Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: cns80
27-05-2008, 10:02
[MSS ALL] [ELEKTRONIKA] Jak zresetować i zaprogramować kompu
Autor Wiadomość
Loc-Dog
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2007, 20:24   [MSS ALL] [ELEKTRONIKA] Jak zresetować i zaprogramować kompu

Witam, mam pytanko, jak poprawnie zaprogramować komputer MSS ponieważ na forum spotkałem się z dwoma wersjami, że należy to robić z 1. włączonymi, 2. wyłączonymi wszystkimi możliwymi odbiornikami prądu (światła, radio, wentylacja itp.) i nie wiem która metoda jest prawidłowa, ponieważ nie posiadam polskiej instrukcji.[/b]
Ostatnio zmieniony przez cns80 18-02-2009, 15:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 23-11-2007, 08:52   

W Colcie robiłem ze wszystkimi odbiornikami wyłączonymi i było OK. W Oplu też. Komputer musi rozpoznać wolne obroty i je zapamiętać, a włączenie wszystkiego spowoduje spadek obrotów, który jest kompensowany przez silniczek krokowy. Jeśli zrobisz odwrotnie, to wolne obroty mogą być zawysokie. Tyle teorii.
ja również zauważyłem że są 2 wersje :P
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 23-11-2007, 09:09   

Hmmm, przyznam, że pierwszy raz słyszę o wersji z wszystkim włączonym. Robiłem to z wyłączonymi odbiornikami i jest OK. Natomiast zauważyłem, że spejsik i tak dostosowuje się potem do warunków kierowcy i np. zaprogramowałem komputer z wszystkim wyłączonym, a po jakimś czasie nie pasowała mu jazda z wyłaczonymi mijania (cały rok jeździłem na światłach). Efekt był taki, że podczas podjeżdżania pod garaż, wyłączeniu świateł i skręceniu kierownicy obroty strasznie spadały, że az prawie przygasał. Nawet na postoju wyłączenie świateł mijania powodowało gwałtowny spadek obrotów.
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 23-11-2007, 09:26   

Wszystko robisz na zimnym silniku (najlepiej po nocy).

Moja metoda:
1. Odłączenie klemy (-) od akumulatora na ok. 20 min.
2. Wyłączenie wszystkich odbiorników (radio, nawiewy, światełko otwartych drzwi, itp.).
3. Ustawienie kół na wprost (żeby wspomaganie nie obciążało układu).
4. Przekręcenie kluczyka do pozycji ON (zaczekać aż zgaśnie CHECK ENGINE).
5. Rozruch samochodu bez użycia pedału gazu.
6. Pozostawienie samochodu aż do załączenia wentylatorów (w zimie dość długo trwa :) ).
7. Wyłączenie silnika.
8. Ponowny rozruch zgodnie z pkt. 4 i 5.
9. Lekkie przegazowanie.
10. Można jechać.

U Ciebie dojdzie jeszcze przyuczenie elektrycznych szyb:
11. Opuszczenie szyby do końca (bez użycia trybu AUTO, czyli lekkim naciskaniem przycisku) i mocniejsze wciśnięcie przycisku oraz przytrzymanie go ok. 2 sekundy gdy szyba jest całkowicie opuszczona.
12. Podniesienie szyby do końca (bez użycia trybu AUTO, czyli lekkim naciskaniem przycisku) i mocniejsze wciśnięcie przycisku oraz przytrzymanie go ok. 2 sekundy gdy szyba jest całkowicie podniesiona.
13. Powtórzenie kroków pkt. 11 i 12 dla każdej szyby z osobna.

Niektórzy zalecają spokojniejszą jazdę (bez gwałtownego wciskania gazu) przez około 20 km, aby ECU nauczyło się właściwie reagować na przepustnicę, ale nie wiem czy to konieczne. Ja na wszelki wypadek zrobiłem :wink: .

[ Dodano: 23-11-2007, 09:29 ]
Zaraz skonam ze śmiechu. napisałem " g^w^a^ł^t^o^w^n^e^g^o wciskania gazu", a tam *cenzura*
:roll: :D :mrgreen: :lol: :P
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Loc-Dog
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2007, 19:43   

dzięki panowie
 
 
kszych 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: szczecin
Wysłany: 26-02-2010, 08:57   reset ECU bez zdejmowania klem

Dotyczy MSS 1.6 po liftingu:
1. Otwieramy skrzynkę bezpieczników w przedziale silnika
2. Wyciągamy żółtą kostkę, w której zespolone są trzy bezpieczniki (jeden z nich na obudowie oznaczony jest symbolem tranzystora)
3. Po 5 minutach mamy czystą pamięć ECU, w różnych autach ten czas może być jednak inny;reset można poznać po skasowanych danych komputera pokładowego (zagarek pokazuje 1:00)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.