 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA5A 1,8] - problemy - wtryskiwacze? |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-11-2007, 17:35
|
|
|
KaRoLaS napisał/a: | wyciągnąłęm węzyk z regulatora cisnienia tego kapelusika przy rampie wtryskiwaczy i zatkałem go śrubą |
czyli nie ma powrotu do baku
ergo zwieksza sie cisnienia na wtrysku i w efekcie do cylindra leci wiecej benzyny (lambda to widzie i zwieksza ilosc powietrza, obroty rosna) |
|
|
|
 |
KaRoLaS [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2007, 17:41
|
|
|
KRZYŻAK mozesz luknąć na pare tematów niżej....dopisalem tam ciąg dalszy co z moim misiem (temat pompa paliwa a może aparat zapłonowy....)
[ Dodano: 21-11-2007, 18:10 ]
Czyli czego to jest wina że tak chodzi?? Pompy paliwa? bo przecież nic mi po patencie na pare dni ze śrubką ....tak jezdzic nie moge, opisalem na temacie chwile wcześniej dokładnie wszystko... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-11-2007, 18:11
|
|
|
KaRoLaS napisał/a: | pod kompa zaden mechanik nie moze mi sie podpiąc bo albo nie mają albo im nie łączy...inicjalizacja ECU wyskakuje i tak do zaje.....ania | Żaden się nie podłączy komputerem. Błędy wymrugujesz diodą.
P.S. U mnie też jeden magik próbował się podłączyć. Pół godziny chyba. gdy mu powiedziałem, że i tak się nie połączy to się delikatnie mówiąc zdenerwował i kazał delikatnie mówiąc odjechać z warsztatu. Inny spec podłączył diodę i po chwili znaliśmy kod błędu. |
|
|
|
 |
KaRoLaS [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2007, 18:15
|
|
|
czytałem to na stronie Krzyzaka i nie rozumiem jednego.... z tym SKOKIEM impulsu 12V.... długi krótki..... kiedy jest długi a kiedy krótki? i jak mozesz to wypowiedz sie tez na moj temat http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=18434 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 21-11-2007, 19:03
|
|
|
Kupujesz diodę na 12V, dorabiasz do niej kable i np. konektory (żeby nasunąć kabel na pin i nie trzeba było trzymać), i włączasz zapłon w pozycję ON. Skoki napięcia to pikuś, będzie cię to dopiero interesowało jak dioda w ogóle nie będzie migać (zmiana diody), lub wymiana ECU bo padło Baw się i daj znać jak poszło, pozdro |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 24-11-2007, 11:53
|
|
|
zrobienie diody naprawdę nie jest trudne dasz sobie rade nie zapomnij o oporniku który montujesz na plusowy biegun diody, (ten dłuższy patyczek)
ja zmajstrowałem taka i działa ok
KaRoLaS co do sygnałów diody to dioda daje długi sygnał świetlny albo krótki, długi oznacza 10 a krótki 1, czyli albo piiiiiiik albo pik, żeby to ująć obrazowo, i tak jeśli da np trzy długie mrugnięcia i jeden krótki to będzie to błąd 31, itd, dasz sobie rade.
wracając do tematu czyli mojego 1,8
dioda wypikała błędy:
31 - czujnik spalania stukowego
41 - wtryskiwacze
zmieniłem wtryskiwacze, wstawiłem z całą listwa od 1,6 no i zaczęło to jakoś działać ale i tak nie jest tak, jak być powinno, przy mocniejszym naciśnięciu gazu silnik sie dusi i dławi i auto staje, poza tym na benzynie po puszczeniu gazu auto gaśnie, na gazie jest ok czyli trzyma obroty
po wymianie wtryskiwaczy nadal pojawia sie błąd wtryskiwaczy ale z tego co czytałem już dawno na forum to standard przy gazie na niskich oborach, mierzyłem oporności na wtryskiwaczach na każdym ok 15 ohm wiec chyba wtryski są ok ?
teraz pytanie czy błąd 31 jest spowodowany złej jakości paliwem? i zniknie gdy spuszczę to paliwo i zaleje dobre?
zbadałem wydzielinę z rury wydechowej, złapałem trochę w czysty kubek i chciałem podpalić (czyli sprawdzić cy może leją wtryski i silnik nie dopala benzyny, okazało się ze ciecz się nie pali w związku z tym to może być po prosu kiepskie paliwo ...
proszę o rade |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 24-11-2007, 15:09
|
|
|
shortybmx, benzyna sie nie pali tylko jej pary a to co Ci wypluło autko nie zapali się raczej bo tam jest pomieszane coś więcej łącznie z wodą z naszych ukochany stacji. Błąd 31 melduje czujnik i spróbuj wymienić lub podmienić jego na dzień dobry. Wtryski radził bym założyć od 1.8 niż od 1.6 bo na 100% jest jakaś różnica w średnicy wtryskiwaczy, a poza tym jazda na gazie strasznie męczy silnik bo jest on stworzony na paliwo ciekłe. Wtryski lub cały układ paliwowy mogą być zapchane jakimś syfem jeśli nie jeździsz na benzynie. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 24-11-2007, 16:46
|
|
|
zastanawiam się czy ten błąd nie jest oznaką źle wyregulowanego kąta wyprzedzania zapłonu?? bo check zapala sie nawet na gazie, ale może to ten czujnik daje jakieś dziwne odczyty i ECU świruje z podawaniem paliwa ...
