pikania w L 200 i jeszcze 2 pytania dodatkowe :) |
Autor |
Wiadomość |
selektronik [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2007, 18:51 pikania w L 200 i jeszcze 2 pytania dodatkowe :)
|
|
|
Witam
Nigdzie nie moge w instrukcji znalezc niczego na temat sygnalow dzwiekowych pojawiajacych sie podczas urachamiania silnika oraz podczas jazdy / ciche "pip" pojawia sie od czasu do czasu na przyklad podczas wlaczenie stacyjki "pip" jest non stop 4-6 razy potem milknie , po uruchomieniu silnika slysze cos takiego "pip,pip -cisza- pip,pip" Czy misiu cos do mnie mowi ? czy cos chce mi przekazac ( nie pala sie zadne ostrzegawcze kontrolki ) czy poprostu ten typ tak ma . Czy ktos z was rozwieje moje watpliwosci i wyjasnie o co chodzi ?
Drugie pytanie jak wam odpalaja auta (szczegulnie chodzi o L200 D) gdy postoi przez noc w minusowej temperaturze ? U mnie przy nie duzym spatku temp. -8 rano dosc dlugo musze krecic zeby zaskoczyl , to normalne ?
Trzecie pytanie dotyczy dluzszej jazdy np. z predkoscia 150 km/h chodzi konkretnie o niemieckie autostrady , jaka predkosc jadac dluzszy czas non stop po autobanie jest nie meczaca dla auta i nie zarznie auta jadac np 1000 km ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
apex [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2007, 19:18
|
|
|
Witam!
a jeździsz zapięty w pasy? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-11-2007, 19:35
|
|
|
Te drugie pip-pip to może być od tego że temperatura jest niższa od 3 st C
selektronik napisał/a: | Drugie pytanie jak wam odpalaja auta (szczególnie chodzi o L200 D) gdy postoi przez noc w minusowej temperaturze ? U mnie przy nie duzym spatku temp. -8 rano dosc dlugo musze krecic zeby zaskoczyl , to normalne ? |
Czekasz aż zgaśnie kontrolka od świec? No i ile to jest długo? |
_________________
 |
|
|
|
 |
selektronik [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2007, 19:59
|
|
|
jezdze zapiety w pasy , to podwojne pip,pip cisza pip pip pojawia sie nawet jak silnik jest cieply |
|
|
|
 |
nsx [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2007, 23:03
|
|
|
"pipanie" pojawia się wtedy jeśli temp zewnętrzna jest niższa lub równa 3 st.C , tak jak wcześniej napisał Tomekrvf
[ Dodano: 21-11-2007, 23:11 ]
selektronik napisał/a: |
Drugie pytanie jak wam odpalaja auta (szczególnie chodzi o L200 D) gdy postoi przez noc w minusowej temperaturze ? U mnie przy nie duzym spatku temp. -8 rano dosc dlugo musze krecic zeby zaskoczyl , to normalne ?
Trzecie pytanie dotyczy dluzszej jazdy np. z predkoscia 150 km/h chodzi konkretnie o niemieckie autostrady , jaka predkosc jadac dluzszy czas non stop po autobanie jest nie meczaca dla auta i nie zarznie auta jadac np 1000 km ?
|
ad2.proponuję przyjąć że "ten typ tak ma" - mój też tak ma
ad.3 Z tego co widzę niedawno odebrałeś misia, daj mu trochę "luzu" na pare kkm zanim pogonisz go na banie. Nie widzę przeciwskazań aby nie przejechać 1000 km 150 km/h, dbaj tylko o turbinę jak będziesz chciał zatrzymać auto i silnik daj mu popracować na wolnym przynajmniej parę minut aby schłodzić turbo .
Pozdrawiam NSX |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-11-2007, 08:07
|
|
|
Ad 01. Tak Twoja Elka do Ciebie mowi: "...Kochanie prosze uwazaj bo na drodze moze wystapic gololedz" . Komunikat dzwiekowy pojawia sie gdy podczas zaplonu lub w czasie jazdy temperatura otoczenia (nie silnika) spada ponizej 4 st C (czyli jak termometr w kompie pokazuje 3 st lub zimniej to pikac bedzie). Raczej powinno to byc opisane w instrukcji.
Ad 02. W twoim samochodzie zamontowano silnik Diesel'a. Czy nowy czy stary model potrzebuje do odpalenia ciepla. Przy rozruchu (przed zakreceniem) powinienes poczekac az zgasnie kontrolka oznaczajaca prace (uwaga trudne slowo) swiez zarowych. http://pl.wikipedia.org/w...eca_%C5%BCarowa
To tez jest w instrukcji. A napewno sprzedawaca oddajac w Twoje rece auto powinien o tym wspomniec. Czas grzania nie powinien byc dluzszy niz parenascie sekund. Wtedy odpali bez problemow.
Ad 03. No raczej 1000 km nie bedziesz jechal z predkoscia 150 km/h. Bardziej zwroc uwage na obroty niz na predkosc. Proponuje trzymac sie bariery 4000 tysi. Jesli auto jest nowe i ma przejechane niewiele to nawet 3500 obrotow. Przecierpisz i zamiast 150 pojedziesz 110-120. Producent okreslil maksymalna predkosc Twojego samochodu na 167 km/h. Staraj sie przestrzegac tych zalecen. Ja wiem, ze koledzy na forum juz i ponad 180 smigali ale to naprawde nie jest szosowy scigacz tylko pick-up. Oczywiscie pamietaj o tym o czym NSX wspomina. To dosc wazna wskazowka eksploatacyjna. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Boryz [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2007, 08:35
|
|
|
[quote="Gene] ...Bardziej zwroc uwage na obroty niz na predkosc. Proponuje trzymac sie bariery 4000 tysi. [/quote]
Z tego co widzę w opisie to selektronik ma Automat - więc jego Misiu jest dobrze wychowany i nie przekorczy 4000 obr.
