Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Prosze o pomoc CARI 1.8 GDI :(((((
Autor Wiadomość
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 14-11-2007, 00:28   Prosze o pomoc CARI 1.8 GDI :(((((

Witam wszystkich wiem ze bede pisal to po raz kolejny ze bylo to opisane na forum ale zaryzykuje i napisze jestem szczesliwym posiadaczem mitsubischi carisma 1.8 gdi od czterech dni jak ja kupowalem odpalalem silnik wszystko chodzilo pieknie i cicho do domu mialem 80km przyjechalem nia na chate i wychodzac z samochodu stanolem kolo niej i slyszalem klepiacy zawor jak byl zimny wogole tego nie bylo slychac tak jak pisalem pracowal rewelacyjnie nie sa to wtryskiwacze wiem jak chodza mialem VW golfa III GTI lecz po wypadku go sprzedalem i kupilem cari wiec wtryskiwacze chodza inaczej bylem u mechanika potwierdzi ze to zawor doradzil zalac go olejem CASTROL GTX MAGNATEK 10w/40 ze powinno mu pomoc a nawet wyeliminowac stukanie i tu kieruje moje pytanie prosze o pomoc w wyborze oleju do tego silnika ktory mialby mu pomoc przeczytalem cale forum lecz opinie a podzielone czy ktos mial taki przypadek z tym silnikiem jaki olej kupic prosze o odp pozdro.

[ Dodano: 14-11-2007, 00:41 ]
zapomnialem dodac ze nie wiem jaki jest wlany olej a mam ksiazke serwisowa i wszystko z orginalnej dokumentacji jak sprawdzic jaki byl wlany olej ????
_________________
Trutil
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-11-2007, 00:42   

Jesli takie rytmiczne cykanie to beda to wtryskiwacze. One poprostu tak pracuja...tylko ze odwrotnie bo na cieplym powinno byc cicho a na zimnym maja prawo przez chwilke popracowac :P
TRUTIL CARI GDI napisał/a:
przypadek z tym silnikiem jaki olej kupic prosze o odp pozdro.

tutaj chyba cie rozczarujemy, bo nie ma zlotego srodka. Ilu kierowcow tyle opinii. Kazda Cari inaczej chodzi na takim samym oleju. Wiele zalezy od tego jaki olej byl wczesniej lany....
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 14-11-2007, 00:44   

jest taki odglos jakby obok stal bocian a wlasnie jaki olej byl wlany tego nie wiem a ksiazke i pelna dokumentacje mam tylko gdzie jest apisane co bylo wlane:(
_________________
Trutil
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-11-2007, 01:01   

Tez sie glowilismy i glowimy jaki olej jest najlepszy do Cari. Kiedys byl specjalny do tego silniczka Castrol 10W30 ale niestety przestano go produkowac :?
Zastapil go (prawdopodobnie :? )

Castrol Edge 5W30 polecany do silnikow FSI (czyli z bezposrednim wtryskiem benzyny...ma atest VW ale czy Mitsubishi :?: Nic o tym nie pisza...)=>Najnowsza technologia dla nowoczesnych silników Audi i VW EDGE 5W-30 powstał we współpracy z grupą Volkswagena. Olej ten wprowadza nowe standardy czystości silnika, gwarantując obniżenie szkodliwych emisji spalin i większą ochronę środowiska. Zastosowana technologia wydłuża trwałość układów katalitycznych zmniejszających emisję składników toksycznych spalin. Castrol EDGE 5W-30 jest odpowiedni zarówno do silnika diesel jak i benzynowego, spełniając wymogi norm VW 504 00 i 507 00. Ponieważ realizuje warunki większości poprzednich norm określonych przez Volkswagena, może być użyty w nowych i starszych silnikach. Obok właściwości utrzymujących silnik w czystości, EDGE 5W-30 posiada system chroniący silnik przed zużyciem, który zapewnia ochronę nowoczesnych jednostek FSI, TDI i turbodoładowanych silników benzynowych. Klasa lepkości: SAE 5W-30 Klasa jakości: ACEA A3/B3, A3/B4 Specyfikacje: VW 504 00/507 00, MB 229.51, BMW LL04 CECHY: Długotrwałe utrzymanie silnika w czystości - gwarancja niskiej emisji spalin Najnowsza technologia przeciwzużyciowa Większa ochrona dla wszystkich samochodów VW, Audi, BMW i MB oraz silników o wydłużonych przebiegach między wymianami oleju Mieszalny ze wszystkimi olejami spełniającymi specyfikację API SH, SJ, SL, SM KORZYŚCI: Mniejsze zanieczyszczenie środowiska dzięki niskiej emisji spalin Mniejsze zużycie silnika oraz poczucie spokoju zamiast obaw o awarię Mniejsze koszty utrzymania dzięki: - wydłużonym okresom między przeglądami - zmiejszeniu zużycia paliwa

