przygasanie świateł ? |
Autor |
Wiadomość |
lukasz921
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 186 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-11-2007, 08:10 przygasanie świateł ?
|
|
|
witam,
Co może być przyczyną delikatnego przygasania świateł mijania przy wciśnięciu hamulca ?
Pzdr
Lukasz921 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 21-11-2007, 08:31
|
|
|
Brak masy ?
Większe obciążenie układu (słaby kontakt na jednej z lamp) ?
Coś nie tak z ładowaniem ?
Przyczyny mogą być różne. Napisz czy jak naciśniesz stop i włączysz kierunkowskaz (potrzebny Ci będzie pomocnik) to z tylnymi lampami jest OK, czy choinka ? |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
hayabusa [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2007, 09:07
|
|
|
podjedź i sprawdź gdzieś ładowanie i akumulator,jest taki przyżąd do badania akumulatora,mój jak się kończył (parę dni temu),to miałem wyraźną różnicę w oświetleniu przy małych obrotach i dużych-więc może to? |
|
|
|
 |
lukasz921
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 186 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-11-2007, 11:01
|
|
|
a da sie jakos akumulator sprawdzic w "domowych warunkach" miernikiem elektrycznym ? wystarczy sprawdzic napiecie na aku przed rozruchem i po rozruchu ?
Pozdrawiam
Lukasz921 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-11-2007, 11:15
|
|
|
lukasz921 napisał/a: | a da sie jakos akumulator sprawdzic w "domowych warunkach" miernikiem elektrycznym ? |
są do tego specjalne przyrządy ... kilkanaście złociszy chyba kosztują, powinieneś dostać je w lepszych sklepie motoryzacyjnym
lukasz921 napisał/a: | wystarczy sprawdzic napiecie na aku przed rozruchem i po rozruchu ? |
tak się chyba nie da |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 21-11-2007, 11:31
|
|
|
Akumulatora zasadniczo nie da się sprawdzić w warunkach domowych, ale co do pomiaru sprawności całego układu ładowania i magazynowania energii elektrycznej, można posłużyć się woltomierzem. Po pierwsze sprawdzamy stopień naładowania aku. Teraz gdy jest ok. 0 na dworze, na aku. powinno być pow. 12 V . Na pracującym silniku napięcie na aku powinno wynosić od ok 13,6 V do ok. 14,2 V. Po włączeniu kilku dużych odbiorów, tzn. długie światła + ogrzewanie szyb, napięcie nie powinno spadać pow. 0,5 - 0,6 V. Jeżeli jest tak jak napisałem, to układ ładowania jest sprawny. Przyczyną przygasania świateł może być ( 99%) słaba masa między lampami a nadwoziem, albo między klemą " - " a nadwoziem. Mało prawdopodobne jest aby padł układ ładowania. Spróbuj wyczyścić klemy, połączenie z masą, poruszaj kostką od żarówek. Masa żarówek powinna być złapana gdzieś na boku w okolicy sprężyn trzymających reflektory. |
Ostatnio zmieniony przez qpal 21-11-2007, 11:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-11-2007, 11:45
|
|
|
qpal napisał/a: | Akumulatora zasadniczo nie da się sprawdzić w warunkach domowych |
qpal, tak jak pisałem powyżej:
akbi napisał/a: | Są do tego specjalne przyrządy ... kilkanaście złociszy chyba kosztują, powinieneś dostać je w lepszych sklepie motoryzacyjnym, | ..takie urządzonko z jakimś płynem w bańce i pływaczkiem. Dawno nie robiłem takich pomiarów (odkąd sprzedałem 9 lat temu 126P ) ale z tego co pamiętam, ten przyrząd robi taki pomiar, który mówi o stanie naładowania. Pomiar wykonuje się po naładowaniu akumulatora. |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 21-11-2007, 12:15
|
|
|
Tak, takie urządzenie mierzy gęstość elektrolitu, która jest prawie proporcjonalna do napięcia, czyli stopnia naładowania. Prawie - znaczy zależność jeszcze od temperatury. Wszystko jest fajnie kiedy mamy aku. starego typu ( ołowiowe ). Nowe to zazwyczaj bezobsługowe ( PbCa ). Sprawność aku. określa się po naładowaniu, i rozładowywaniu konkretnym prądem, w konkretnym czasie, co daje nam obraz co do pojemności aku. Na temat ładowania aku, ich obsługi napisano już tyle książek, powstało wiele teorii, że zaprzątanie sobie głowy tymi sprawami staje się zbędne. Z całego tego bałaganu wynikają 2 Ważne zasady:
