Przestroga po wymianie kół |
Autor |
Wiadomość |
drout [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 10:44 Przestroga po wymianie kół
|
|
|
Jak w temacie radzę sprawdzić dokręcenie kół po wymianie opon. Wracając w niedzielę z Krakowa omal lewe przednie koło nie odpadło. Trzymało się na ostatniej śrubie a trzy pozostałe można było palcami odkręcić. Zorientowałem się jak zaczęło już walić kołem. Zaraz stop i Pierwszy raz miałem żeby trzy a raczej 4 śryby nie były dociągnięte. Inne koła ok.
Sprawdzcie po wizycie u wulkanizatora |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-11-2007, 10:53
|
|
|
Kiedyś zatrzymałem Stara w Jankach, jak zauważyłem, że mu tylne koło lata na boki ... podjechałem z boku i patrzę ...a tu mu koło na jednej śrubie wisi ... dziwne, że nic nie czuł, no ale w takim ciężarowym może i tak nie czuć.
drout napisał/a: | Sprawdzcie po wizycie u wulkanizatora |
Sprawdzę ...w sobotę zmieniałem kółka |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 07-11-2007, 10:55
|
|
|
Jak zmienialem na zimowki to najpierw dokrecili mi tym hydraulicznym kluczem, a pozniej gosc jeszcze recznie kluczem z dynamometrem kazda srube dokrecal osobno
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 07-11-2007, 10:58
|
|
|
O kurcze dzisiaj zmieniam koła, będę miała baczną uwagę na dokręcanie kół.
DZIĘKI za ostrzeżenie drout |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
drout [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 11:04
|
|
|
Ewidentnie tego koła nie dokręcił i to nie jednej śruby a wszystkich |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 07-11-2007, 11:17
|
|
|
Masówka
Ale ja proponuję sprawdzać po każdej wizycie u mechanika (np. wymiana półosi), bo też tak miałem.
A jak ktoś ma atrakcyjne felgi lub opony, albo złośliwych sąsiadów to też radzę od czasu do czasu kontrolować. Kumpel miał po jednej śrubie na feldze (nie zdążyli odkręcić), a obok samochodu cegły i kamienie. Dwa dni wcześniej kupił nowe drogie opony |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 11:48
|
|
|
Ja ZAWSZE dokręcam po "specjalistach" nawet jak dokręcają udarową to zawsze ręką mocniej jestem w stanie dokręcić |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-11-2007, 12:17
|
|
|
Ja mam taka zasade ze po 100-150 km zawsze sprawdzam dokrecenie i cisnienie. W warsztacie tez sprawdzam i nawet sam dokrecam kluczem dynamometrycznym. Mam po 6 srub wiec jest co sprawdzac.
Slyszalem, ze przy felgach aluminiowych sruby potrafia sie same odkrecac. Nie wiem jakim cudem ale podobno czasami tak bywa. Trzeba sprawdzac i tyle. A Ty Drout miales farta bo moglo sie to skonczyc tragicznie. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
drout [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 12:38
|
|
|
Wiem, że mogło być nie za ciekawie. Dlatego założyłem taki temat, niech każdy sobie to sprawdzi po wymianie. |
|
|
|
 |
konrad1704
Mitsumaniak

Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 1002 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 07-11-2007, 12:52
|
|
|
chyba kazde sruby troche sie luzuja po swiezej zmianie/zdjeciu kola, mi mechanik przy zmianie na stalowki powiedzial zeby po parunastu kilometrach sprawdzic kluczem czy sa dobrze dokrecone |
_________________
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 07-11-2007, 13:05
|
|
|
dm17 napisał/a: | Ja ZAWSZE dokręcam po "specjalistach" nawet jak dokręcają udarową to zawsze ręką mocniej jestem w stanie dokręcić | Aż ukręcisz szpilki i pękną Ci w czasie jazdy Koła dokręca się odpowiednim momentem (nie większym i nie mniejszym)
Gene napisał/a: | Slyszalem, ze przy felgach aluminiowych sruby potrafia sie same odkrecac. | Jak mają źle dobrany stożek nakrętki do stożka felgi to tak |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-11-2007, 13:06
|
|
|
cns80, |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-11-2007, 14:18
|
|
|
cns80 napisał/a: | dm17 napisał/a:
Ja ZAWSZE dokręcam po "specjalistach" nawet jak dokręcają udarową to zawsze ręką mocniej jestem w stanie dokręcić
Aż ukręcisz szpilki i pękną Ci w czasie jazdy Koła dokręca się odpowiednim momentem (nie większym i nie mniejszym) |
dokładnie ... w Galantach, Lancerach jest to 98 .... czegoś tam |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-11-2007, 16:26
|
|
|
Przyłączam się do ostrzeżeń o niedokręceniu nakrętek kół.
Jeszcze sprawdzajcie - a najlepiej dopilnujcie aby sprawdzili przy was - ciśnienie.
Z 1 powodu - niedokręcenia - mogłem się zabić na którym zakręcie...
Dałem autko do konserwacji hebli - miał mi tłoczki przeczyścić, etc.
Potem jakoś dziwnie autko jeździło. Bicie jak cholera, sprawdziłem i... w jednym kole wszystkie nakrętki palcami mogłem odkręcić, w każdym innym kole miałem w ogóle nie dokręconą nakrętkę antykradzieżową. W jednym kole taką nakrętkę mi zgubili i dali zwykłą...
A czekała mnie 600km wycieczka, nie chcę wiedzieć, jak by się skończyła gdybym ruszył w nią ufając 'fachmanowi'.
Z 2 powodu miałem do prostowania 4 felgi i opony 17" do wyrzucenia |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
|