krzych_o
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2007, 14:59   

Student napisał/a:
Oj nie chciałem pisać ale podstawa to zmień mechanika bo:
W GDI nigdy nie było skrzyni od renówek tylko japończyki facet myli GDI z 1.6 albo DiD

Co do zapiekania to dziwne bo co mam tam się zapiekać jak jest brudna to trzeba ocztyścić i tyle, chyba że jest tak wyjechana że ma luzy na tulejkach i się zakleszcza ale wtedy był by problem z równymi obrotami.

Co do błedu może źle diagnozuje i jest problem.


Co do mechanika, to mimo że młody gość to trochę carism zrobił. Stałem nad nim przez 6 godzin i patrzyłem jak pracuje nad moim autem (szef podziwiał moją wytrwałość). Szło mu to bardzo sprawnie - dokładnie wiedział co zrobić. Może wyspecjalizował się w rozrządzie GDI :D Co do skrzyni to nie oglądał jej dokładnie, tylko powiedział że tam są skrzynie z lagun (dlatego wierzę że się pomylił). Ja wiele się naczytałem na temat skrzyń renówek i dlatego wybierałem GDI żeby nie mieć z nimi problemu :? A z tymi skrzyniami jak jest ??? - bo mam lekkie zgrzytnięcia jak za szybko przerzucę z 2na3 lub z 1na2 - tulejki, czy coś poważniejszego?


Jeżeli chodzi o zapiekanie przepustnicy to powiedział inny - jego szef :lol: ja też stwierdziłem, że przepustnica daje także inne objawy, ale on stwierdził że niekoniecznie. Nie chciałem się spierać bo nie poznałem jeszcze auta na tyle żeby się kłócić. Ale on twierdzi że to normalne że jak się rozgrzewa to problem znika. Czyli co myślicie - nie przejmować się tym pedałem aż pojawią się inne objawy? Obroty nie szaleją, także uznam chyba że nic złego się nie dzieje. Jakie istotne,niepokojące objawy powinny się pojawić przy zasyfieniu przepustnicy?

Co do komputera - tez patrzyłem na ręce. Komunikacja była, ABS, SRS wszystko sprawne, żadnych błędów w komputer nawet przy świecącym checku nie pokazywał błędów - sam to widziałem, więc chyba o złej diagnostyce i raczej nie ma mowy. Rozumiem kiedy nie ma komunikacji, ale tutaj była.
Ostatnio zmieniony przez krzych_o 05-11-2007, 15:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2007, 15:00   

do GDI musi być specjalny katalizator, bo żaden innynie spełni przeznaczonej funkcji i nie bedziesz miał spali w normmie.

W GDI nie było francuskich skrzyń w GDI tyko japońskie skrzynie. Co innego 1.6 i 1.8


a przepustnice to wyczyść nawet jak masz czystą.
pozdro
 
 
krzych_o
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2007, 15:04   

deadly napisał/a:
do GDI musi być specjalny katalizator, bo żaden innynie spełni przeznaczonej funkcji i nie bedziesz miał spali w normmie.

W GDI nie było francuskich skrzyń w GDI tyko japońskie skrzynie. Co innego 1.6 i 1.8


a przepustnice to wyczyść nawet jak masz czystą.
pozdro


NO właśnie bo jak zdejmowali mi w warsztacie rury dolotowe powietrza do wymiany filtra paliwa to widziałem że ta przepustnica jest czysta, żadnego czarnego nagaru niet.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-11-2007, 19:46   

Ona od strony filtra zawsze jest czysta :D a syf jest za przepustnicą a nie przed :D :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
krzych_o
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2007, 21:01   

saphire napisał/a:
Ona od strony filtra zawsze jest czysta :D a syf jest za przepustnicą a nie przed :D :badgrin:

Czyli zdjąć przewody i uchylić (bo chyba jest ona uchylna) przepustnicę - wtedy powinno się okazać czy trzeba czyścić?
A co myślisz na temat twardego pedału gazu?
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 05-11-2007, 23:32   

krzych_o napisał/a:
Czyli zdjąć przewody i uchylić (bo chyba jest ona uchylna) przepustnicę - wtedy powinno się okazać czy trzeba czyścić?

Co uchylić ? Po prostu trzeba ja zdemontować i wyczyścić.Na forum jest opis ze zdjęciami.Poszukaj bo teraz muszę sie zwijacz. Nara...
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 06-11-2007, 08:29   

Masz Cari przed liftem więc przepustnica na linkę zatem jeśli się zacina przepustnica to i pedał twardnieć może - proponuję zacząć od wymontowania jej dokładnego wyczyszczenia. Profilaktycznie pomyśl o nowej uszczelce pod przepustnicę. Obejrzyj też po wymontowaniu kanał EGR czy nie zarośnięty.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
krzych_o
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2007, 10:47   

saphire napisał/a:
Masz Cari przed liftem więc przepustnica na linkę zatem jeśli się zacina przepustnica to i pedał twardnieć może - proponuję zacząć od wymontowania jej dokładnego wyczyszczenia. Profilaktycznie pomyśl o nowej uszczelce pod przepustnicę. Obejrzyj też po wymontowaniu kanał EGR czy nie zarośnięty.


Dzięki wielkie. Przynajmniej konkretami piszesz.
Problem w tym że po pierwsze nie mam warunków na takie robótki a po drugie za słaby jeszcze się czuję w temacie GDI. Gdyby chodziło może o samo wyczyszczenie to próbowałbym, ale tutaj w grę wchodzi potem ustawienie tego do kupy, także tego się obawiam. Pozatym - nie mam nawet garażu a pod chmurką to nie ta pora roku.

Dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Krzysztof
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.