Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
17-01-2010, 21:35
Tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 29-11-2007, 19:53   Tarcze hamulcowe

Witam! Niebawem stanę przed koniecznością wymiany tarczy hamulcowych. Jakie polecacie?

pozdrawiam
 
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 30-11-2007, 06:20   

Witam,

na pewno nie Japan Cars - już nowe przed założeniem mają bicia :?
Najlepszą alternatywą pomiędzy ceną i jakością są tarcze Hart/Pagid - jakoś na poziomie ATE a cena niższa niż Brembo (na poziomie JC). Przyznaję, że gdy pierwszy raz je zamawiałem byłem bardzo sceptycznie nastawiony głównie ze względu na niską cenę. Okazały się naprawdę dobrym produktem....

Dystrybutorem jest firma HART sp. z o.o. 45-531 Opole ul. Morcinka 43 - KONTAKT

Nie ma w ich katalogu Sigmy, więc trzeba zamawiać pod Eclipse -a 4WD '91-'96...momencik powinienem gdzieś to mieć :P
Numer części HART: 214-252 lub jako numer zamiennika: OEMB858799

Oczywiście ATE będą też dobrym rozwiązaniem ale dużo droższym. Z Brembo jest`totalna loteria, chyba nie warto ryzykować...

Pozdrawiam.

ps: pamiętaj że przy okazji będziesz musiał zmienić klocki hamulcowe....uprzedzając niejako następne pytanie, wystarczą spokojnie standardowe FERODO - na przykad z InterCars -u. Można oczywiście pokusić się o wersję Premium lub EBC Green -y, ale to dla tych jeżdżących ostro... :P
Ostatnio zmieniony przez Chi-Man 06-12-2007, 10:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 30-11-2007, 16:53   

a ze sie upewnie - do 24V pasują takie same tarcze jak do 12V? też przydałaby mi sie wymiana bo moje tarcze trochę hałasują przy większych prędkosciach (słychać takie stukanie i biją przy hamowaniu z > 120 kmh )
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 30-11-2007, 17:59   

Dziękuję za informacje. Na pewno rozważę przy zakupie, tym bardziej że jest oddział firmy w Poznaniu.

Jeszcze jedno pytanie - mam luz na łożysku przedniego koła, być może krzywa tarcza je wybiła. Czy łożysko jest wymienne czy też stanowi integralną cześć piasty? Jak jest orientacyjny koszt?
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-11-2007, 18:27   

Bodajrze takie masz dane dla tarcz na przod (tak nawiasem mowiac)
ŚREDNICA (MM): 276
WYSOKOŚĆ (MM): 45,3
TYP TARCZY HAMULCOWEJ: WENTYLOWANA
GRUBOŚĆ (MM): 24 / MINIMALNA GRUBOŚĆ (MM): 22,4
ILOŚĆ OTWORÓW: 5
WYMIARY OTWORU NA SWORZEŃ (MM): 114,3
a tu na tyl:
ŚREDNICA (MM): 266
WYSOKOŚĆ (MM): 65,5
TYP TARCZY HAMULCOWEJ: WENTYLOWANA
GRUBOŚĆ (MM): 18 / MINIMALNA GRUBOŚĆ (MM): 16,4
ILOŚĆ OTWORÓW: 5
ŚREDNICA PIASTY (MM): 182
teraz co do tarcz...
Szymon82 napisał/a:
Jakie polecacie?

na pewno nie zaluj kasy na nie, gdyz to od nich zalezy czy sie zatrzymasz prze poprzedzajacym Cie samochodem czy nie. NIe kupuj niczego taniego nie wiadomo jakiego producenta.
Polecam komplet firmy ATE niemiecki koncern produkujący hamulce. Tarcze super podobno nawet do 90 000 km :)
Z tej firmy jest też specjalny smar do zacisków po posmarowaniu nim prowadnic zacisków nie zapiekają się klocki.
Bosch też jest OK podobnie jak LUCAS. Cen nie znam.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
Ostatnio zmieniony przez Robson86 30-11-2007, 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
franz
[Usunięty]

Wysłany: 30-11-2007, 19:00   

da się wymienić samo łożysko. w tylnym kole jest razem z piastą.
pozdrawiam
 
 
kotomi 
Forumowicz

Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 114
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-12-2007, 14:52   

Co do tarcz. W poprzednim samochodzie miałem zestaw Brembo/Ferodo (tarcze/klocki). ponieważ byłem zadowolony chciałem przenieść tę kombinacje na Sigmę. Okazało sie, że z brembo jest problem, więc zamontowałem zestaw ATE/Ferodo. Tarcze pasowały od Hundaya Sonaty po lekkim przetoczeniu kołnierza na wysokości piasty. Po przejechaniu ok 35 - 40 kkm tarcze musiałem przeszlifować, (zrobiłem to zresztą dzisiaj ;) ). Klocki wymieniłem na TRW/Lucas jakieś 7 kkm temu. Co prawda klocki Ferodo były jeszcze całkiem dobre, ale ze wybierałem sie w europejskie góry to stwierdziłem, ze warto będzie je wymienić. Potem okazało sie, że nie było takiej potrzeby, ale teraz jest jak jest. Aha, tarcze i klocki kupowałem w Inter Cars.

