Przesunięty przez: Gene 28-01-2009, 11:21 |
ile km na dotarcie silnika? |
Autor |
Wiadomość |
rafaelcx [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2007, 22:34 ile km na dotarcie silnika?
|
|
|
Witam
Dowiedziałem sie ostatnio że w silnikach diesla od VW jest ciekawa rzecz mianowicie producent przeznacza ok 15 tyś km (zależy od silnika) na dotarcie i jest to zapisane w programie sterownika silnika który sobie odlicza te km. objawy to w tym okresie mniejsza moc i większe spalanie - po przejechaniu tego dystansu zmieniają się parametry sterowania i dopiero wtedy możemy ocenic i sprawdzic własciwowści naszego autka
- czy ktos z szanownych forumowiczów może to potwierdzic - bądz userzy nowych outków lub VW z 2,0 TDI ? |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-11-2007, 22:59
|
|
|
IMO mitsu kupiło sam silnik
1) VW musiałby skonfigurowć sterownik odpowiednio do samochodu
po co miał by się w to bawić, skoro ewentualne błędy musieliby potem oni korygować - mitsu kupiło, nich koryguje soft na bieząco w miarę wychodzących problemów w czasie eksploatacji
2) O niczym takim nikt niewspomina, nawet nieoficjalnie
Z drugiej jednak strony problemy jakie mieli niektórzy z nas na początku z pracą silnika zaraz po rozruchu świadczyłyby o tym że ktoś się nieprzyłożył za bardzo do opracowania poprawnych sterowników. Być może pierwsze wersje jeździły właśnie na sterownikach jeszcze VW i dopiero sygnały od ASO zmusiły mitsu do szybkiego odświeżenia softu
No ale to są tylko i wyłącznie moje wydumanki |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
rafaelcx [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2007, 23:12
|
|
|
temat wyszedł po rozmowie z serwisem VW jednego z klientów który sie skarżył że jego auto zbyt dużo pali i nie ma osiągów takich jak by sie tego po tym samochodzie spodziewał - odpowiedz była taka że nie ma o czym mówic do przejechania 15 tyś km czyli do pierwszego serwisu .... |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-11-2007, 23:36
|
|
|
Coraz więcej z nas już ma około 15 000 więc zaraz się przekonamy na podstawie postów, czy faktycznie będzie jakaś różnica
Chociaż jeżeli nawet jest tak samo jak w VW to pewno nie jest to jakaś kosmicznia różnica w osiągach i spalaniu, i możemy jej nawet niezauważyć |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
Mateusz
Forumowicz

Auto: L 200, 2011 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 116 Skąd: Warszawa/Kalisz/Polska
|
Wysłany: 10-11-2007, 11:50
|
|
|
witam,
jezdzac wczesniej ostatnia generacja Passata z silnikiem 2.0 TDI moge napisac, ze nie ma czegos takiego jak docieranie auta do 15kkm, oczywiscie sklamalbym, gdybym nie potwierdzil jednej rzeczy, im wiecej kilometrow przejechalem, tym mniejsze srednie spalanie notowalem- ale to jest chyba fakt jesli chodzi o rodzine sinikow wysokopreznych, zwlaszcza ze stajni VW.
Dotarcie nowego auta odbywa sie jeszcze na tasmie produkcyjnej, co nie zmienia faktu, ze nie powinno sie "deptac" w gaz od pierwszych kilometrow ile fabryka dala. Pierwsze dwa trzy tysiace ten mechanizm musi sie po prostu ulozyc.
Teraz uzytkujac Outka II mam nadzieje, ze podobnie jak w pasku im wiecej przejade tym bedzie lepiej, czas pokaze.
