Przesunięty przez: Hubeeert 14-05-2014, 13:29 |
Carisma 18.gdi czy 1.9 td -Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
vril [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 08:46 Carisma 18.gdi czy 1.9 td -Pomocy
|
|
|
Na początku witam wszystkich i pozdrawiam.
Mam do Was prośbę i pytanie i jeśli to nie problem to proszę o szybką podpowiedź.
Powiem tak rozchorowałem się na punkcie Carismy i nic na to nie poradzę
Zarezerwowałem 2 samochody jeden 18.GDI a drugi 1,9 TD:
http://otomoto.pl/index.p...how&id=C3554719
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3750152
Mam jeszcze jednego GDI na oku z 1998 granatowy tylko nie mam linka ani fotek
Problem polega na tym że mam tylko 2 dni na zastanowienie jaki wybrać
Bardzo Was proszę doradźcie który wybrać i na co zwrócić uwagę przy zakupie.
Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 07-11-2007, 09:39
|
|
|
vril napisał/a: | Powiem tak rozchorowałem się na punkcie Carismy i nic na to nie poradzę |
jak kazdy posiadacz
w dieslu masz francuska jednostke napedowa (z renowki) 90KM i rowniez francuska skrzynie biegow. W tych skrzyniach co jakis czas wyrabiaja sie specjalne tulejki odpowiedzialene za precyzje zmiany przelozen=>ott 3eba co jakis czas wymieniac. W GDI nie ma tego problemu, skrzynia (japonska) nie cierpi na zdane dolegliwosci
Wersja z silnikiem GDI ma juz wszystko japonskie
Spalanie w GDI 7-10l w miescie , diesel z tego co czytalem kolo 6-7l/100 w miescie. W trasie 5-7 GDI i kolo 4-6 Diesel (oczywiscie i tu i tu da sie wiecej )
Teraz odnosnie 1,9TD przed kupnem sprawdz jak pracuje skrzynia biegow, czy nie ma problemow z przelozeniami ( 1 i chyba 2 bieg) posprawdzaj czy nie ma nigdzie wyciekow, ktore czasem maga sie zdazyc (jak to we francuzkich jednostkach).
ale ktos "stiunikowal" to GDI co do zdjec za malo wyrazne, za daleko od samochodu i za malo. NIe jestem w stanie nic powiedziec odprcz tego ze jest ciezsza od fabrycznej z 20KG (spoilery itp- )
teraz TD zdjecia tez takie slabe ze tak powiem ale i tak lepsze od poprzednika. Nad prawa lampa(strona pasazera) jest jakby wieksza szczelinka niz nad lewa ale to moze byc kwestia zdjecia....
ciezko z nich (ze zdjec) cos wywnioskowac. Poprsotu na zywca 3eba rzucic okiem, przejechac sie , posprawdzac zbieznosci itp..
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
vril [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 09:58
|
|
|
Robson86 -wielkie wielkie dzięki
Powiem szczerze że nie zależy mi tak bardzo na TD ,GDI może być bo i tak jakiś wielkich
wycieczek nie robię.Czy z tym GDi są jakieś poważne problemy ciągle gdzieś czytam że
te silniki jakoś tak "cykają" nie wiem o co chodzi ale że to orginał
japończyk to chyba twarda z niego sztuka-czy zwrócić na coś uwagę.
