Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4G15 - na LPG jest super, na benzynie gasnie...
Autor Wiadomość
xavierro
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2007, 21:06   

sorry, rzeczywiscie cos mi sie przysnilo z tym drutem. uklad rzeczywiscie skomplikowany, wymienilem wybrzuszony kondek (33uF, 50v) ale na 47uF bo nie mialem innego pod reka no i jak mozna sie bylo spodziewac, nie pomoglo :]
Mam pytanie: uklad silnika 4g15 jest wolnossacy - wiec po jakiego grzyba instaluja tak skomplikowana elektronike przeplywomierza - powietrza silnik zasysa tyle ile mu przepustnica, otwierajace sie zawory i zasysajace tloki pozwola. nie moznaby z samych obrotow silnika i wychylenia przepustnicy tego obliczyc???
----------
jezdzac na gazie nie ryzykuje kupna nastepnego przeplywomierza, ktory znow bez powodu wysiadzie, a szukam sposobu na dostarczenie ECU przyblizonych danych o ilosci zasysanego powietrza tylko do odpalania na benzynce i ew. w zimie do rozgrzania nieco silnika. wiem ze to samoboj pytac o takie rzeczy Mitsumaniakow :/ ale niestety nie mam innego wyjscia - inne priorytety :/
swoja droga technologie to japoncy maja wypasiona, instalujac czujki ultradzwiekowa ktora wykrywa zawirowania powietrza metoda dopplerowska - normalnie kosmos!!!
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 09-10-2007, 21:55   

Ty lepiej zacznij od porządnego gazu a nie jakieś badziewie założyłeś co strzela i ci przepływkę rozwala która pewnie więcej kosztuje jak ta cała instalacja LPG :badgrin: sewencję byś założył...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-10-2007, 22:28   

saphire napisał/a:
sewencję byś założył


Ja miałem gaz I generacji i poprawnie wyregulowany+sprawny układ zapłonowy+nie tankowanie u Henia za stodołą=0 strzałów.
Pozatym montuje się klapkę która zabezpiecza przepływomierz jak gaz strzeli.
xavierro, bede niedlugo na szrocie obok mnie gdzie stoi C50, spytac o przeplywke?
Jak chcesz jezdzic bez to po prostu jej nie podlaczaj - ECU sobie wezmie wart. domyslne i tyle.
A po co mierzy ilosc powietrza - pewnie ze względu na zmieniające się opory jakie stawia filtr powietrza, co wpływa na ilość tego co silnik zassie
 
 
xavierro
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2007, 10:23   

josie, prosze zapytaj po ile taka przeplywka.
a ja jeszcze raz powtarzam - gaz mi nie strzela i nie strzelil.
przeplywka zaczela siadac powoli, przez ok. 2 tygodnie, codziennie coraz gorzej.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-10-2007, 14:54   

xavierro napisał/a:
a ja jeszcze raz powtarzam - gaz mi nie strzela i nie strzelil.
przeplywka zaczela siadac powoli, przez ok. 2 tygodnie, codziennie coraz gorzej.

jak napisal Josie - mial to samo
przeplywka padla nagle i bez widocznych przyczyn

a co do ilosci powietrza, to po to masz wtrysk by dokladnie odmierzac ilosc zasysanego powietrza i dostarczac mu tyle paliwa ile trzeba - DOKLADNIE tyle
w koncu chyba wiesz, ze ta precyzja wplywa na zmniejszenie zuzycia paliwa i ilosci emitowanych spalin (a jakie sa najnowsze normy, to powszechnie wiadomo)
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 11-10-2007, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
xavierro
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2007, 07:00   

dziekuje wszystkim za pomoc.
ustrzelilem przeplywomierz za 50 zlotych :] a na starym sie jeszcze poznecam, ciekawy jestem czemu przestal dzialac. moze skoro trzeba wymieniac elektrolity w ECU to moze i w przeplywce ten jeden tez?
pozdrawiam
 
 
ciacho
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2007, 04:04   

na poczatek witam wszytskich bo to moj pierwszy post :) od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem miska, ale niestety mam z nim pododbny problem jak autor postu. Otoz mam problemy z odpaleniem auta jak jest zimny, musze go naprawde dlugo krecic zeby zalapal a czasem nawet to nie wystarczy. wyglda to w ten sposob, ze co prawda lapie od samego poczatku, ale jakgdyby tylko na jeden cylinder, potem kolejny i kolejny az jesli calkiem akumulaotr nie oslabnie wkoncu zapala. akumulator powinien byc ok, bo kupiony w zeszlym roku. Na popych zapala odrazu. mowie o odpalaniu na benzynie na zimnym silniku, na gazie wogole nie lapie. jak sie juz zagrzeje to nie ma problemu odpala odrazu zarowno na benzynie jak i na gazie. kolejny problem jest taki ze nie da sie ustawic obrotow na benzynie bo jak sie ustwi ze jest ok to na gazie ma bardzo wysokie obroty. Poza tym jak chcialem sam ustawic obroty zeby nma benzynie jezdzic (takie pokretlo z tylu pod filtrem z biala koncowka?) to nic to nie dawalo. dodam ze ostatnio wymienilem przewody WN i swiece oraz filtr powietrza. poza tym przy naprawde spokojnej jezdzie pali mi 14litrow gazu w miescie. lancer jest z 91r z silnikiem 1,3 12V. z gory dziekuje za pomoc :P [/list]
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-11-2007, 08:59   

ciacho napisał/a:
kolejny problem jest taki ze nie da sie ustawic obrotow na benzynie bo jak sie ustwi ze jest ok to na gazie ma bardzo wysokie obroty. Poza tym jak chcialem sam ustawic obroty zeby nma benzynie jezdzic (takie pokretlo z tylu pod filtrem z biala koncowka?) to nic to nie dawalo.
Przykro mi muszę Cię zmartwić. Dlatego, że grzebałeś przy gaźniku możesz mieć teraz problemy z wolnymi obrotami. Jeśli wolne obroty były inne na LPG i na benzynie to była wina tylko i wyłącznie instalacji gazowej. Trzeba było pojechać do gazowników żeby przejrzeli i wyregulowali. A tego gaźnika jaki masz w Lancerze prawie nikt w Polsce nie potrafi dobrze wyregulować :? .
ciacho napisał/a:
poza tym przy naprawde spokojnej jezdzie pali mi 14litrow gazu w miescie.
Dokładnie tyle samo palił mi gazu mój biały Colt (zdjęcie poniżej), po tym jak sam rozregulowałem sobie instalację gazową. Jedź czym prędzej na wymianę filterka gazu (ok. 10 zł) i regulację instalacji.
 
 
ciacho
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2007, 12:51   

dzięki wielkie za odpowiedź :wink: a więc pewnie wybiorę się do Pana Masicza, który był polecany na tym forum ponieważ oprócz tego że zna się na mitsubishi to jeszcze zajmuje się LPG... mam nadzieję że pomoże :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.