 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] błąd 11 w ECU i sprawdzenie sondy.... pomóżcie |
Autor |
Wiadomość |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2007, 09:09
|
|
|
First : wymieniasz sonde
Next : resetujesz ECU + nauka wolnych obotów
At Last : jeśli obroty kuleją to wtedy regulujesz. |
|
|
|
 |
KaRoLaS [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2007, 11:33
|
|
|
dzieki wielkie Kuczan, te moje wolne obroty są tak skomplikowane ze czuje ze sama sonda nie wiele moze dać, poprostu auto zdążyło mnie przyzwyczaic do tego ze częsc którą wymienilem na rzecz poprawy wolnych obrotow okazywała się nie ta co trzeba ;/ tym razem jednak sprawdzone metodą diodową zdiagnozowanie błędu....(nr 11) a takze wysokie spalanie auta skłania mnie zdecydowanie do tego, żeby ją wymienić tym bardziej, że może ona wiązać się z przyczyną kulawych wolnych obrotów. Tak jak mówisz trzeba zresetowac ECU i nauczyc go wolnych obrotów a potem ewentualnie obroty wyregulowac wedlug KRZYZAKA Kuczan mam jeszcze jedno szczegółowe pytanie i prośbe: ponieważ czytalem juz tutaj troche na temat resetu ECU i nauki wolnych obrotów (nie regulacji) to czy jednak mógłbyś mi dokładnie napisać krok po kroku resecik i nauke ? poprostu chciałbym juz uniknąc potem jakichkolwiek niejasności...zresztą wiesz o co chodzi Dzieki wielkie z góry |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24342 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-11-2007, 18:04
|
|
|
moge Ci napisac, jak ja to robie:
- zdejmuje kleme minus na 30 sekund
- podlaczam i odpalam auto, potem czekam 10 minut na wolnych obrotach (albo jak sie wlaczy wentylator chlodnicy - zalezy co bedzie wczesniej)
i tyle
ja ucze z wylaczonymi odbiornikami pradu, kola na wprost |
|
|
|
 |
KaRoLaS [Usunięty]
|
Wysłany: 30-11-2007, 13:45
|
|
|
DOSTAŁEM SONDE ! zrobiłem zdjęcie instrukcji wrzuciłem na neta.... oto LINK
http://wgrajfoto.pl/pokaz...7/sonda8cda.jpg a teraz Panowie bo troche mnie zdziwiła ta instrukcja, luknijcie i wytlumaczcie mi jaśniej troche z tym połączeniem bo wiem jak trzeba podłączyc jesli chodzi we wtyczce w colcie kolory i złącza 1,2,3,4 bo Josie albo Krzyzak juz pisali mi o tym ale nie kumam tego odnosnie wpinania tej sondy miedzy tą starą czy cos... jak to jest?? ogolnie prosze was o komentarz na podstawie tej instrukcji co mam zrobic bo troche sie zagmatfałem mam takie małe konektorki do tego cztery w takiej termokurczliwej koszulce różowej każdy do złączenia |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-11-2007, 14:22
|
|
|
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=8874
Odłączasz wtyczkę starej sondy, wykręcasz, obcinasz przewód tak, żeby po zagnieceniu końcówek mieć nową sondę ze starą wtyczką - żebyś sobie mógł podłączyć ładnie do instalacji.
W linku instrukcja - pamiętaj że rys dotyczy wtyczki pod którą podpina się sondę (tej co zostanie w aucie), a nie tej którą przeszczepiasz do nowej sondy |
|
|
|
 |
skoq [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2008, 17:57
|
|
|
Witam, mam pytanko, autko strasznie dużo mi pali (ok 10L(zgroza)) sprawdzałem błędy w ECU i nie wystąpił żaden błąd. Ale gdy mierzyłem wartość napięcia na sondzie wahała się w granicach od 0,15V do 0,85V, a momentami nawet od 0,06V do 0,855V. Czy taka sonda jest do wymiany? Czy może być coś innego powodem tak dużego spalania? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24342 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-05-2008, 18:56
|
|
|
skoq, wyglada, ze wszystko z nia jest OK
choc trzeba by jeszcze sprawdzic jak zmienia sie to napiecie - nawet na wolnych obrotach powinna byc 'sinusoida' |
|
|
|
 |
skoq [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2008, 19:00
|
|
|
Napięcie zmienia sie sinsuoidalnie, ale amplitudy napięcia nie są za kazdym razem takie same. Napięcie jest niskie a dopiero jak przegazuje auto to zaczyna skakać w "odpowiednich" wartościach. Co jeszcze może być przyczyną tak dużego spalania?
P.S. napięcie mierze miernikiem cyfrowym. |
|
|
|
 |
|
|