Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Gwałtowne hamowanie silnikiem
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-12-2007, 15:12   [CA4A 1.6] Gwałtowne hamowanie silnikiem

Mam tak chyba od zakupu. Wczesniej starałem się do tego przyzwyczaić, ale po przejażdżce koleżanki CAO 1.3 stwierdziłem, że mam dość. Na zimnym silniku w/w zjawisko absolutnie nie występuje. Na gorącym silniku jadąc na obojętnie jakim biegu trudno utrzymać jednostajną prędkość. Wystarczy delikatnie puścić pedał gazu i silnik bardzo gwałtownie hamuje autem (na oblodzonej nawierzchni poślizg gwarantowany). Gdy wtedy wcisnę sprzęgło obroty spadają normalnie na 1100 (ECU je podbija-wiadomo) a gdy się zatrzymam stoją jak zaczarowane na 900 (po wczorajszym resecie ECU i nauce wolnych obrotów na włączonych wszystkich odbiornikach prądu wolne obroty w ogóle nie reagują na włączenie świateł krótkich, długich czy halogenów. Spadają nieco po włączeniu dmuchawy na czwarty bieg po czym po chwili się podnoszą- jak dla mnie OK). Dodam, że zdarzy się (ale bardzo rzadko), że auto normalnie hamuje silnikiem tak jak powinno. Myślałem, że po tym resecie gwałtowne hamowanie zniknie, ale nic z tego. Nie mam pojęcia jak to ugryźć, gdzie zadziałać, na co zwrócić uwagę.
Poza tym brak jakichkolwiek dziwnych zachowań w pracy silnika: nie szarpie, nie przerywa, nie krztusi się, nie czka. Nic, nic, nic... Odpala na dotyk.
Jakieś pomysły?
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-12-2007, 15:20   

Ja bym nic nie ruszał, jeśli nie ma innych złych symptomów.
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 03-12-2007, 15:34   

A krokowca sprawdzałeś?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-12-2007, 18:05   

londolut napisał/a:
A krokowca sprawdzałeś?
Nie, ponieważ za żadne skarby nie mogę odkręcić tej płytki w przepustnicy, za którą jest schowany. Ale nie sądzę żeby to on takie psikusy sprawiał.
Koton napisał/a:
Ja bym nic nie ruszał, jeśli nie ma innych złych symptomów
Ruszałbyś. Nawet nie wiesz jaka to jest nerwowa jazda po pewnym czasie.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-12-2007, 22:58   

Gdzieś kiedyś Krzyżak wspominał, że to objaw źle ustawionego IPS - ja bym to trochę wyprzedził - znaczy żeby załączał się wcześniej przy puszczaniu gazu
 
 
privateer87
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2007, 23:07   

hmm... a przejechałes sie innym cao 1,6? no bo porównujesz 1,6 do 1,3... na mniejszym silniku hamowanie silnikiem jest mniej gwałtowne, miałem okazje przejechac sie suzuki sv650s (motorek) i to dopiero gwałtownie hamuje, ale to przez małą mase... jestem laikiem w tych sprawach, moge powiedziec co mi się wydaje... bo jakbys miał silnik 2,0 na ta mase jaka ma cao, to hamowanie silnikiem było by jeszcze barziej gwałtowne... proponuje zobaczyc jak inny 1,6 hamuje silnikiem... jesli jest tak samo to mysle ze nie ma co szukac usterki (bo chyba jej nie ma)... to są tylko moje domysły, wiec jesli bzdury napisałem to prosze mnie poprawic :)
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 03-12-2007, 23:21   

privateer87,
Hugo napisał/a:
Wystarczy delikatnie puścić pedał gazu i silnik bardzo gwałtownie hamuje autem (na oblodzonej nawierzchni poślizg gwarantowany). Gdy wtedy wcisnę sprzęgło obroty spadają normalnie
to niejest normalny obiaw obojętnie dla jakiej masy auta lub mocy i litrażu silnika. puszczenie pedału gazu powinno zaskutkować delikatnym zejsciem zobrotów i utrzymywaniu prędkości jaką dalo by się osiągnąć rozpędzając się tylko za pomocą sprzęgłą i wrzucania biegów (bez używania gazu). Coś śmierdzi krokowcem jak, ale niema jak sprawdzić skoro nie potrafisz otworzyć tej płytki :?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-12-2007, 23:29   

josie to muszę sprawdzić. Powiem więcej, przemawia to do mnie. privateer87 chyba nie masz racji.
privateer87 napisał/a:
miałem okazje przejechac sie suzuki sv650s (motorek) i to dopiero gwałtownie hamuje, ale to przez małą mase...
Nie przez małą masę, ale przez to, że to motocykl i każdy szybki motocykl tak ostro zhamowuje. Ja tłumaczyłem to tym, że motocykl bardzo łatwo rozpędzić, więc musi się też bardzo szybko zatrzymać. Jeździłem kilkoma ścigaczami i każdy tak hamował silnikiem, że w wielu przypadkach na trasie hamulec był niepotrzebny.
londolut napisał/a:
Coś śmierdzi krokowcem jak, ale niema jak sprawdzić skoro nie potrafisz otworzyć tej płytki
Jest problem, bo śrubki już normalnie zorałem różnymi szczypcami i nic-tak się zażarły w aluminium.

[ Dodano: 03-12-2007, 23:41 ]
josie napisał/a:
to objaw źle ustawionego IPS
Przeczytałem jeszcze raz i zwątpiłem. A moze dlatego, że jest późno i nie bardzo kojarzę :wink: . Masz na myśli TPS :?: Jeśli tak to w którą stronę go obrócić?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-12-2007, 01:08   

Hugo napisał/a:
Masz na myśli TPS


U ciebie IPS jest zabudowany w TPS. Jeśli dobrze rozumuję to w prawo. Nauka wolnych po tym wielce wskazana
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 04-12-2007, 03:53   

Hugo napisał/a:
Jest problem, bo śrubki już normalnie zorałem różnymi szczypcami i nic-tak się zażarły w aluminium.
A próbowałeś jakimś WD40 je zluzować? Jak nie dało rady odkręcić to nie warto było się siłować - szkoda gwinta/łba od śruby.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-12-2007, 08:26   

josie napisał/a:
Jeśli dobrze rozumuję to w prawo. Nauka wolnych po tym wielce wskazana
Spróbuję w prawo i w lewo delikatnie :wink: .
londolut napisał/a:
A próbowałeś jakimś WD40 je zluzować?
Próbowałem WD-40 oraz puknąłem parę razy każdą śrubkę młotkiem. I ni ch...
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-12-2007, 14:45   

Pewnie skończysz z rozwiertakiem i wykrętakiem...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-12-2007, 15:06   

saphire napisał/a:
Pewnie skończysz z rozwiertakiem i wykrętakiem...
Zostawię to na razie w spokoju. Najpierw ustawię TPS.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 04-12-2007, 15:28   

saphire napisał/a:
Pewnie skończysz z rozwiertakiem i wykrętakiem...

Szkoda by było :roll:
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-12-2007, 18:50   

Przestawiłem TPS nieco w prawo. Zobaczymy co się będzie działo jak pojadę jutro do pracy. josie w tę stronę proponowałeś przestawić TPS? Tak zrobiłem. Na niebiesko zaznaczony kierunek przestawienia TPS-u, a na zielono kierunek otwierania się przepustnicy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.