 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
| Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
|
[Cari 1.9TD] Czujniki temperatury a błedy migowe komputera |
| Autor |
Wiadomość |
wojtek84 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2007, 18:03 [Cari 1.9TD] Czujniki temperatury a błedy migowe komputera
|
|
|
witam.to mój pierwszy temat,prosze o wyrozumiałość
Mianowicie kiedy odpale silnik ma on strasznie niskie obroty w granicach 400-500/min linka o ssania jest naciągnięta i ssanie działa po jednej minucie około obroty wzrastają do 800/min,ale ssanie działa krótko po jakieś minucie wyłacza się i linka rozluźnia się?czy to normalne?obroty 800/min. Wpiołem się do komputera tak jak było to opisane na forum i kontrolka silnika wymigała mi bład:31-czujnik temperatury płynu chłodzącego ( zbyt wysoki lub nieznany ),spuściłęm płyn wykręciłem dwa czujniki znajdujące się koło termostatu:
1.czujnik 4-piny z czego 3 używane
4,3kiloOhma przy temp 3*C
2,35kiloohma przy temp 20*C
1,62kiloohma przy temp 50*C\
0,47kiloohma przy temp 80-90*C
Napięci dochodzące do czujnika to 5,03V a drugie 11,98V
2.Czujnik temp dwupinowy parametry zmierzone:
4,8kiloohma przy temp 3*C
3,04kiloohma przy temp 20*C\
1,8 kiloohma przy temp 50*C
0,65 kiloohma przy temp 80-95*C
Napięcie zasilania dochądzące do czujnika to 5,03V
Chciałby mi się dowiedzieć za co odpowiada czujnik 3 pinowy ?a za co 2 pinowy?czy pomierzone parametry są dobre?czemu komputer pokazuje mi błąd czujnika? |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 13-11-2007, 19:23
|
|
|
| wg. mnie choć nie jestem wyrocznią czujnik temperatury jest niesprawny wobec czego możliwe że komputer lub inny element sterujący wtryskiem ustawia temp na ok 90* lub nie wiele mniej i stąd twoje ssanie włącza sie na chwile do osiagnięciua optymalnej temp. przez silnik... ten czujnik wysyła sygnał o temp. płynu do elementu sterującego wtryskiem i albo wydłuża wtrysk przy zimnym silniku (ssanie) albo go redukuje jesli temp plynu osiągnie optymalna temp...tak to sobie obmyslalem...pozdrawiam |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-11-2007, 19:26
|
|
|
| W moim GDI jeden czujnik jest podpięty pod wychyłowy wskaźnik temperatury obiegu na zegarach a drugi jest podpięty do ECU i z niego są brane pomiary dla sterowania silnikiem. Nie wiem czy są takie same jak u Ciebie w dizlu czy nie więc może ktoś od dizla coś jeszcze napisze. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|
|
|