Robson86 - rozmiar tarcz na tył podałes do sedana, do kombi jest 286 mm, ale to tak przy okazji :)
Pozdrawiam
 
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 16-02-2009, 18:30   

Odgrzeje temat, pytaniem z serii laickich. Kolega wyżej podał wymiary tylnych tarcz do Sigmy - śr. 266mm. Moje tarcze od Diamanta'92 maja ok. 252 mm - pytanie czy tak może być ?
I kwestia druga - gdzie jeszcze można szukać nowych tarcz ? Do Harta napisałem ale zero odzewu, w Carixie nie ma, w Intercarsie nie ma.
Nie wykluczam że złych tarcz szukam, ale jak mówię - mierzone z natury.
Będę wdzięczny za jakąś doradę.

edit: Już wiem na pewno że nie mogą być tarcze 266 mm, bo się nie zmieszczą w siodłach i zaciskach. Powtórzę zatem prośbę o jakieś pomysły gdzie znaleźć tarcze 252 mm.
 
 
cajmer
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2009, 21:43   

A na allegro patrzyles, o ile sie nie myle widialem ostatnio i nie drogie. Pozdro.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 18-02-2009, 00:22   

lukasz12 napisał/a:
moje tarcze trochę hałasują przy większych prędkosciach

Nie musi to być wina tarcz sam hałas może być winą klocków hamulcowych.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
mitsu_maniak 
Nowy Forumowicz


Auto: SIGMA 3.0V6 24 94r. manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Kraków
  Wysłany: 06-04-2009, 09:47   

Podaję numery katalogowe przednich tarcz pasujących do SIGMY:

BREMBO: 09.7939.10
MITSUBISHI: MB858799
DODGE: MB858799
EAGLE: MB858799
PLYMOUTH:MB858799
zamiennik ATE: 24.0124-0144.1
hurtownia HART: 214-252

Właśnie założyłem tarcze BREMBO z klockami FERODO. Myślałem, że będzie z tym więcej roboty więc jeśli macie warunki i czas to spokojnie można zrobicie to samemu. Kilka wskazówek:
-należy przygotować się, że śruby mocujące oraz stara tarcza mogą okazać się zapieczone.
-tarcza nie jest dokręcona do piasty tylko dociska ją koło
- przed założeniem tarczy należy dokładnie oczyścić z rdzy powierzchnię do której będzie przylegać powierzchnia nowej tarczy,
- przy okazji wskazane jest usunięcie wszelkiej rdzy szczotką drucianą szczególnie z grzebieni ABSu oraz zakonserwowanie tych miejsc przed ponowną rdzą.
- jeżeli będziemy przekładać obecne klocki należy je przetrzeć papierem ściernym. Najlepiej arkusz papieru ściernego ułożyć na równej płaskiej powierzchni np. blacie od stołu.
_________________

 
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 08-04-2009, 20:20   

Witam mitsu_maniak! I jakie odczucia po zmianie tych tarcz, daj znać jak się zachowują gdy się już ułożą. Kupowałeś z tej aukcji?
_________________

 
 
 
mitsu_maniak 
Nowy Forumowicz


Auto: SIGMA 3.0V6 24 94r. manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Kraków
  Wysłany: 09-04-2009, 21:55   

Zmieniałem tarcze bo miałem bicie na prawym przednim kole jak hamowałem przy dużych prędkościach. Stare tarcze okazały się bardziej wytarte po wewnętrznej (niewidocznej) stronie. Tak więc jeśli zastanawiacie się nad przetoczeniem obecnych tarczy należy sprawdzić ich stan również od wewnętrznej strony.
Jak na razie tarcze spisują się bez zastrzeżeń - nie ma już bicia i siła hamowania jest zdecydowanie lepsza. Tym bardziej jestem zadowolony, bo przekładałem stare klocki. Co prawda przejechałem na nich ok. 4 tys. km ale to Ferodo więc miały jeszcze dużo mięsa. Tarcze kupiłem od gościa z Allegro (V-CAR) i dałem za nie 320zł.
_________________

 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 16-01-2010, 12:19   

Pozwolę odświeżyć sobie temat. Z racji tego że znalazłem czas :wink: postanowiłem po raz kolejny wymienić tarcze w swoim Miśku. Nie żebym robił to z nudów, po prostu kolejny zestaw nie dał rady. W tej chwili mam tarcze Brembo +klocki TRW. Niestety kilkukrotne hamowanie z dużych prędkości poskutkowało lekkim drżeniem kierownicy i po rozgrzaniu hałaśliwym szemraniem z okolicy kół.
Zastanawiam się w tej chwili nad kupnem tarcz firmy Mikoda. Jest to polski producent z Czestochowy. Z tego co piszą na podforach jest to dość dobry stosunek ceny do jakości. A co wy sądzicie na temat tych tarcz?

_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 16-01-2010, 13:41   

mitsu_maniak, Harta unikałbym jak ognia.

Niedawno wymieniałem z kumplem tarczę sprzęgła harta w jego golfie 3 TDI . Po roku i 30 tyś km popękały sprężyny tłumika drgań i zablokowały sprzęgło. nity okładziny też były luźne. Jak wszystkie części HARTa są tej samej jakości to.... Najlepsze, że za komplet(docisk+tarcza) harta zapłacił 360zł a sachs w IC kosztuje 390(po zniżkach) z łożyskiem.

wojtas021180, słyszałem różne opinie o mikodzie ale przeważały "przeciętniak", co ciekawe w e wspomnianym wyżej golfie są(były) mikody wyjechane do 14 mm :shock: i nie biją nawet po ostrym hamowaniu 100->0.

P.S jak jeszcze raz ktoś mi powie ze VW jest prosty w naprawach to pęknę ze śmiechu, w sigmie łatwiej sprzęgło zmienić niż w golfie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.