Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Czujniki temperatury a błedy migowe komputera
Autor Wiadomość
wojtek84
[Usunięty]

  Wysłany: 13-11-2007, 18:03   [Cari 1.9TD] Czujniki temperatury a błedy migowe komputera

witam.to mój pierwszy temat,prosze o wyrozumiałość :wink:
Mianowicie kiedy odpale silnik ma on strasznie niskie obroty w granicach 400-500/min linka o ssania jest naciągnięta i ssanie działa po jednej minucie około obroty wzrastają do 800/min,ale ssanie działa krótko po jakieś minucie wyłacza się i linka rozluźnia się?czy to normalne?obroty 800/min. Wpiołem się do komputera tak jak było to opisane na forum i kontrolka silnika wymigała mi bład:31-czujnik temperatury płynu chłodzącego ( zbyt wysoki lub nieznany ),spuściłęm płyn wykręciłem dwa czujniki znajdujące się koło termostatu:
1.czujnik 4-piny z czego 3 używane
4,3kiloOhma przy temp 3*C
2,35kiloohma przy temp 20*C
1,62kiloohma przy temp 50*C\
0,47kiloohma przy temp 80-90*C
Napięci dochodzące do czujnika to 5,03V a drugie 11,98V

2.Czujnik temp dwupinowy parametry zmierzone:
4,8kiloohma przy temp 3*C
3,04kiloohma przy temp 20*C\
1,8 kiloohma przy temp 50*C
0,65 kiloohma przy temp 80-95*C
Napięcie zasilania dochądzące do czujnika to 5,03V
Chciałby mi się dowiedzieć za co odpowiada czujnik 3 pinowy ?a za co 2 pinowy?czy pomierzone parametry są dobre?czemu komputer pokazuje mi błąd czujnika?
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 13-11-2007, 19:23   

wg. mnie choć nie jestem wyrocznią czujnik temperatury jest niesprawny wobec czego możliwe że komputer lub inny element sterujący wtryskiem ustawia temp na ok 90* lub nie wiele mniej i stąd twoje ssanie włącza sie na chwile do osiagnięciua optymalnej temp. przez silnik... ten czujnik wysyła sygnał o temp. płynu do elementu sterującego wtryskiem i albo wydłuża wtrysk przy zimnym silniku (ssanie) albo go redukuje jesli temp plynu osiągnie optymalna temp...tak to sobie obmyslalem...pozdrawiam
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 13-11-2007, 19:26   

W moim GDI jeden czujnik jest podpięty pod wychyłowy wskaźnik temperatury obiegu na zegarach a drugi jest podpięty do ECU i z niego są brane pomiary dla sterowania silnikiem. Nie wiem czy są takie same jak u Ciebie w dizlu czy nie więc może ktoś od dizla coś jeszcze napisze.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.