 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 14-05-2014, 13:29 |
Carisma, ale jaka? |
Autor |
Wiadomość |
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2007, 22:49 Carisma, ale jaka?
|
|
|
Witam wszystkich! To mój pierwszy post na tym forum... Dopiero zaczynam przygodę z samochodami, bo będę dopiero teraz kupował Chcę kupić Carismę, ale mam kilka pytań:
- który z silników jest bardziej oszczędny i tańszy w eksploatacji: 1.8 GDI czy tylko 1.8? Bo lepszy to chyba jest GDI, prawda?
- która skrzynia biegów jest lepsza i tańsza w eksploatacji: manualna czy automat? Czy jeśli automat się zepsuje to naprawa jest droga? Jak dbać o automat?
- co ile wymienia sie rozrząd?
Na razie tyle pytań (jeszcze pewno sie odezwę ).
Proszę o doradzenie "zielonemu" w świecie motoryzacji...
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10-11-2007, 00:00
|
|
|
damiano napisał/a: | który z silników jest bardziej oszczędny |
GDI damiano napisał/a: | tańszy w eksploatacji | zwykle 1,8
(uwzgledniam ze oba w ogole nie beda sie psuly) koszty serwisu, rozrzadu beda drozsze w GDI damiano napisał/a: | Bo lepszy to chyba jest GDI, prawda? |
bardziej elastyczny, o lepszych osiagach,oszczedniejszy ale nie lubiacy instalacji gazowych. Wiec jesli chcesz zagazowac GDI to odpusc sobie kupno tego silnika i zainwestuj w zwykle 1,8. damiano napisał/a: | która skrzynia biegów jest lepsza i tańsza w eksploatacji: manualna czy automat | i ta i ta maja swoich zwolennikow i przeciwnikow. Wydaje mi sie ze tansza w eksploatacji bedzie manualna skrzynia. damiano napisał/a: | co ile wymienia sie rozrząd? |
90tkm na oryginalnym oprzyrzadowniu, 60tkm na zamiennikach
Pozdsumowujac sam jestem szczesliwym posiadaczem GDI i nie zamienilby swojej Cari GDI na zaden inny silniczek. Oferuje swietne osiagi (nie czuje slabosci w porownaniu do nawet silniejszych autek konkurencji), oferuje dzieki temu bezpieczenstwo (bo kwestia szybkiego wyprzedzenia kilku tirow nie robi na Cari GDI wiekszego wrazenia i trwa naprawde szybko, jest elastyczna jednostka napedowa (zarowno moc 125KM jak i max moment obrotowy 174-176Nm jest porownywalna do silnikow konkurencji o pojemnosci 2000 z lat produkcji Cari ), spalanie natomiast jest chyba najlepsza strona Cari. Oczywiscie jak pocisniesz to potrafi wziasc sporo (ale jak kazda benzynka)
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-11-2007, 00:56
|
|
|
Robson86 napisał/a: | bardziej elastyczny, o lepszych osiagach |
cooo ?? |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 10-11-2007, 12:32
|
|
|
co do skrzyni, to z automatem na razie nie mam żadnych problemów, wiadomo, że o taką skrzynię trzeba dbać, odpowiednio ją użytkować, ale potrafi się odwdzięczyć
super sprawa w mieście, a na trasie silnik zawsze ma lekko, błyskawiczne redukcje przy wyprzedzaniu i troche mniej błyskawiczny (ale skuteczny) kick-down
u mnie ta skrzynia jeździ z silnikiem 1.6 więc wariat na drodze nie jest, ale jeździ się bardzo przyjemnie, i co ciekawe, na najniższym przełożeniu ma niższe obroty niż manual (przykładowo, manual ma przy 140km/h 4tys obr, a automat 3,5 )
jest pewnie wolniejsza i troche więcej pali, ale jazda z tą skrzynią to czysta przyjemność
ogólnie skrzynię automat w Cariśmie mogę z czystym sumieniem polecić
a z niektórymi manualnymi są chyba problemy... ale to niech się wypowiedzą użytkownicy, coś kojarzę o awariach tych skrzyń |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10-11-2007, 13:11
|
|
|
Chooper napisał/a: | cooo ?? |
jaka jest elastycznosc 1,8 bo GDI ma 174-176Nm (dla przykladu 2,0 131KM Focusa I mialo 176Nm ) ...osiagi tez sa deczko lepsze
heh
gigant87 napisał/a: | a z niektórymi manualnymi są chyba problemy |
generalnie to sie tyczy skrzyn biegow francuskich (GDI ma skrzynie japonska wiec nie ma problemu ) aha i chyba z DID jeszcze chyba nie ma problemow z ze skrzyniami...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
Ostatnio zmieniony przez Robson86 10-11-2007, 14:50, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 10-11-2007, 13:15
|
|
|
gigant87
Cytat: | wiadomo, że o taką skrzynię trzeba dbać, odpowiednio ją użytkować, |
co oznacza odpowiednio użytkować? Możesz to rozwinąć...?
Cytat: | troche więcej pali |
są duże różnice w spalania miedzy manualem a automatem?