dobrym olejem jest tez

Castrol 5W40 Magnatec =>Castrol Magnatec 5W-40 to w pełni syntetyczny olej, który dzięki formule „Inteligentnych Molekuł” zapewnia ciągłą ochronę silnika już od chwili rozruchu. Magnatec z formułą „Inteligentnych Molekuł” sprawi, że samochód pozostanie w doskonałej kondycji na dłużej. SPECYFIKACJE: API SM/CF, ACEA A3/B3/B4/C3, VW 505.00/502.00, MB 229.31 Cechy: To w pełni syntetyczna technologia z formułą „Inteligentnymi Molekuł” Dostosowany do nowoczesnych silników wyposażonych w turbosprężarki, intercoolery bezpośredni wtrysk paliwa. Zalecany także do najnowocześniejszych jednostek wyposażonych w katalizatory trójfunkcyjne. Mieszalny ze wszystkimi olejami spełniającymi specyfikację API SH, SJ, SL, SM Korzyści: Zapewnia pewność ochrony silnika w krytycznej fazie rozruchu Przywiera do części silnika tworząc trwały film olejowy, chroniąc aktywnie przez cały czas pracy silnika br> Użyteczny szczególnie w ruchu miejskim Wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 2,5% w stosunku do olejów konwencjonalnych Olej uniwersalny, który chroni silnik we wszystkich temperaturach, warunkach i stylach jazdy Efektywna ochrona w momencie rozruchu w niskich temperaturach
Sporo osob poleca takze
Mobila 1 5W50 =>Mobil 1 5W-50 to najwyższej jakości syntetyczny olej silnikowy, zapewniający doskonałą ochronę przeciwzużyciową współpracujących elementów silnika. Mobil 1 5W-50, Rally Formula, przewyższa wymagania specyfikacji jakościowych dyktowanych przez producentów pojazdów, dotyczących wysokoobciążonych silników zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych, nowoczesnych pojazdów. Mobil 1 5W-50 został specjalnie stworzony do silników pracujących w ciężkich warunkach eksploatacyjnych. Zarówno podczas wyścigów samochodowych, jak i przy zwykłym prowadzeniu pojazdu Mobil 1 5W-50, Rally Formula zapewnia odpowiednią skuteczność działania silnika i ochronę jego elementów przed zużyciem, jednocześnie dostarczając wspaniałych wrażeń z jazdy.
musisz wybrac sam, moim zdaniem wszytskie sa warte polecenia :)

Pozdroo
aha jest tez Shell 10W30 ktory firma bodaj rekomenduje jako specjalnie do GDI :P
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 14-11-2007, 01:08   

tylko wiesz juz raz tak mialem z VW GTI koles nie wiedzial jaki olej byl lany i dorypal palny syntetyk szela i silnik mi zaczal brac olej wiec moja obawa tkwi w tym jaki olej byl lany bo jesli nizszej klasy niz ty mi opisales to moge uszkodzisz silnik i bedzie to samo co z VW czyli bedzie bral olej
_________________
Trutil
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-11-2007, 01:22   

Znaczy generalnie z minerala nie mozna zejsc nizej (jesli jest ktos uparty to mozna ewentualnie na jakis polsyntetyk), ale z pol syntetyka mysle ze bez problemu mozna zejsc na full syntetyk. GDI jest nowoczesna jednostka napedowa, czasy rozszczelniajacych sie duzych fiatow odeszly w nie pamiec... Poza tym juz sporo osob tak robilo i sa zadowoleni, bo i silnik lzej pracuje :) ...z drugiej strony faktycznie nie wiadomo jaki miales wczesniej olej zalany...najbezpieczniejszym wyjsciem bylby jakis pol-syntetyk...
a samochod sprowadziles/kupiles z Polski-bo jesli ta druga opcja to przy posiadaniu ks. servisowej mozna zadzwonic do serwisu i oni tam powinni miec zapisane jaki olej Ci lali :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 14-11-2007, 07:22   

samochod jest sprowadzony z niemiec i telefon jest na pieczacce w ksiazce serwisowej

[ Dodano: 15-11-2007, 10:47 ]
dzisiaj zalalem cari olejem castrol 5W/40 przejechalem 20km zawory klepia jak klepaly
_________________
Trutil
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.