Nie wiem jaki masz przebieg ,ale ja przez pierwsze 1000 km nie kręciłem go więcej niż 2000 obr. Po 1k zaczołem mu powoli dawkować emocje (teraz mam 3000 km) ale narazie nie kręce powyżej 3500 obr. (no tylko raz przekroczyłem ) - przy przebiegu ok. 4000 km dam mu trochę possać z baku , no i obowiązkowo wymiana oleju na 5000 km. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-11-2007, 09:04
|
|
|
Fakt, to przy automacie ciut mniejsza predkosc maksymalna jest. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
selektronik [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2007, 10:08
|
|
|
Mam przejechane dopiero 350 km i nie przekraczam raczej 120 Km/H pilnuje sie bo wiem ze to nie wyscigowka co mi w zupelnosci odpowiada Sprzedawca z MARGO zapewnial mnie solennie ze najblizszy przeglad i wymiana oleju dopiero przy 20 k , a nie przy 5 K jak pisze NSX hmmm Grand Vitara zaprosili mnie po 1 K na calkowita wymiane olejow dziwne musze zglebic ten temat , Jesli chodzi o predkosc na autobanie to pytam poniewaz moja zona zabiera mi misia na targo do Diseldorfu i obawiam sie o jego "zdrowie" bo na autobanie lubi przycisnac hehe ale mysle ze go dotre do tego casu i zniesie dzielnie ciazka choc zgrabna noge mojej zonki
BArdzo dziekuje za rady
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
wezyr.pl
Forumowicz
Auto: l200 instyle 167
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 94 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 22-11-2007, 10:19
|
|
|
Boryz napisał/a: | narazie nie kręce powyżej 3500 obr. |
W zasadzie nie ma potrzeby kręcenia go powyżej 3500 obr/min,bo najlepiej przyspiesza między 2000 do 3000(chyba,że ekstemane wyprzedzanie lub jazda z max.prędkością). |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-11-2007, 10:19
|
|
|
selektronik napisał/a: | Sprzedawca z MARGO zapewnial mnie solennie ze najblizszy przeglad i wymiana oleju dopiero przy 20 k , a nie przy 5 K jak pisze NSX hmmm |
Przeczytaj co masz napisane o tym zagadnieniu w ksiazce serwisowej. Tam powinny byc informacje co i kiedy wymieniac. Czasami lepiej wymienic olej czesciej niz sprzedawca zapewnia. Jego rola konczy sie za brama salonu a Ty masz elka przejezdzic bezproblemowo wiele tysiecy kilometrow. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Boryz [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2007, 10:20
|
|
|
Polecam do 1k nie przekraczać 100 km/h. Trzeba się przemęczyć ale moim zdaniem warto. Co do oleju - w moim przypadku przy każdym aucie robię ten zabieg - Diesle ok 5000 km ,a benzyna 3000 km. Mimo docierania silników na hamowni w fabryce - myślę że potrzebny jest okres "ułożenia" się silnika i wymiana fabrycznego oleju z resztkami tego co się nie ułożyło |
|
|
|
 |
selektronik [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2007, 10:30
|
|
|
Ok tak tez zrobie 5000 K i wymiana ... o ile nie zamienie go na PAJERO w tym czasie hehe , GENE pikny ten twoj SPORT ehh |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25-11-2007, 02:52
|
|
|
selektronik napisał/a: | Mam przejechane dopiero 350 km i nie przekraczam raczej 120 Km/H pilnuje sie bo wiem ze to nie wyscigowka co mi w zupelnosci odpowiada Sprzedawca z MARGO zapewnial mnie solennie ze najblizszy przeglad i wymiana oleju dopiero przy 20 k , a nie przy 5 K jak pisze NSX hmmm Grand Vitara zaprosili mnie po 1 K na calkowita wymiane olejow dziwne musze zglebic ten temat , Jesli chodzi o predkosc na autobanie to pytam poniewaz moja zona zabiera mi misia na targo do Diseldorfu i obawiam sie o jego "zdrowie" bo na autobanie lubi przycisnac hehe ale mysle ze go dotre do tego casu i zniesie dzielnie ciazka choc zgrabna noge mojej zonki
BArdzo dziekuje za rady
Pozdrawiam |
Przegląd nr 1 po 20K (przegląd "0" nie wymagany)
ciche piknięcia po wyłączeniu silnika to zazwyczaj przekaźniki pod maską od pompy paliwa.
poza tym jak masz problem z uruchomieniem na zimno, pamietaj, że "L" nie daje sie odpalić jak nie dasz sie nagrezać świecom do końca. Pal dopiero po zgasnieciu kontrolki, bo inaczej nawet jak jest ciepło to nie chce zaskoczyć- wiem to z doswiadczenia.
świece- gasnie kontrolka-2 sek.- rozrusznik, zazwyczaj działa, jak nie to do serwisu na sprawdzenie swiec żarowych, bo to może byc przyczyna...
co do ganiania na autobahnie... daj mu jak koledzy piszą kilka tysiów zanim przygnieciesz... potem jazda z predkością około 140-160km/h nie robi na nim wrazenia
warto jednak wtedy przedni napęd wyłączyć, bo przy 150km/h z 4x4 pali około 15 l/100km.
Prowadzi sie bezpiecznie, jak przyklejony do asfaltu...
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
Boryz [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 07:30
|
|
|
Kibloo napisał/a: |
Przegląd nr 1 po 20K (przegląd "0" nie wymagany)
|
Nie wymagany lecz przez dobre serwisy polecany |
|
|
|
 |
|