pozdrawiam,
mateusz |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2007, 08:17
|
|
|
Mateusz napisał/a: | Dotarcie nowego auta odbywa sie jeszcze na tasmie produkcyjnej |
Niestety tak nie jest i to jak auto będzie użytkowane przez pierwsze 5-10kkm zaważy na jego trwałości i osiągach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2007, 10:50
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Niestety tak nie jest i to jak auto będzie użytkowane przez pierwsze 5-10kkm zaważy na jego trwałości i osiągach. |
dokladne tak jest, co nie zmenia faktu ze przez pierwsze 5tys nalezy sie obchodzic z autem delikatnie ale niekoniecznie. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2007, 22:18
|
|
|
arturro napisał/a: | dokladne tak jest, co nie zmenia faktu ze przez pierwsze 5tys nalezy sie obchodzic z autem delikatnie ale niekoniecznie. |
Twierdzisz że silniki są docierane w fabryce? Te czasy minęły jakieś 30 lat temu. Silniki ewentualnie badane są na hamowni czy trzymają parametry. Jak wiadomo, docieranie silnika nie trwa 20 więc a)gdzie taka fabryka docierałaby te silniki b)czas to pieniądz. |
_________________
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2007, 22:30
|
|
|
twierdze ze silnikow nie trzeba docierac, te czasy minely 30 lat temu |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2007, 23:34
|
|
|
arturro napisał/a: | twierdze ze silnikow nie trzeba docierac, te czasy minely 30 lat temu |
Hmm, elementy silnika po obróbce muszą się dotrzeć do siebie. W każdej instrukcji obsługi do Mitsu jest dział docieranie silnika. No ale nie mam zamiaru się spierać.
Brak konieczności docierania silnika to kolejny element marketingowej papki jak wymiana oleju co 40 kkm itp. |
_________________
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2007, 08:21
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Brak konieczności docierania silnika to kolejny element marketingowej papki jak wymiana oleju co 40 kkm itp. |
wiesz pisze to z wlasnegto doswiadczenia i po rozmowach ze znajomymi mechanikami, zadnego wlasnego auta (nowki dwie sztuki) i firmowego (nowki 4 sztuki) nie docieralem.
o jedyne co dbam w tych autach to delikatne traktowanie silnika do uzyskania temperatury, a potem jak jest okazia pedal w podloge, nawet jak auto ma 200km przebiegu.
zadne z moich aut nie bierze, bralo oleju i nigdy nie mialem problemow z silnikiem.
stad uwazam ze nie ma koniecznosci docierania auta ale to tylko moja ocena, dla mnie Ty/ i kazda inna osoba moze docierac sobie silnik xxx km, ja tego nie robie.
zreszta jak odbieralem yarisa z ciekawosci zapytalem jak z dotarciem tego silnika, na co uslyszlem: "panie nie te czasy, silnikow sie juz nie dociera" - slowa szefa serwisu. |
|
|
|
 |
Bulaj [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2007, 10:03
|
|
|
W instrukcji mówi się o ograniczeniach osiągów przez pierwsze 1000 km. Jest informacja zalecająca max prędkości na poszczególnych biegach. Przekłada to się no max ok. 3000 obr./min |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 06-05-2011, 10:48
|
|
|
I instrukcja też mówi o tym że silniki są docierane wstępnie na hamowni !!!!!! A co do olejów a co ile chciałbyś go zmieniać co 5 kkm wiesz w silnikach w tirach olej zmienia się co 250 tysięcy i co ty na to ? A np. Scania ma obliczony wał napędowy na 2 mln km bez smarowania później złom. Jak czytam wypowiedzi niektórych że zmieniają olej co 5 tysięcy to może na mineralnym jeździcie ? Ja w moim starym mondeo zmieniałem olej co 70 000 i śmigał jak żyleta gdy go sprzedawałem miał 250 tys i silnik aż kwiczał że przerrznie ejszcze z 250 tysięcy |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 06-05-2011, 13:01
|
|
|
borsak1, patrzyłeś w ogóle na daty postów, na które odpowiadasz? Może warto |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 06-05-2011, 15:44
|
|
|
borsak1 napisał/a: | I instrukcja też mówi o tym że silniki są docierane wstępnie na hamowni !!!!!! A co do olejów a co ile chciałbyś go zmieniać co 5 kkm wiesz w silnikach w tirach olej zmienia się co 250 tysięcy i co ty na to ? A np. Scania ma obliczony wał napędowy na 2 mln km bez smarowania później złom. Jak czytam wypowiedzi niektórych że zmieniają olej co 5 tysięcy to może na mineralnym jeździcie ? Ja w moim starym mondeo zmieniałem olej co 70 000 i śmigał jak żyleta gdy go sprzedawałem miał 250 tys i silnik aż kwiczał że przerrznie ejszcze z 250 tysięcy |
Producent skraca okres pomiędzy wymianami oleju bo mu jest to na rękę, producentom olej też. (mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia silnika przez nieprawidłową eksploatację)
Gdybyś robił przebiegi i eksploatował swojego mondeo tak jak kierowcy scanii, to też byś pewnie mógł wymieniać robić rzadziej wymiany. |
|
|
|
 |
|