Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wolne obroty...
Autor Wiadomość
delaydd
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2007, 17:49   Wolne obroty...

Witam. Mam problem z carisma 1.8 GDI 98 rok a mianowicie wolne obroty. Zaczelo sie podczas normalnej jazdy, wrzucilem na "luz" i cari zgasla. Odpalilem i juz nie chodzila na wolnych, na wysokich i podczas jazdy zachowuje sie normalnie. Przeprowadzilem procedure "uczenia" obrotów, mimo zresetowania akumulatora na poczatku musze trzymac delikatnie pedal gazu i dopiero po kilku minutach łapie normalne obroty i potrafi tak chodzic caly czas... az do ponownego uruchomienia samochodu. i jest znowu to samo, tak jakby komputer "gubil" ustawienia. Czy ktos moze spotkal sie z takim przypadkiem? A moze po prostu cos zle robie? A i jeszcze dodam ze jak juz chodzi na wolnych obrotach to wystarczy że włączę klime i silnik gasnie... Z góry dzieki za pomoc:)
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 01-12-2007, 20:03   

delaydd, czy musiałeś zakładać nowy temat :evil:
O obrotach na tym forum jest chyba najwięcej juz napisanych postów wiec ze swoim pytaniem powinieneś podpiąć sie pod już istniejący.
W Szukaj wpisałem obroty i tak np.:
http://www.mitsubishi-gra...ighlight=obroty
http://www.mitsubishi-gra...ighlight=obroty
http://www.mitsubishi-gra...ighlight=obroty
http://www.mitsubishi-gra...ighlight=obroty
http://www.mitsubishi-gra...ighlight=obroty
Przekopiuj do któregoś z powyższych swoje pytanie bo tu dostaniesz ostrzeżenie.
Napisz tam przy okazji jak uczyłeś go obrotów na jałowym z obciążeniem czy bez.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-12-2007, 01:05   

A czysciles przepustnice :?: To jest pierwsza faza za jaka powinienes sie wziasc.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
delaydd
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2007, 11:15   

Przepustnica czyściutka

[ Dodano: 03-12-2007, 11:28 ]
Tak naprawdę robilem już wszystko co znalazłem na tym forum i nic...:/
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 03-12-2007, 12:41   

Spróbuj z silnikiem krokowym, bo to on odpowiada za wolne obroty (zamyka lub otwiera dopływ powietrza omijający przepustnicę przez tzw. bypass). Rozkręć go, delikatnie rozbierz i na łożyska psiknij jakiś smar w płynie. Możesz też odkręcić go od przepustnicy i dokładnie wymyć zawór regulujący dopływ powietrza w tym bypassie. Tylko po takim myciu nie zapomnij przed skręceniem całości nasmarować łożysk. Jak to nie pomoże, to wal do aso, może oni pomogą.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-12-2007, 22:09   

A nie jest to czasem myk ze zbyt domkniętą przepustnicą? Jest taka śrubka która robi za kontrę pilnując by klapka przepustnicy przy maksymalnym zamknięciu nie zamknęła całkowicie prześwitu - opiera się o trzpień tej śrubki co jednocześnie powoduje wstępne ustawienie obrotów a był niedawno wątek na forum jak ktoś nowy z tym walczył bo mu obroty szalały po czyszczeniu przepustnicy - właśnie z powodu ruszenia tej śrubki a o ile pamiętam to pod taką gumową zaślepką jest i powinna być odpowiednio ustawiona. Często mechaniorom nie chce się porządnie czyścic przepustnicy to cichcem podkręcają śrubkę i luz ale po wyczyszczeniu przepustnicy jest z tym problem bo albo nazbyt otwarta jest albo zamknięta w położeniu spoczynkowym.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
delaydd
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2007, 22:20   