spróbuje jakoś się tym zająć, ale mimo wszystko proszę o rady
[ Dodano: 24-11-2007, 16:54 ]
londolut napisał/a: | benzyna sie nie pali tylko jej pary a to co Ci wypluło autko nie zapali się raczej bo tam jest pomieszane coś więcej łącznie z wodą z naszych ukochany stacji |
no tak ale jeśli (a tak było prawdopodobnie w moim przypadku) wtryskiwacze leją a nie psikają, to to co nie jest sprężone się nie spali i wyleje się do kolektora wylotowego prawda? tak było na starych wtryskiwaczach, lało niemiłosiernie z rury, teraz jest dużo lepiej. Co do wtryskiwaczy to już zamówiłem od carismy 1,8 więc myślę że powinno być ok.
Nie wiem tylko czy ten czujnik można kupić gdzieś nowy? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 24-11-2007, 18:42
|
|
|
A nie lepiej najpierw podłożyć wtryski i czujnik? no chyba, że nie masz skąd bo taka opcja też jest co prawda niekorzystna, a czujnik używka, najlepiej z rozbiórki bo najtaniej, tylko musisz szukać takiego Colta, który do końca jeździł bez CE. Zagadaj do TRAWOR76, niesamowicie ugodowy koleś ma CA0 1.3 z rozbiórki. Niedawno też miałem problemy z CE i się ich pozbyłem dzięki niemu |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2007, 09:12
|
|
|
ja mam 1,6 który obecnie nie jezdzi bo ma zerwany pasek rozrządu, stoi w garażu i czeka az zasobnośc mojego portfela wzrośnie do poziomu pozwalającego na jego remont, wiec zawsze moge to przełozyć z 1,6 na próbe, pytanie czy wymiana tego czujnika poprawi prace tego silnika i czy bedzie pasował ten czujnik z 1,6 ?
bo to paliwo jest w baku odkąd kupiłem to auto, dolałem jakies 15 litrów na stacji ale tak czy inaczej nie wiem co tam było wczesniej, wiec może lepiej spuścić to paliwo i zalać go pewnym? |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 26-11-2007, 10:05
|
|
|
W 1.3 nie bylo knock sensora.
Co do 1.6 i 1.8 to na pierwszy rzut oka sa takie same wiec jesli masz jak spokojnie sie dostac od dolu to sprobuj przelzoyc. U mnie uszkodzony czujnik powodowal mulenie samochodu powyzej 4-5 tys. Po wymianie problem zniknal |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2007, 10:54
|
|
|
dzieki za rade i konkretna odpowiedz, w sobote zajme się podmiana
[ Dodano: 28-11-2007, 10:52 ]
Niestety pojawił się problem, te wtryski z carismy 1.8 nie pasuja do colta GTi (przynajmniej takie info dostałem od sprzedającego) bo carisma ma jeden wałek rozrządu a Colt dwa ...
teraz pytanie jakie wtryskiwacze, tzn od jakiego modelu kupic tak żeby pasowały ??\
będą pasowały z Eclipsa?? |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 28-11-2007, 11:11
|
|
|
a 1.8 gdi juz np ma dwa walki, zagadaj z boreckim on wymienial |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2007, 11:28
|
|
|
[quote="shortybmx"]zastanawiam się czy ten błąd nie jest oznaką źle wyregulowanego kąta wyprzedzania zapłonu?? bo check zapala sie nawet na gazie, ale może to ten czujnik daje jakieś dziwne odczyty i ECU świruje z podawaniem paliwa ...
spróbuje jakoś się tym zająć, ale mimo wszystko proszę o rady
czujnik spalania stukowego jak widzi iż jest detonacyjne spalanie (spalanie stukowe) zmienia automatycznie w ECU kąt wyprzedzenia zapłonu (obniża go drastycznie) i auto zmula. Zapobiega szybkiej śmierci silnika. Check na gazie może się palić na niskich obrotach. Kiepski emulator wtrsyków ktoś ci wstawił. Ale na beznzynie nie ma możliwości
Czujnik spalania stukowego jest wszędzie taki sam. Podmień go
Posiadam listwę wtrsykową od 4G67 (poprzednia wersja GTI). Nie wiem czy będą pasować, ale mogą. |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2007, 09:11
|
|
|
shortybmx napisał/a: | Niestety pojawił się problem, te wtryski z carismy 1.8 nie pasuja do colta GTi |
Trzeba by było znać średnice wtrysku, słyszałem że od Mazdy 323 mogą podejść . . . |
|
|
|
 |
|
|