[EA5W 2.5] Nieprzyjemne szarpanie silnika |
Autor |
Wiadomość |
Protrek [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2007, 16:59 [EA5W 2.5] Nieprzyjemne szarpanie silnika
|
|
|
Witam wszystkich
mam prośbę dotyczącą zdiagnozowania przyczyny nieprzyjemnego szarpania silnikiem w Galancie 2,5 V6 skrzynia manualna. A konkretnie na luzie jak przygazuje czuć delikatne i krótkie przydławienie silnikaw przedziale obrotów między 1000 a 2000. W czasie jazdy najbardziej odczuwalne jest na dwójce kiedy hamuje silnikiem i chcę przyspiszyć między 1000 a 2000 obrotów. I teraz dziwna sprawa, w czasie deszczu lub przy dużej mgle kiedy jest wilgotne powietrze mam wrażenie, że mniej szarpie.
Wymieniłem świece, kopułkę, wyczyszczony został potencjometr przepływomierza.
Mechanik mówi,że należy spróbować wymienić przewody WN, i palec rozdzielacza.
Jeżeli ktoś miał podobne problemy to proszę o rady.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 03-11-2007, 18:14
|
|
|
Palec rozdzielacza, kopułka?? Przewody WN to sie zgodze, ale gdzie tam masz palec rozdzielacza, impulsy sa rozdzielane na niskim napieciu przez elektronike, a pozniej cewki. Zmien mechanika cos ci kity pociska.
Przewody tak, wymien,co ciekawe czesto siadają "fajki" czyli to co sie zaklada na świece, tam moze dostac przebicia.
[ Dodano: 03-11-2007, 18:15 ]
Aha a co to jest potencjometr przepływomierza?? |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Protrek [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2007, 19:42
|
|
|
Dzięki za pomoc , z tym potencjometrem to chyba coś przekręciłem, nie wiem czy jest coś takiego jak potencjometr przepustnicy. Wymienię te przewody w pierwszej kolejności. |
|
|
|
 |
benne [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2007, 16:59
|
|
|
Ja mam identyczny problem świece wymieniłem przewody WN też i nie ma poprawy POMOCY!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
 |
laser28 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2007, 20:22
|
|
|
Ja też miałem problemy z szarpiącym silnikiem i elektryk zdiagnozował to jako uszkodzenie cewki. Po wymianie aparatu zapłonowego (cewka jest zintegrowana z aparatem) problemy się skończyły. Cena używanego aparatu to 300pln |
|
|
|
 |
Protrek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2007, 19:19
|
|
|
Witam
dziękuje za wszystkie rady. Ostatnio znalazłem wyciek płynu chłodniczego w miejscu gdzie przewody z płynem wchodzą do nagrzewnicy (pod przednią szybą) , płyn kapie tylko jak się silnik nagrzeje w związku z tym mam pytanie czy to może mieć wpływ na to szarpanie silnika (może kapie na jakieś przewody lub urządzenie) bo zauważyłem, że silnik nie zawsze szarpie, czasami dobrze pracuje. |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-11-2007, 13:18
|
|
|
Protrek napisał/a: | czy to może mieć wpływ na to szarpanie silnika |
Moim zdaniem nie ma to żadnego wpływu |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 12-11-2007, 13:31
|
|
|
Protrek napisał/a: | płyn kapie tylko jak się silnik nagrzeje w związku z tym mam pytanie czy to może mieć wpływ na to szarpanie silnika |
Nie ma żadnego wpływu. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Protrek [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2007, 21:25
|
|
|
Witam
przewody w/n wymienione i niestety dalej szarpie, na początku myślałem że mu przeszło. Teraz na zimnym silniku jest ok, jak się rozgrzeje zaczyna szarpać. Był jeszcze wyciek płynu chłodniczego ale już usunięty. Poproszę o jakieś wskazówki. |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-11-2007, 10:34
|
|
|
Moduł zapłonowy, jak już ktoś pisał |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
Protrek [Usunięty]
|
Wysłany: 23-12-2007, 20:01
|
|
|
Witam
przyczyną szarpania był aparat zapłonowy a konkretnie cewka w aparacie.
dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
laser28 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-12-2007, 12:52
|
|
|
mówiłem!!!!!! poszukaj sobie używanych aparatów na allegro. pzdr |
|
|
|
 |
Rados [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Protrek [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2007, 11:00
|
|
|
Miałem tak jak opisałem na początku tego postu. |
|
|
|
 |
|