Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
czy da sie wyłączyć kontrole trakcji
Autor Wiadomość
orzech99
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2007, 19:20   czy da sie wyłączyć kontrole trakcji

mam pytanie kupiłem nie dawno galanta 1999r z automatyczną skrzynią biegów czy da sie wyłączyć kontrole trakcji bo chciałby porobić jakieś zrywy czy bączki ?? jeśli się da to proszę o wyjaśnienie jak to zrobić. Z góry dziękuje
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 28-11-2007, 20:08   

Jasne ze sie da. Po lewej stronie obok pokretla od wysokosci swiatla masz przycisk TCL. Wystarczy dac na OFF.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Rados
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2007, 21:00   

A czy da się wzbogacić auto o TCL ? W końcu jest to opcją dodatkową, więc jakich części i modułów potrzeba oraz jakie mogą być koszta instalacji TCL ?
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 28-11-2007, 21:16   

Pewnie sie da. Ale nie wiem czy jest sens. Moze ktos mi powie jak dziala TCL w galancie ale jezeli na zasadzie blokowania dyfra poprzez klocki hamulcowe to ja wole uzyc swojej lewej nogi...
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
M4mooT
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2007, 22:41   

z tego co zauwazylem na razie to odcina paliwo czy cos takiego, jak kola zaczynaja latac w miejscu. chyba nie jest to robione klockami ale sie nie znam na tym az tak :P wiem tylko ze u mnie nie dziala ten przycisk i mam zawsze TCL ;/ w najblizszym czasie w serwisie w koncu im o tym powiem zeby to sprawdzili, tylko moze byc pewien problem bo mam te zmienione tarcze a one zaslaniaja te kontrolki od TCL i moze byc troche lipa.
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2007, 23:53   

TCL stara sie obnizyc moc wyjsciowa silnika w sytuacjach rozpoznanych przez system za skrajne. dodatkowo jest w stanie uruchomic/unieruchomic hamulce, nie w sensie wszystkie kola na raz ale np poszczegolne kola/strony samochodu, dotyczy to zaawansowanych variacji, latwo zrozumiec ze kreuje to moment obrotowy o punkt srodka ciezkosci auta czyli niepodwazalnie efektywniejsze niz zwykle hamowanie nawet mistrza.
aby dolozyc TCL potrzeba:
- ECU silnika (mozna flashowac)
- ECU skrzyni (mozna flashowac)
- ECU TCL
- ECU ABS (chyba ze znane sa metody flashowania- mnie nie)
- przycisk, lampki licznika (standartowo TCL jest drukowany na wersjach bez takze tylko zarowki)
- mala czesc wiazki C
- znikoma czesc wiazki A
szkoda ze masz auto z 99 bo mam wszystkie potrzebne czesci do rocznika 97 automat w domu i bymbyl sam ciekawy takiej niewatliwie zaawansowanej przerobki.
koszt komponentow zamawianych z ASO wynioslby okolo 5000 PLN, z rynku wtornego zmiescilbys sie w 1000 PLN.
a teraz zupelnie powaznie, 90% kierowcow nie wie jak ten system dziala, ci co wiedza i lubia jazde wiedza ze jest to system niepotrzebny w zasadzie poniewaz dehumanizuje jazde samochodem jak zaden inny system! no moze oddam honor, niemiecki ESP, ten ktorym podniecaja sie "wiadomo kto" jest on niebo... GORSZY.
Ostatnio zmieniony przez PLPynton 29-11-2007, 01:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2007, 00:15   

z tego co slyszalem niewiela Galancikow ma przycisk od wylaczania trakcji tak twierdzi Piotrek Roch a chlopak sie zna ... ! zmotywowaliscie mnie zeby wkoncu samemu sie dowiedziec czegos o tym sytstemie jednak google nic ciekawego nie znajduje znalazlem cos o podobnych systemach ASR TCS niekiedy mozna zauwazyc ze jest wpisany zamiast TCL'a wlasnie TCS a nie jestem pewien czy to to samo !? TU jest podzial systemow bezpieczenstwa w aucie (trzeba zjechac w dol lekko) i asr i tcs sa w tym samym ale przedwczoraj bylem na parkingu przed marketem bo popadal snieg i bylo slizgo testowalem to cudo i odnosilem wrazenie jakby dziala tez na zasadzie ESP stabilizujac tor jazdy na wszystkich kolach nie tylko napedzanych albo to sprawka opnon zimowych ale zaciagajac reczny na bucie slyszlaem jakies "chrupanie" w tylnych kolach ! jutro przetestuje to samo w pracy na VWeju z ESP

