Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem: gaz, emulatory i ECU
Autor Wiadomość
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 02-01-2006, 13:57   Problem: gaz, emulatory i ECU

Wstęp: podłączyłem MSR do MMCd i zauważyłem że wykres sondy lambda podczas pracy na gazie jest martwy :? 0,00V bez zmian.

1. Jeżeli silnik pracuje na benzynie, działa sonda lambda, ECU dostaje z niej wartości i dobiera skład mieszanki. (poprawcie mnie jak źle myślę)

2. Jeżeli silnik pracuje na gazie to:
a) sonda lambda nie pracuje?
b) sonda lambda pracuje ale komputer o tym nie wie?
c) czy jak jest założony emulator sondy lambda to powinno wywalać błędu 11? bo według mnie nie!
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-01-2006, 14:13   

Więc tak (zakładam że masz tam instalację IIgen - łatwo rozpoznać - na wężu od reduktora do miksera jest zamontowany silniczek krokowy, idą do niego kabelki).

Jak powinno to działać:

a) na bezynie - lambda działa "normalnie" i przekazuje odczyty do ECU.

b) na gazie:
- sonda lambda śle swoje odczyty do komputera gazu, który dawkuje LPG silniczkiem krokowym na wężu, do ECU sygnał ten nie jest podawany
- odczyty sondy na gazie są "inne" niż na benzynie, dlatego jej sygnał nie jest podawany do ECU, aby nie wywalać błędu, ani nie zakłócać pracy silnika
- żeby ECU nie wywalało błędu trzeba dać mu coś do czytania - załatwia to emulator sondy, który dając cały czas impulsy wzorcowe zapewnia ECU, że wszystko jest OK.


U Ciebie (przy założeniu instalki II gen)
Na gazie odcina impulsy sondy do ECU, na ich podstawie komp gazu steruje pracą silnika. Nie działa/jest źle podłączony emulator odpowiedzialny za karmienie ECU wzorcowymi impulsami.
Cały mechanizm odłączania/przełączania/emulowania sondy jest w puszcze emulatora.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 02-01-2006, 14:38   

Instalacja faktycznie II gen. zapomniałem napisać

czyli jednak ECU powinien coś dostawać, a linia O2 jest płaska jak... jak... stół!

i o to chodziło
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-01-2006, 16:26   

Na gazie przebieg O2 powinien sie zmieniac c.a. jak prostokat o min. 0.2 v max 0.8 v i oksesie od 0.5 do 5 sekund - zazwyczaj cos takiego podaja emulatory lambdy
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 02-01-2006, 17:09   

Podlacze sie do tematu :)

Jakie powinny byc prawidlowe odczyty na emulatorze spalin podczas pracy na LPG.

ps. na ostatniej regulacji zaczalem wypytywac o te parametry no i ku mojemu zdziwieniu nic nie kumali i nie wiem czy mi dobrze poustawiali.

Fajnie by bylo jakby mi ktos wypisal najwazniejsze parametry wraz z wartosciami.
Co
Co2
......?
_________________

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-01-2006, 18:15   

Dla roznych norm spalin rozne wartosci. Wygooglaj sobie parametry haslem "Euro-1", "Euro-2"......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.