Martwi mnie jeszcze jedna sprawa siedziałem wczoraj w takim innym GDi i chodzi o fotel
Słyszałem że są bardzo wygodne ale mi coś nie za bardzo.Chodzi o to że jak każdy fotel
na siedzeniu ma takie wybrzuszenia po bokach i jak siadłem to w tych wybrzuszeniach
wyraźnie uwierało mnie jakaś metalowa ramka pałąk czy coś tam? .Może jest jakaś regulacja
która zwęża lub rozszerza te wybrzuszenia. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 07-11-2007, 10:49
|
|
|
vril napisał/a: | GDI może być bo i tak jakiś wielkich
wycieczek nie robię. |
jasne ze GDI ...poza tym jaka frajda z jazdy
silniczek GDI posiada juz taka moc, ze nie ma kompleksow w rywalizacji z nawet mocniejszymi autkami konkurencji (np. jakas traska gdzie ciagle wyprzedzamy czy chocby szybkie wyprzedzenie kilku tirow-na takie rzeczy warto patrzec kupujac autko-kwestia bezpieczenstwa)a zuzycie paliwka nadal pozostanie na racjonalnym poziomie vril napisał/a: | Czy z tym GDi są jakieś poważne problemy ciągle gdzieś czytam że
te silniki jakoś tak "cykają" nie wiem o co chodzi |
Kazde GDI cyka (tylko ze jedne mniej a inne wiecej) wiec albo to zaakceptujesz i pokochasz tak jak np. ja albo znienawidzisz i bedziesz bezsensownie bulil kaske na niepotrzebne remonty. U mnie cyka ale tylko na zimnym silniku i to przez doslownie kilka chwil. Pozniej juz cichutko jest . vril napisał/a: | że to orginał
japończyk to chyba twarda z niego sztuka- |
znaczy Carisma bylo produkowana w Holandii w zakladach NedCar Mitsubishi. Ale nie ma co narzekac, CAri jest bardzo malo awaryjnym samochodem co mozna zauwazyc na forum czy chocby w takich statystykach jak Dekra,TUV czy chocby ADAC. Ostatnio tez zajela bardzo wysokie 4 miejsce w kategorii 0-10lat dajac sie wyprzedzic tylko Accordowi nr1 Yarisowi nr2 i jakiejs Mazdzie nr3 a zostawiajac daleko w tyle chocby Avensisa czy Corrole (nie mowiac juz o Mercach czy BMW-kach )
Oczywiscie to jest "tylko" samochod wiec zawsze cos moze sie zdazyc ale naprawde nie ma sie co bac Poza tym Hondy Accord,Civic,City ;Toyoty prawie wszystkie czy chocby Nissany rowniez sa produkowane w Europie i wcale nie przeszkadza im to do zdobywania wysokich notowan w bezawaryjnosci Cytat: | Martwi mnie jeszcze jedna sprawa siedziałem wczoraj w takim innym GDi i chodzi o fotel
Słyszałem że są bardzo wygodne ale mi coś nie za bardzo.Chodzi o to że jak każdy fotel
na siedzeniu ma takie wybrzuszenia po bokach i jak siadłem to w tych wybrzuszeniach
wyraźnie uwierało mnie jakaś metalowa ramka pałąk czy coś tam? .Może jest jakaś regulacja
która zwęża lub rozszerza te wybrzuszenia. |
nie mam pojecia jaki jest fotel w Cari przed liftem . Ja mam Carisme po liftingu. Ale nie powinienes czuc rzadnych metalowych czesci fotela A jesli chodzi Ci o te "wybrzuszenia" co przytrzymuja cialo kierowcy (tulow) to nie ma zadnej regulacji wewnatrz-na zewnatrz. Ale wracajac sprawdz ten fotel albo spotkaj sie np. na spocie z ludzmi co maja Cari i porownasz
Tak podsumowujac przed np. kupnem rzuc okiem na stan zawieszenia bo wiesz jakie sa nasze "piekne" ulice i na nich to nawet rower mozna uszkodzic A w razie znalezienia np jakis luzow zawsze bedziesz mial pretekst do zejscia z ceny na rzecz naprawy. Zapytaj na jakim oleju jezdzila. Cari lubi byc dobrze serwisowana (czyli okresowa zmiana oleju okolo 1 rok lub 15t km). Tak standartowo czy nie ma wyciekow jakis (choc szczerze nie pamietam i nie slyszalem zeby jakias Carisma GDI miala kiedys jakiekolwiek wycieki ) a poza tym to tak jak zwykle warto pojechac zeby sprawdzic zbieznosc (czy autko nie bylo pukniete gdzies kiedys)
Na chwile obecna juz nie wiem co wiecej powiedziec Jak sobie cos przypomne to napisze. Generalnie jesli poprzedni wlasciciel dbal w miare o Cari to Ty nie masz sie czego obawiac
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
vril [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 11:34
|
|
|
Ukłony w pas Tobie składam za pomoc
Wiesz to z tym fotelem to mi chodziło o te wybrzuszenia pod d... a nie na tułowiu czy plecach.
Normalnie jak sobie śiedze to czuje pod lewym i prawym półd....co sterczącego metalowego
do góry a może to było na udzie już nie pamiętam .Wiem że z boku fotel na dole miał jakieś dwa pokrętła obok siebie (może to właśnie regulacja była?).
