Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbieżność-pytanie
Autor Wiadomość
adaniel83
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2007, 09:46   Zbieżność-pytanie

Czy po wymianie gumowej sołony drążka kierowniczego musze ustaić ponownie zbieżność??
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 06-11-2007, 09:59   

Po każdej wymianie końcówek drążków kierowniczych zaleca się ustawianie zbieżności kół. Choć są i tacy co liczą obroty zwojów wykręcania końcówki i na podstawie tych obliczeń wkręcają nowe. Ja bynajmniej nie jestem zwolenniczką tego typu , i robię zbiezność dla swojego bezpieczeństwa.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
adaniel83
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2007, 11:06   

to będe musiał jechać i ustawić. Dzięki za informacje i pozdrawiam!!!!
 
 
TomyLee4
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2007, 17:15   

Ja również radzę ci ponowne ustawienie zbieżności. Lepiej stracić te 40 zł i mieć z głowy, niż wnerwiać się podczas jazdy i niszczyć opony.
 
 
stanley04
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2007, 23:14   

Czy ktoś może wie jaka{ile mm} powinna
być zbieżność z przodu?
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 10-11-2007, 09:19   

stanley04 napisał/a:
Czy ktoś może wie jaka{ile mm} powinna
być zbieżność z przodu?

Nie rozumię do czego Tobie to potrzebne. Jedziesz na stację diagnostyczną i ustawią geometrię komputerowo. Sam napewno tego nie ustawisz.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
stanley04
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2007, 23:59   

Już Ci odpowiadam "czekoladko_1981" dlaczego się pytam! :)
Mój sąsiad ma mały warsztat i udostępnił mi swoje
narzędzia{nie ma komputerowego lecz zwykłe optyczne!}
i ustawiłem sobie na 0 stopni, tak "uniwersalnie" lecz
myślę ze powinno być bardziej na "-" ,tylko ile...??? .
Ma spis samochodów z danymi odnośnie geometrii lecz niestety
Carismy{volvo} nie było! :(
I oto stąd moje za'pytanie!

Dzięki. :wink:


ps.listewkami nie będę ustawiał...!!! :biggrin:
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 11-11-2007, 15:23   

stanley04 napisał/a:
ustawiłem sobie na 0 stopni, tak "uniwersalnie" lecz
myślę ze powinno być bardziej na "-" ,tylko ile...??? .


Zgadza się w samochodach mających przedni napęd ustawienie zbieżności kół przednich ma być na "-" czyli rozbieżnie (lekko na zewnątrz auta) ale ile Cari ma mieć tego nie wiem.
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
stanley33 
Nowy Forumowicz
stanley33


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8kat. GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 17
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 11-11-2007, 16:35   

stanley04 napisał/a:
Czy ktoś może wie jaka{ile mm} powinna
być zbieżność z przodu?


Witam

Witam nie wiem czy pomogę ale tu masz odnośnik do plików z instrukcjami do Carismy http://www.elektronbosch....nualcarisma.rar
i zobacz sobie w pliku ESB99E33501E.pdf nie znam się na tym ale być może będzie Ci to pomocne. :lol:
Pozdrowionka
_________________
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 11-11-2007, 19:25   

Nie wiem czy były różnice w sprzed i po lifcie.W tej tabeli masz wartości fabryczne dotyczące mojej wersji.Nie wiem czy Ci sie przydadzą ?
 
 
jacek_g
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2007, 20:56   

stanley04, Podaj rocznik i model a podam ci co pisze na ten temat Autodata
 
 
stanley04
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2007, 21:38   

Przepraszam że dopiero teraz odpisuje
ale...nie mam internetu! :(
Oto dane mojej Cari dla "jacek_g "
-poj. 1.8 SOHC
-rok 96
-hatchback

Dzięki wszystkim!
 
 
jacek_g
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2007, 08:53   

Dane wg Autodaty 2005
Dane fabryczne
Obciążenie Bez
Zbieżność (N =Ujemny, Rozbieżne) mm0,60N-1,80P
Zbieżność Grad0°6lN-0°18'P
Zbieżność Grad-1/100 0,10N-0,30P
Pochylenie Grad 0o30’N-0o30’ P
Pochylenie Grad-1/100 0.50N - 0.50P
Wyprzedzenie osi sworznia Grad 1°42" - 2°42'
Wyprzedzenie osi sworznia Grad-1/100 1,70-2,70
Ustawienie przód;tył
Belastung Ohne Beladung
Zbieżność (N = Negativ, Nachspur) mm0,60±1,20
Zbieżność Grad0°6lN-0°18'P
Zbieżność Grad-1/100 0,10+0,20
Pochylenie Grad 0°±30'
Pochylenie Grad-1/100 0±0,50

Wyprzedzenie osi sworznia Grad 2°12"+30'
Wyprzedzenie osi sworznia Grad-1/100 2,20+0,50
Pochylenie osi zwr. Grad 12°41’
Pochylenie osi zwr Grad-1/100 12,68
Max. Radeinschlag - innen Grad 39°+1°30’
Max. Radeinschlag - innen Grad-1/100 39±1,50
Max. Radeinschlag - außen Grad 32°
Max. Radeinschlag - außen Grad-1/100 32
Tył - Zbieżność mm 1,80±1,20
Tył - Zbieżność GradO°18’±12'
Tył - Zbieżność Grad-1/100 0,30+0,20

Tył - Pochylenie Grad 0°40’N+30'
Tył - Pochylenie Grad-1/100 0,67N+0,50

[ Dodano: 21-11-2007, 08:56 ]
Więcej danych na pw
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.