 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem: gaz, emulatory i ECU |
Autor |
Wiadomość |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 02-01-2006, 13:57 Problem: gaz, emulatory i ECU
|
|
|
Wstęp: podłączyłem MSR do MMCd i zauważyłem że wykres sondy lambda podczas pracy na gazie jest martwy 0,00V bez zmian.
1. Jeżeli silnik pracuje na benzynie, działa sonda lambda, ECU dostaje z niej wartości i dobiera skład mieszanki. (poprawcie mnie jak źle myślę)
2. Jeżeli silnik pracuje na gazie to:
a) sonda lambda nie pracuje?
b) sonda lambda pracuje ale komputer o tym nie wie?
c) czy jak jest założony emulator sondy lambda to powinno wywalać błędu 11? bo według mnie nie! |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-01-2006, 14:13
|
|
|
Więc tak (zakładam że masz tam instalację IIgen - łatwo rozpoznać - na wężu od reduktora do miksera jest zamontowany silniczek krokowy, idą do niego kabelki).
Jak powinno to działać:
a) na bezynie - lambda działa "normalnie" i przekazuje odczyty do ECU.
b) na gazie:
- sonda lambda śle swoje odczyty do komputera gazu, który dawkuje LPG silniczkiem krokowym na wężu, do ECU sygnał ten nie jest podawany
- odczyty sondy na gazie są "inne" niż na benzynie, dlatego jej sygnał nie jest podawany do ECU, aby nie wywalać błędu, ani nie zakłócać pracy silnika
- żeby ECU nie wywalało błędu trzeba dać mu coś do czytania - załatwia to emulator sondy, który dając cały czas impulsy wzorcowe zapewnia ECU, że wszystko jest OK.
U Ciebie (przy założeniu instalki II gen)
Na gazie odcina impulsy sondy do ECU, na ich podstawie komp gazu steruje pracą silnika. Nie działa/jest źle podłączony emulator odpowiedzialny za karmienie ECU wzorcowymi impulsami.
Cały mechanizm odłączania/przełączania/emulowania sondy jest w puszcze emulatora. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 02-01-2006, 14:38
|
|
|
Instalacja faktycznie II gen. zapomniałem napisać
czyli jednak ECU powinien coś dostawać, a linia O2 jest płaska jak... jak... stół!
i o to chodziło |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-01-2006, 16:26
|
|
|
Na gazie przebieg O2 powinien sie zmieniac c.a. jak prostokat o min. 0.2 v max 0.8 v i oksesie od 0.5 do 5 sekund - zazwyczaj cos takiego podaja emulatory lambdy |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 02-01-2006, 17:09
|
|
|
Podlacze sie do tematu
Jakie powinny byc prawidlowe odczyty na emulatorze spalin podczas pracy na LPG.
ps. na ostatniej regulacji zaczalem wypytywac o te parametry no i ku mojemu zdziwieniu nic nie kumali i nie wiem czy mi dobrze poustawiali.
Fajnie by bylo jakby mi ktos wypisal najwazniejsze parametry wraz z wartosciami.
Co
Co2
......? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-01-2006, 18:15
|
|
|
Dla roznych norm spalin rozne wartosci. Wygooglaj sobie parametry haslem "Euro-1", "Euro-2"...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|