Druga sprawa to mie przekabaciłeś na 100% na tego GDI ,dziś po południu albo jutro rano
jadę oglądać.Gość nawet nie widzi problemu żeby jechać samochodem na stacje diagnostyczną -widocznie jest pewny autka |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 07-11-2007, 12:23
|
|
|
vril napisał/a: | Ukłony w pas Tobie składam za pomoc |
daj spokoj vril napisał/a: | Wiesz to z tym fotelem to mi chodziło o te wybrzuszenia pod d... a nie na tułowiu czy plecach. |
ahas. Ale tam tez chyba nie powinienes czuc zadnych metalowych czesci fotela vril napisał/a: | dwa pokrętła obok siebie |
jedno sluzy do podniesienia siedziska od strony kierownicy a to drugie do podniesienia siedziska od strony oparcia
vril napisał/a: | Druga sprawa to mie przekabaciłeś na 100% na tego GDI ,dziś po południu albo jutro rano |
wiesz to jest tylko moje zdanie, najwazniejsze zebys nie sugerowal sie moimi slowami, a przemyslal to albo sie jeszcze z tym przespal. Wez tez jakas osobe ze soba ktora bedzie na "trzezwo" i z zimna krwia patrzyla na samochod Cytat: | Gość nawet nie widzi problemu żeby jechać samochodem na stacje diagnostyczną -widocznie jest pewny autka |
zawsze jakis plus
vril, gdybys mogl ciepnij "pomogl" hehe
Dzieki Pozdroo i zycze udanej transakcji |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-11-2007, 12:59
|
|
|
Jak uwierają metalowe pręty boczków fotela to znaczy że albo jesteś w tym miejscu hmm... nazbyt rozrośnięty albo fotel już jest wytłuczony i czas by mu zrobić reanimację u tapicera poprzez wymianę gąbkowych wkładów na nowe i ewentualnie siatki sprężynującej pod spodem. Ja za to zapłaciłem 90zł dla tapicera za robotę + graty oraz 40zł siatka (teraz ponoć po 60zł w ASO są) |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
vril [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 13:06
|
|
|
"Pomógł" -Załatwione
Co do fotela to jiż sam nie wiem ,przymierze się w tym zielonym to będe miał porównanie
a jak nie to sobie wymienie na coś wygodniejszego.
Na oglądanie biorę ojca bo ja za bardzo podniecony jestem
on to chłodno do tych transakcji podchodzi a do handlu ma smykałkę.
A tak ogóle to jeszcze raz dzięki .Po prostu ja się nigdy samochodami nie podniecałem
i mi nie zależało czy kupie taki czy inny pojazd ale przyszedł taki moment w życiu że
trzeba było sobie sprawić jakieś autko - i no cóż Carisma jest jedynym samochodem który
mi się podoba(chociaż brałem jeszcze pod uwagę Honde Accord )
[ Dodano: 07-11-2007, 13:11 ]
saphire napisał/a: | Jak uwierają metalowe pręty boczków fotela to znaczy że albo jesteś w tym miejscu hmm... nazbyt rozrośnięty albo fotel już jest wytłuczony i czas by mu zrobić reanimację u tapicera poprzez wymianę gąbkowych wkładów na nowe i ewentualnie siatki sprężynującej pod spodem. Ja za to zapłaciłem 90zł dla tapicera za robotę + graty oraz 40zł siatka (teraz ponoć po 60zł w ASO są) |
Dzięki bardzo
Uważam że chyba mam normalną d...kę ale może mi się tylko wydaje bo mam prawie 2m wzrostu.
