Twardy pedal sprzegla |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-10-2007, 08:27
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | 4G37 ma tez skrzynke F5M22 i tam jest guma oslaniajaca widelec - tu mozesz prysnac. | W 4G92 też jest guma osłaniająca. A co pod nią to nie wiem.
http://moto.allegro.pl/it...nia_biegow.html
W F5M22 będzie takie rozwiązanie. W którym miejscu to nasmarować? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24318 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-10-2007, 14:58
|
|
|
podwazasz ta gume, gdzie widelec wchodzi do skrzyni i pryskasz na walek sprzeglowy (na nim jezdzi lozysko widoczne na tej fotce z Allegro) |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 22-10-2007, 20:37
|
|
|
Polewanie goracym olejem nie dalo pozytywnych rezultatów .
Mechanik powiedzial ze wywierci dziurke w skrzyni i wpsiknie jakis olej. Czy to jest realne do zrobienia. Czy jeśli by jakies opiłki ze skrzyni wpadly do srodka to czy moze mi sie stac cos ze skrzynia?
Jaki ja mam model skrzyni? F5M21? |
_________________
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-10-2007, 11:09
|
|
|
Artii napisał/a: | Mechanik powiedzial ze wywierci dziurke w skrzyni i wpsiknie jakis olej |
Moim zdaniem kiepski pomysł.
Najprawdopodobniej masz kawałek ułamanej sprężyny tarczy w docisku. Dlatego czasami znika ten objaw.
Nie wiem na co mechanik chce tam psikać - może na wałek sprzęgłowy - ale trafić pod tarczę tak żeby jej nie ufaflunić olejem - nie wyobrażam sobie. Tym bardziej smarowania po omacku wypustu po którym jeździ łożysko oporowe. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 23-10-2007, 15:12
|
|
|
Josie to raczej nie jest sprezyna tarczy w docisku. To jest to co pisales wczesniej tzn walek ktory wchodzi do wewnatrz skrzyni. Kiedys musialem lekko mlotkiem stuknac w wysprzeglik jak sie zablokowal.
Mechanik chyce nasmarowac te filce z bez rozbierania skrzyni. Uwazasz ze to jest nierealne? |
_________________
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-10-2007, 19:56
|
|
|
Artii napisał/a: | Mechanik chyce nasmarowac te filce z bez rozbierania skrzyni. Uwazasz ze to jest nierealne? |
Może i realne, ale czy poskutkuje to druga sprawa. Jak mi się łapa przytarła to siedziałem pół godziny ze skrzynią na podłodze i merdałem kluczem francuskim założonym na łapę, a na wałek lałem wszystko co się dało:)
Opiłki raczej nic nie zrobią - będą sobie leżeć na dnie czaszy.
Aczkolwiek to lekko brutalna metoda, chociaż mając do wyboru 200 czy 250zł za zdjęcie skrzyni i smarowanie też bym wiercił dziurę
Daj mechanikowi zdjęcie co Krzyzak wkleił na poprzedniej stronie |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 22-11-2007, 12:15
|
|
|
josie napisał/a: | [Aczkolwiek to lekko brutalna metoda, chociaż mając do wyboru 200 czy 250zł za zdjęcie skrzyni i smarowanie też bym wiercił dziurę
|
Tak też zrobiłem. Wywiercił mi dziurke, wstawił taki zaworek i smarowniczką wcisnął smar. Łapa już sie nie blokuje a przynajmniej nie zdarzyło mi się to od kilku tygodni.
Mam natomiast inny problem. Wczoraj jak jechałem misiem to czułem ze sprzęgło mi odbija bardzo "dynamicznie" jednak pomyślałem sobie ze coś mi sie zdawało. Kilka godzin później wsiadam do misia a tu sprzęgła nie ma. Co sie okazało, powodem był brak płynu w zbiorniczku od sprzęgła. Zauważyłem że ta guma przy wysprzęgliku była taka napompowana i w niej był owy płyn.
Odpowietrzyłem i jest już ok ale jak długo. Co o tym myślicie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24318 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-11-2007, 17:07
|
|
|
zestaw naprawczy wysprzeglika i do roboty - musisz zamontowac nowe uszczelnienia, bo pewnie sie puscil |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 23-11-2007, 13:06
|
|
|
Właśnie też o tym myślałem tylko chciałem sie upewnić.
Jakiej firmy ten zestaw naprawczy mam kupic?
Dużo jest roboty przy wymianie tego? Dam rade zrobić to samemu, bez kanału?
Nie trzeba żadnych specjalistycznych narzędzi?
Jak odłączyć łape od wysprzęglika bo to wyglada jakby była na stałe.
Czy da rade zrobić 3 000km bez wymiany tych uszczelniaczy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|