[ Dodano: 29-11-2007, 00:22 ]
w czasie jak szukalem info pojawila sie wypowiedz hmmm z tym dehumanizowaniem to sie niezgodze w koncu chodzi o bezpieczenstwo
do jezdzenia rajdowego sa stworzone specjalne auta nawet "sportowe"wersje fabrycznych autek maja takie ustrojstwa niestety takie czasy to nie to co kiedys nikt nie panowal nad moca auta a kierowca czesto nie dawal sobie rady z np 200kucami i ladowal w najlepszym wypadku w rowie w gorszym na drzewie

[ Dodano: 29-11-2007, 00:25 ]
trzeba jeszcze poszperac kiedys... ide spac bo wstaje kolo 7 i na lece na 12h do roboty
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2007, 01:13   

hmm TCS, tak to sie nazywa TCL natomiast to oznaczenie swiatelka (od light). system ten nie wyciaga samochodu ze sniegu, nie naprawia nagannego wejscia w zakret po prostu dehumanizuje, aczkolwiek i tu sie zgodze niedoswiadczonemu kierowcy moze wydac sie wysoce przydatny to powszechnie wiadome. wezmy pod uwage np ruszanie na sliskiej nawierzchni lub zbyt gwaltowne operowanie pedalem przyspieszenia czy nawet normalna nawierzchnie i ostre zakrety zbierane z predkoscia 30-50km/h, tu ten system okazuje sie przydatny odcinajac jedna z mozliwosci pogorszenia sytuacji jaka jest proba zwiekszenia mocy wyjsciowej silnika.
system ten byl niejednokrotnie doslownie banowany, nie tylko wsrod producentow samochodow ale i uzytkownikow za swoja m.in. bezuzytecznosc w grupie MID-CLASS cars ze wzgledu na moc jaka dysponuja jak i za ujemny wplyw na samych uzytkownikow, poprzez ktorych niewiedze stawal sie czesto faktorem podpuszczajacym do niebezpiecznej jazdy podyktowanej niczym w rzeczywistosci nie wytlumaczalnej swiadomosci ducha opiekuna w postaci wspomnianego systemu. jego zalety sa po prostu zbyt czesto mylone z systemami takimi jak AYC a o wadach w ogole sie nie mowi bo przeciez gdyby ich nie bylo to producent nie bylby PRAWNIE zmuszony do wstawiania wylacznika, mozna pogoglowac byla kiedys afera.
btw. kolega moj niedalej jak 2 tygodnie temu podniecal sie nad glupim faktem ze ma ESP (czyli TCS) w swojej nowej BMW i ze ten system go niby uratuje nawet jak bedzie plywal przy 250km/h, glupi co?... 2 dni potem zebral sobie zakret, za wasko wszedl, predkosc stracila znaczenie bo zanim system zadzialal bylo zle i auto diabli wzieli, facet mial szczescie ale nauczyl sie, jak mu tlumaczylem drugi raz to w koncu zrozumial.
sorry za offtopic
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 29-11-2007, 07:30   

Szkoda ze to nie aktywny dyfer albo chociaz naped na Torsenie/wiskozie. W kazdym razie idea w Galancie jest taka jak wlasnie myslalem :)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Rados
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2007, 09:23   

Ee tam, skoro to na tej zasadzie pracuje w Galancie to już mi się odechciało :D Wolę bez, albo AWD :D Teraz z niecierpliwością czekam na śnieg i wyprawę na lotnisko, by poznać zachowania Gala w warunkach śniegowych :)
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 03-12-2007, 10:36   

cuuube napisał/a:
z tego co slyszalem niewiela Galancikow ma przycisk od wylaczania trakcji
na rynek niemiecki zgoda ;) Natomiast na rynek szwajcarski prawie każdy posiada TCL :)

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.