Własnie jestem po rozbiorce przepustnicy, silniczek krokowy byl w miare czysty, na wszelki wypadek wszystko wyczyscilem, niestety nic nie dalo... a ta srubke jak tylko zobaczylem to pomyslalem zeby sie nia pobawic ale zostawiam to na jutro, dam znac co i jak. Dzieki i pozdro
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 03-12-2007, 23:22   

saphire napisał/a:
ktoś nowy z tym walczył bo mu obroty szalały po czyszczeniu przepustnicy - właśnie z powodu ruszenia tej śrubki a o ile pamiętam to pod taką gumową zaślepką jest i powinna być odpowiednio ustawiona.
To nie do końca tak jest jak wspomniałeś saphire. Owszem jest regulacja wolnych obrotów pod gumową zaślepką, ale user TRUTIL CARI GDI miał problem z inną śrubką, tzn. do zgrubnej regulacji obrotów, która to właśnie odpowiada za ustawienie klapki przepustnicy. Jest to śrubka przy sprężynie napinającej przy lince gazu. Prawidłowe jej ustawienie przebiega z grubsza tak: przy całkowitym zamknięciu przepustnicy i dokręceniu śrubki do czoła dźwigni regulującej klapkę, należy wykonać 1 i 1/4 obrotu w prawo (wkręcić) odpychając (otwierając) klapkę przepustnicy. Ta druga śrubka o której wspomniałeś saphire pod gumowym korkiem, to śrubka otwierająca dodatkowy kanalik (taki stały bypass) powietrza, które omija klapkę przepustnicy. Jak się ją wykręca to kanalik się otwiera i obroty rosną, jak wkręca to obroty maleją (przechodzi wtedy mniej powietrza do kolektora). Jest to dokładniejsza regulacja obrotów.

_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-12-2007, 13:20   

No coś w ten deseń właśnie :) ale skoro mu na luzie gaśnie to może ciut podkręcić bypass'ową śrubkę i sprawdzić czy pomoże.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
delaydd
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 20:48   

Troszke odkręciłem śrubke i... na razie działa:)

[ Dodano: 04-12-2007, 21:22 ]
No i przedwczesna radość, znowu to samo. Nie mam wyjścia, wybieram się do ASO
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 04-12-2007, 22:16   

delaydd napisał/a:
Nie mam wyjścia, wybieram się do ASO
myślę, że czas najwyższy i rozsądne wyjście.Jak będziesz dalej maltretował przepustnicę i ogłupiał ECU to może sie okazać, że będziesz musiał wydać więcej niż za tą wizytę.
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 04-12-2007, 23:05   

delaydd, jak już będziesz w tym ASO, to przyjrzyj sie co będą robić przy Twojej cari i podziel się z nami swoją wiedzą, bo każdego z nas (ODPUKAĆ!!!) może spotkać taka przypadłość jak Ciebie. Powiem szczerze, że sam jestem strasznie ciekawy co mogło sie stać (osobiście stawiam na krokowca), ale GDI to tak skomplikowana bestia, że niczego nie można wykluczyć.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
KSCar
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2007, 10:44   

Zapraszam
http://www.allegro.pl/ite...ilnik_gdi_.html
 
 
delaydd
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 22:36   

A więc jestem bo krótkiej wizycie w ASO i niestety wstępne "badania" nic nie wykazaly, żadnych błędów, wszystkie parametry w normie, ogólnie powiedzieli że pod maską czysto aż miło zajrzeć:) (jedyna nie prawidłowość to troszkę za słabe ciśnienie paliwa) ale regulacja nic nie pomogła. Po nowym roku stawiam moją cari na dłużej podobno muszą przy niej pogrzebać bo to coś "poważniejszego"... Warto dodać że wizyta mnie nic nie kosztowała:)
 
 
KSCar
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 23:46   

Proszę dać jakiemuś elektronikowi do pomierzenia mostkiem RLC cewki.
Ważne by nie odbiegały indukcyjnością o więcej niż 10%.
Zakładam że co najmniej jedna jest słabsza.
Zakup używanej nie będzie łatwy bo mało kto to mierzy i wie w czym rzecz.
Jeśli jednak się uda to autko odżyje.
Pozdrawiam i powodzenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.