Lancer RalliART |
Autor |
Wiadomość |
marci_NOS
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer RalliART 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 21 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 05-11-2007, 23:05 Lancer RalliART
|
|
|
Witam Wszystkich!
Czy ma ktoś z Was ten model Lancera?
Pozdrawiam,
Marcin |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 13:01
|
|
|
ten lancer to zaden rarytas, co trzeci sprowadzany gruz z usa w postaci lancera to podrasowany ralliart, mam kumpla ktory naprawia auta z usa i widzialem u niego juz z 4szt takiego lancerka.
jednym tez jezdzil moj dobry znajomy ale szybko sie go pozbyl bo palil mu ogromne ilosci benzyny.
to tak zeby bylo na temat |
|
|
|
 |
Matip [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 18:33
|
|
|
RalliART ?? Głównym przedstawicielem ralliART'u jest Z.Stec a to jest zwykły Lancer 2.0 SPORT auta z ralli'ART'u mają zazwyczaj mocniejsze(homologowane)podzespoły a takich lancerów jak ten to na pęczki już jest
http://moto.allegro.pl/it..._2_0_sport.html |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 18:55
|
|
|
Matip napisał/a: | RalliART ?? Głównym przedstawicielem ralliART'u jest Z.Stec a to jest zwykły Lancer 2.0 SPORT auta z ralli'ART'u mają zazwyczaj mocniejsze(homologowane)podzespoły a takich lancerów jak ten to na pęczki już jest |
wszystkie widziane przezemnie lancery mialy silnik 2.4 i byly wyposazane w pierdolki ralliart'u typu: wydech, dokladki, alu pedaly itp. czy mialy cos grzebane w silniku tego nie wiem ale watpie.
piszac podrasowany mialem na mysli tuning optyczny tychze lancerkow. |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 09-11-2007, 20:49
|
|
|
OFICJALNIE PRZEPRASZAM uzytkownika MARCINOS ze poczol sie obrazony moimi slowami, ktore juz zostaly usuniete przez MODERATORA
Jak kolwiek PROSILBYM kazdego nowego usera wzbudzac wiekszá wiarogodnosc piszác swoj pierwszy temat, i jak na kazdym forum wypada sie przedstawic oraz zaprezentowac swoje autko ! |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
marci_NOS
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer RalliART 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 21 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 10-11-2007, 00:09
|
|
|
Witam Wszystkich Mitsumaniaków!
W takim razie zaczynam przedstawianie - mam na imię Marcin. Lancerka Ralliart kupiłem niedawno (we wrześniu) i przyznam się, że nadal niewiele o nim wiem:
Autko ma silnik 2.4 MIVEC (z tego co wiem trzy fazy rozrządu - pierwsza zmiana 3600prm, druga około 5000prm). Seryjnie ma ok 163KM, 220Nm co daje 15.7s na 1/4.
Ralliart oprócz foteli, wnętrza i zewnętrznej kosmetyki dodał skrzynię od EVO i zawieszenie bardzo podobne do tego w EVO, co NAPRAWDĘ daje się odczuć w przyspieszeniu i prowadzeniu auta.
Z grubsza tyle wiem... Obecnie zastanawiam się nad projektem tuningu. Chciałbym pogrzebać przy dolocie, wydechu, elektronice... I stąd mój post - jeśli ktoś z was mógłby mi coś doradzić, będę bardzo wdzięczny! Wiem np. że istnieje gotowy KIT turbo, co dałoby od ręki 290KM, ale na razie wolę pozostać przy wolnossącej jednostce...
Poniżej kilka linków o tym modelu:
http://www.epinions.com/content_140442963588
http://www.modernracer.co...erralliart.html
i jedno ciekawe porównanie
http://www.motortrend.com...edan_comparison
Jeśli ktoś wie coś więcej - będę wdzięczny za informacje.
Ps.
Jak widać, nie jest to żaden Lancer 2.0 SPORT i z tego co wiem nie jest jego na pęczki
Ps2.
TommiCrazy - nic się nie stało - WSZYSTKO OK!
Pozdrawiam
Marcin |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 10-11-2007, 00:33
|
|
|
no ladnie, myslalem z poczátku ze to jakis amerykanski odpoweidnik lancera 2.0N/A
to cos calkiem niezle lata i w klasie samochodow seryjnych FWD jest naprawde w dobrym miejscu.
pamietam kiedys w starej serii galanta silnik 2,4 ale to bylo zwykle sohc , choc moment mial calkiem niezly. |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
ECLIPS [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2007, 21:32
|
|
|
czesc
mam takiego lancera 2,4
ale na razie nic ci nie moge powiedziec na jego temat bo od miesiace nie zdązyłem jeszcze nim sie przejechać. |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 11-11-2007, 23:47
|
|
|
chlopaki w klubie eclipsa duzo dyskutuja ostatnio o miksach glowicy dohc na silnik 2,4.
efekt podobny cos jak stroker kit... potobno potezne mozliwosci, ale nie jestem pewien czy to jest ten sam silnik 2,4.
radze przeszperac dzial eclipsa albo ich oddzielne forum |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2007, 09:09
|
|
|
Czy ktos posiada zdjecie tego silnika? Jesli tak to mogloby pomoc w tym co mozna z nim zrobic. Jesli chodzi o gotowy kit TURBO ktory da ci 280KM to bylbym z tym bardzo ostrozny. Wiele jest "firm" co mowi o kit'ach a jakprzychodzi do monatazu to zalujesz ze kupiles. Jesli masz jakies linki do tego chetnie sam rzuce okiem bo jest duza mozliwosc ze masz 4G64 jak w moim 3G. Co za tym idzie bedzie to dokladnie ten sam silnik ktory jest uzywany w Eclipse 4G czyli 2006+.