BTW. Znalazłem taką Carismę... Warto? |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 10-11-2007, 14:27
|
|
|
podstawowe sprawy jak np zatrzymanie się przed zmianą przełożenia z R na D i na odwrót, jak zostawiasz auto na wzniesieniu, to najpierw zaciągasz ręczny, a później dopiero ustawiasz dźwignię w położeniu P -chodzi o to, żeby auta nie "trzymała" skrzynia a hamulec
wiadomo, że troche szkoda skrzyni podczas holowania innego samochodu czy ciężkiej przyczepy, ale wydaje mi się, że stosując się do zaleceń producenta nie powinno być problemu...
nie można samochodu odpalać "na pych" ani holować na zbyt długich dystansach i przy zbyt dużych prędkościach (o ile pamiętam, to prędkość nie większa niż połowa maksymalnej prędkości osiąganej na 1 stopniu, w praktyce okolice 25-30km/h)
na pewno należy pamiętać o wymianie oleju (chyba co 90tys. km)
w tej chwili nic więcej nie przychodzi mi na myśl, gdybyś miał jakieś pytania szczegółowe, to napisz, jak będę miał więcej czasu, to poszukam w swoich materiałach i postaram się odpowiedzieć
spalanie... zależy jak kto jeździ, wg danych fabrycznych nie było większej różnicy jak 1l/100km
jak spokojnie jedziesz np po mieście to rzadko kiedy silnik ma więcej jak 2tys obr, np trzyma cały czas 1,5-1,8- coś jakby skrzynia bezstopniowa, chyba, że gonisz od świateł do świateł to co innego
skrzynia bardzo inteligentna , dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy, jak dłużej nie jeżdżę Carismą, to później niemal się czuje jak Mama ją zamuliła
ode mnie same superlatywy
co do egzemplarza.. przebieg wydaje się być realny... nie wiadomo jakim kierowcą była ta kobieta i na jakich dystansach jeździła... ogólnie auto wygląda dobrze, jak dla mnie ze zdjęć, to nie ma się do czego przyczepić ale powinieneś poczekać na opinie ludzi bardziej zorientowanych w temacie
TA wygląda ciekawie
Ta również, kupiona w polskim salonie, nadaje się wg mnie |
|
|
|
 |
mareqm
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI ,2003 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 94 Skąd: okolice W-wy
|
Wysłany: 10-11-2007, 15:31
|
|
|
Wszystkie wyglądają dość realnie.Musisz sam postanowić czy za młodszą możesz zapłacić więcej.Automat jest specyficznym wyborem w Polsce.Tradycyjne przekonania najczęściej go negują.Mam przykre doświadczenia z automatem w Fordzie jednak zdecydowałem się na Carismę z automatem i jak na razie nie żałuję.
Pozdrawiam. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 10-11-2007, 16:52
|
|
|
a jak z awaryjnością automatu? Gdy się, nie daj Boże, zepsuje... Koszty naprawy lub wymiany są drogie? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10-11-2007, 17:02
|
|
|
damiano,
Ta Cari jak dla mnie kombinowana jest. Srebrne znaczki, z tylu brak oznaczenia GDI, pod kierunkami jakos krzywo poklejone, (nawet brak seryjnego radyjka). Zdjecia w fatalnym formacie
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2007, 00:03
|
|
|
Robson86 napisał/a: | damiano,
Ta Cari jak dla mnie kombinowana jest. Srebrne znaczki, z tylu brak oznaczenia GDI, pod kierunkami jakos krzywo poklejone, (nawet brak seryjnego radyjka). Zdjecia w fatalnym formacie
Pozdroo |
dzięki Robson86 za zwrócenie uwagi na te szczególy Podziękujemy pani za tamtą Cari. Znalazłem natomiast inną Carismę - ma lekko przetarte drzwi... Ciekawi mnie ile kosztowałoby malowanie...? I czy w ogóle warto kupować tak ''uszkodzony" samochód... |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11-11-2007, 15:02
|
|
|
damiano napisał/a: | ma lekko przetarte drzwi |
damiano napisał/a: | I czy w ogóle warto kupować tak ''uszkodzony" samochód... |
wszytsko zalezy jak lekko bylo przetarte te drzwi... Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 11-11-2007, 21:23
|
|
|
damiano napisał/a: | ma lekko przetarte drzwi... Ciekawi mnie ile kosztowałoby malowanie...? |
Przy odrobinie szczęścia to za kilkaset złotych możesz znaleźć drzwi w takim samym kolorze i problem z glowy. Co do malowania to są przytarcia i przytarcia. Jesli jest wgniecenie to mozna wypchnąć od środka, poszpachlować, pomalować i ok. Jesli natomiast masz blachę rozoraną tak, że diabli wzieli ocynk to różnie może być. |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
TomyLee4 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2007, 13:51
|
|
|
Jeżdżę automatem 1,8 i powiem ci, że jestem bardzo zadowolony. Ze skrzynią nie ma żadnych problemów. Jazda po mieście i w trasy to czysta przyjemność. Oczywiście przy wyprzedzaniu trzeba tę skrzynię wyczuć, ale po kilku razach będziesz wiedział jak ona reaguje na wciśnięcie gazu do dechy. Jak dla mnie, zawsze słysząłem, ze automaty to kicha, ale ja osobiście nie zmienię marki i na pewno nie kupię następnego auta w manualu. pozdrawiam i życzę dobrego zakupu!! |
|
|
|
 |
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2007, 23:39
|
|
|
dzięki za porady Zdecydowałem sie na sprowadzenie furki z Niemiec i w związku z tym mam prośbę: napiszcie, proszę, co muszę załatwiać i w jakiej kolejności (krok po kroku), aby zarejestrować auto w kraju... Czy nadal jest akcyza?
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
|
|