A może jak tapicer rozbierze to troszkę tan fotelik niech przeprofiluje albo poszukać inny bardziej wygodny ? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-11-2007, 13:36
|
|
|
Wsadź głowę pod siedzisko i zobacz czy te druciki z siatki są popękane i czy gąbki pokruszone - jak tak to wiadomo co dolega i co trzeba zreanimować. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
vril [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 13:48
|
|
|
saphire napisał/a: | Wsadź głowę pod siedzisko i zobacz czy te druciki z siatki są popękane i czy gąbki pokruszone - jak tak to wiadomo co dolega i co trzeba zreanimować. |
Dzięki bardzo jak dojade to sprawdze |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-11-2007, 14:01
|
|
|
PS. Tą zieloną bym dokładnie oglądał bo coś ta zaślepka poduchy pasażera nazbyt się różni odcieniem na tej fotce zrobionej z ukosa (względem powypadkowej przeszłości) niemniej to może aparat tak tylko deformuje kolory. Tak czy siak trzeba oglądać dokładnie bez napalania się. Ta srebrna to jak dla mnie jakaś taka biedna... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
vril [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 14:23
|
|
|
A więc tak byłem ,oglądałem,przejechałem się
Powiem wam jedno po prostu maaasakra -ależ ten silnik ma potencjał
i jak pięknie wchodzi na obroty ,podobała mi się też zmiana biegów a szczególnie
te krótkie skoki w wybieraku.Ogólnie jestem pod wielkim wrażeniem.
Auta ładnie się prowadzi ,nie słychać żadnych stuków ani pukania.
Nawet te "cykanie" jest przyjemnie ,a te odgłosy stykania tylnej półki to gość
w prosty sposób wyeliminował -obłożył ją jakimś poluszowym materiałem a obciążył
6 głośniami i wzmacniaczem(aparaturka audio robi wrażenie)
Ale jest też pare "ale"
Samochód długo stał w garażu bo właściciel pracuje w Niemczech a ojciec nim nie jeździł
no i chyba ja jako pirwszy miałem prezentacje.
Otóż odpalił dopiero po 2 przekręceniu silnika i przez dłuższy czas walił białym dymem z tłumika ale to chyba standart na nie rozgrzanym silniku.
Próbę jazdy zrobiliśmy na drugorzędnej drodze dla tego że chciałem wyłapać ewentualne odgłosy z nadwozia.Nie wiem czy to norma ale jak puściłem kierownice to zciągało do pobocza ale może to dla tego że wiadomo że oś jezdni jest zawsze wyżej od pobocza
Jutro jedziemy na sprawdzenie do stacji kontroli więc będe wiedział wszystko o podwoziu.
Jestem zdecydowany na 90%
[ Dodano: 07-11-2007, 19:06 ]
Coś mi się przypomniało.
Samochód ma alufelgi i niskoprofilowe opony pod czas jazdy strasznie chałasowały -czy
to jest norma? |
|
|
|
 |
mephisto
Mitsumaniak Sławek

Auto: Lancer X/Colt V/Tiburon
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 387 Skąd: Niemcy/Police
|
Wysłany: 08-11-2007, 06:13
|
|
|
sam jestem posiadaczem GDI i jest to samochod jak mazenie przesiadlem sie z forda to porownania nie bylo dobrze trzyma sie drogi,przyspieszenia sie nie czuje,ale jak kazde gdi zrob diagnostyke,zebys sie na mine nie wsypal sprawdz sondy przepustnice itp. |
_________________ Mitsubishi Lancer X 1.8 Di-D
Mitsubishi Colt 1.3
 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 08-11-2007, 10:09
|
|
|
vril napisał/a: | a te odgłosy stykania tylnej półki to gość
w prosty sposób wyeliminował |
jest tez sposob aby do okolo od dolnej strony oczywiscie przykleic na calej dlugosci (styku z plastikiem) uszczelke do okien vril napisał/a: | standart na nie rozgrzanym silniku. |
prawdopodobnie roznica temperatur powietrze-rozgrzane powietrze z tlumika vril napisał/a: | norma ale jak puściłem kierownice to zciągało do pobocza ale może to dla tego że wiadomo że oś jezdni jest zawsze wyżej od pobocza |
norma na pewno nie. Mozliwe ze jest zbieznosc "przestawiona", albo np. jakis klocek hamulcowy przytrzymuje tarcze bardziej na jedna strone... vril napisał/a: | Samochód długo stał w garażu |
dlugo czyli ...oby nie za dlugo....
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
vril [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2007, 10:29
|
|
|
Z tym ściąganiem to już sam nie wiem może się mylę ale jak jest spad na prawo to
chyba musi ściągać ,zresztą jak wracaliśmy do z powrotem Pasatem ojca to go też ściągało.
Zresztą przed kupnem jedziemy na stacje diagnostyczną więc wszystko się okaże.
A ten hałas od tych nisko profilowych opon to normalne?(prawie gwiżdżą )
Czy na te aluminiowe felgi załorze opony zimowe ? |
|
|
|
 |
|