Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Zdiagnozowany ECU
Autor Wiadomość
Brzucho
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2007, 19:31   [CA1A 1.3] Zdiagnozowany ECU

Wymieniałem ostatnio sondę lambdę, wyczyściłem przepustnice, po czym ustawiałem wolne obroty wg opisu Krzyżaka. Chciałem następnie zresetować kompa, ale cos mnie pokusilo żeby podlaczyc diode i zobaczyc czy wszystko ok. Podlączyłem wiec diode i wymigała błąd nr 14 czyli czujnik TPS/IPS. Musze zaznaczyc, że przed wymiana lambdy, czyszczeniem i ustawianiem obrotow tez sie podlaczylem i dioda mrugała w nieskonczonosc, czyli zadnego błędu nie pokazała. Czy jest możliwosc ze źle zrobilem 3 etap ustawiania wolnych obrotow ( ustawienie TPS/IPS) i przez to dioda wymrugała błąd??? Zauważyłem teraz ze jak samochod stoi to wolne obroty stoja i jest wszsytko ok tak jak ustawilem, natomiast wystarczy tylko ruszyc samochodem i dac luz zeby samochod sie toczyl ( nawet kilka km/h), albo w ogole stac na gorce i puscic hamulec i samochod takze zaczyna sie toczyc sam i od razu obroty ida same do gory.... tak mniej wiecej do jakis 1300-1400. Wystarczy ze samochod zatrzymam i obroty znowu spadaja do zaprogramowanych.
Prosze o pomoc.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 24-11-2007, 19:53   

Reset ECU + nauka wolnych obrotów - na początek, jeśli to nie da efektu to jeszcze raz regulacja wolnych obrotów. Aha nie zatkałeś jakiejś dziury potrzebnej do prawidłowego działania przepustnicy??
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Brzucho
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2007, 21:25   

Zresetowałem ECU(na zimnym silniku do czasu włączenia sie wentylatora), podlaczylem diode i juz nie pokazuje zadnego bledu, ale z kolei teraz jak zapalilem silnik to sa wyzsze obroty na rozgrzanym silniku. I dalej jak widze, samochod sie zaczyna toczyc i rosna obroty... O co kaman?
londolut, co masz na mysli mowiac "nauka wolnych obrotów" ?

Aha no i nie zatkałem zadnej dziury jak czyscilem przepustnice. W mojej przepustnicy sa bardzo duze otwory. Ciezko je zapchac.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-11-2007, 21:36   

Bajurny napisał/a:
I dalej jak widze, samochod sie zaczyna toczyc i rosna obroty


prawidłowy objaw
 
 
Brzucho
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2007, 21:49   

josie, to jest prawidłowy objaw? Nie bardzo rozumiem. W kazdym innym aucie w trakcie jazdy jak dalem luz to obroty spadaly do tego poziomu co na wolnych. A tu sa dobrze powyzej 1000. W innych autach rowniez nie zauwazylem ze gdy toczy sie samochod to obroty sie zmieniaja. A wieloma autami juz jezdzilem.
josie, mozesz mi wytlumaczyc co i jak? Bo zdecydowanie nie rozumiem.
Dzieki z gory.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-11-2007, 23:20   

No jak widać Mitsu to nie każde inne auto:)
Obroty przy toczeniu podnoszą się do ok 1100-1200. A związane to bodajże z pewniejszym wspomaganiem hamulców. Już gdzieś było na forum.
Jak miałem misia to był mój sposób na sprawdzenie poprawności regulacji - pchałem trochę w przód w garażu i jak obroty wzrastały to było OK.
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2007, 23:25   

josie napisał/a:
Obroty przy toczeniu podnoszą się do ok 1100-1200

Dokładnie tak jest, na postoju na wolnych ma 800 a jak jade i wrzuce na luz to ma 1000 a po wyhamowaniu do zera znów 800 i tak powinno być.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 26-11-2007, 06:11   

Bajurny,
Bajurny napisał/a:
nauka wolnych obrotów
to nic innego jak odpalenie wozu i pozostawienie go aż do włączenia wentylatora :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.