1 Trwałość aku wynosi 5 lat ( lub mniej ) i jest wprost proporcjonalna do ceny. Dłuższa trwałość jest wyjątkiem potwierdzającym regułę i wynika z eksploatacji na " Zachodzie"
2. Większy aku niż przewidział producent pojazdu nie równa się dłuższa trwałość, a wręcz przeciwnie. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-11-2007, 12:31
|
|
|
qpal napisał/a: | 2. Większy aku niż przewidział producent pojazdu nie równa się dłuższa trwałość, a wręcz przeciwnie. |
Zgadza się ...gdyż jeśli wstawimy zbyt pojemny akumulator, to samochód może nie zdołać nam go naładować na maxa, tka jak to powinno być ... i wówczas taki akumulator szybciej się kończy. |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-11-2007, 18:29
|
|
|
Załóżmy, że układ ładowania jest sprawny. Czy w przypadku zastosowania akumulatora o mniejszej pojemności niż przewidział producent może dochodzić do tego, że wolne obroty spadają za nisko po włączeniu np. świateł przeciwmgielnych lub/i ogrzewania szyby. Nawet zauważyłem, że obroty nieco spadają i czuć lekkie drżenie karoserii gdy otworzę drzwi i zapali się lampka podsufitowa. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
lukasz921
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 186 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-11-2007, 10:08
|
|
|
witam,
Wczoraj sprawdzilem i napiecie przed uruchomieniem silnika 12,5 V po uruchomieniu 14,5V po załączeniu świateł i ogrzewania tylnej szyby i wentylatora również podobnie około 14,5 V. Wydaje się więc że jest ok akumulator, zresztą ostatnio samochód stał 2 tygodnie pod chmurką i bez problemu zapalił. Teraz spróbuję cos z klemami podziałać. Dzieki za rady.
Pozdrawiam
Lukasz921 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-11-2007, 10:26
|
|
|
Hugo napisał/a: | Załóżmy, że układ ładowania jest sprawny. Czy w przypadku zastosowania akumulatora o mniejszej pojemności niż przewidział producent może dochodzić do tego, że wolne obroty spadają za nisko po włączeniu np. świateł przeciwmgielnych lub/i ogrzewania szyby. Nawet zauważyłem, że obroty nieco spadają i czuć lekkie drżenie karoserii gdy otworzę drzwi i zapali się lampka podsufitowa. |
To że spadają, jak włączysz ogrzewanie to OK, ale po włączeniu 1 żaróweczki to chyba masę w komorze silnika popraw, sprawdź, wyczyść dokręć |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-11-2007, 14:10
|
|
|
wichura1 napisał/a: | To że spadają, jak włączysz ogrzewanie to OK, | Ale aż auto drży i nie zawsze chcą się podnieść. wichura1 napisał/a: | masę w komorze silnika popraw, sprawdź, wyczyść dokręć | Już dawno dołożyłem dodatkową miedzianą plecionkę od skrzyni biegów do podłużnicy. Może kabel minusowy od akumulatora jest słabo przykręcony? Sprawdzę. |
|
|
|
 |
hayabusa [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2007, 14:43
|
|
|
napięcie akumulatora będzie w okolicach 12v do całkowitej padaczki aku.,na tym etapie wiemy że masz dobre ładowanie ,nie można też na uparciucha zkładać że to właśnie akumulator,a te urządzonko to niebańka do badania gęstości elektolitu,nie wiem jak to odpisać ale gość nad palił mi glemę (lekko)jak sprawdzał stary w samochodzie,po postoju odpalał mi ale po tygodniu jak temperatura spadła do zera już nie,ten człowiek ma hurtownię aku.,zawsze tam się zaopatruję bo akumulatory nie stoją wieki na półce,poza tym facet siedzi w tym od kilkunastu lat i wie co i jak (np.,nie wiadomo co oklejone nalepką bosch-omija z daleka),wiąże si e z firmami które posiadają własne fabryki i solidnie wywiązują się z gwarancji---upss jak zwykle troszkę odbiegłem od tematu |
|
|
|
 |
|