A jesli chodzi o skrzynie z EVO to nie wiem gdzie to znalazles bo wtedy mialbys naped na 4 kola, a puki co wiem to jest wersja z napedem na przod.
Pozdrawiam i zycze przyjemnosci z uzytkowania nowego nabytku. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2007, 09:45
|
|
|
allias napisał/a: | Czy ktos posiada zdjecie tego silnika? |
 |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 12-11-2007, 09:53
|
|
|
no tak, ale ten w lancerze to sohc z zmiennymi fazami, a ten z eclipsa to byl DOHC, beda z wierzchu kompletnie inne |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2007, 14:39
|
|
|
TommiCrazy napisał/a: | no tak, ale ten w lancerze to sohc z zmiennymi fazami, a ten z eclipsa to byl DOHC, beda z wierzchu kompletnie inne |
DOHC byl w 2G, a ja mowie o 3G.
arturro - dzieki za zdjecia. Orientacja jest ta sama. Silnik jest ten sam co w 4G Eclipsy. Moj w 3G jest ten sam ale glowica nie jest MIVEC. Tak czy inaczej jest ten sam uklad silnika wiec jest duzo mozliwosci na TURBO w tym silniku.
A jesli chodzi o DOHC dla tego silnika to jest tylko jedna odpowiedz EVO 9 DOHC BABY!!!! |
|
|
|
 |
marci_NOS
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer RalliART 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 21 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 12-11-2007, 22:15
|
|
|
Dzięki za wszystkie odpowiedzi!
Jeśli chodzi o silnik to mam 4G69. A o oto co mi się udało znaleźć:
ENGINE MODIFICATIONS
Besides being enhanced with MIVEC, the 2.4-liter (4G69) engine has received a number of other mechanical updates that help it breathe and exhale more efficiently, as well as several improvements to help reduce the weight of moving parts. All of the following feature comparisons are to the 2.4-liter (4G64) engine.
Intake. Several modifications were made to improve both efficiency and performance. Starting with the incoming air, the aluminum intake manifold's interior surface was smoothed to increase intake efficiency. The intake runners are also longer, and they feature a bell-mouth shape to reduce air intake resistance. Exhaust. More air coming in means more air needs to get out, so the exhaust manifold was switched from single to dual ports, which reduces interference and improves the flow of gases out of the combustion chamber. Rocker cover. For better noise reduction and to reduce weight, the rocker cover is made of aluminum instead of steel. Combustion. More efficient combustion has been achieved by increasing the compression ratio to 9.5:1 (from 9.0:1). Valves. To improve high-speed efficiency, the valve sizes were increased - intake valves are larger by 1 millimeter in diameter (to 34 mm), and exhaust valves were increased by 1.5 mm in diameter (to 30.55 mm). Pistons. With the compression height reduced, the piston height was reduced to match. Even though the pistons have a slightly larger diameter (87 mm versus 86.5 mm), they are significantly lighter in weight (278 grams per unit compared to 354 grams). For moving parts, lower mass also means better efficiency. Connecting rods. The weight of each connecting rod was reduced from 623 g to 530 g. Crankshaft. Once again engineers found a way to reduce the mass of a moving part. The crankshaft's weight was reduced from 15.8 kg to 14.9 kg. In addition, the crankshaft pulley's weight was reduced at the same time its size was increased. By using aluminum in the hub in place of steel, the pulley's weight was reduced from 2.9 kg to 1.8 kg, a savings of 1.1 kg. Timing belt. Weight and friction were reduced by shortening the width of the timing belt. To further reduce weight, the auto tensioner is now made of aluminum instead of cast iron. Serpentine drive belt. The 4G69 MIVEC engine uses a single serpentine belt to operate the engine's accessory drives for the power steering, alternator, and air conditioning unit. In addition to saving space compared to the dual-belt drive system used on the previous engine, the low-maintenance serpentine belt features an auto tensioner. CYLINDER BLOCK
The height of the cylinder block was reduced to decrease weight, and the water jacket's length was shortened to help warm the engine faster for better fuel consumption. Also, air bleed holes were added to the main webs to reduce piston moving resistance, which is created by pressure pulsation when the piston is in motion. Also, the new cylinder block reroutes the oil returning from the head to reduce interference between the oil and the rotating crankshaft.
ps.
Turbo nie będę zakładał, bo mam LPG (stety - niestety - takiego go kupiłem) ale i tak muszę wywalić prawie całą instalację (ktoś włożył naprawdę dużą lipkę) na taką z górnej półki aby wszysko było ok. A do turbo to gaz już nie bardzo pasuje...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 12-11-2007, 23:04
|
|
|
mogl bys porobic jakies fotki swojego samochodui sie pochwalic.
niewiem jakie bedá roznice miedzy tymi silnikami 2,4 ale eclipsowy to 4g64 |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
|