Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
05-04-2006, 15:17
[ALL] Płyn w chłodnicy - wymana - co i jak?
Autor Wiadomość
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 01-11-2005, 13:54   

Mc'Giver(czyt. mak gajwer) stosowal bialko z jajek jako uszczelniacz do chlodnicy :wink:
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 01-11-2005, 14:07   

Zapcha wszystko i wszędzie , nawet i chłodnicę :? Wszystkie przewodziki i kanały w przepustnicy !!
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-11-2005, 08:26   

To się nadaje do uszczelnienia d_upy temu co to sprzedaje ale nie do chłodnicy. nie wlewaj tego chyba ze chcesz mieć problemy.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
MakroSerwis 
Mitsumaniak


Auto: Galant i inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 37
Skąd: Koszalin
Wysłany: 28-01-2006, 17:58   

Rozszczelnienie pompy po wlaniu płynu na glikolu oże być spowodowane wymyciem przez ten płyn osadów w obrębie uszczelniacza. Kolega e-gen tak wymył pompę wodą z octem (odkamieniacz).
Nie polecam stosowania uszczelniaczy do układów chłodzenia, ponieważ już dwa razy (w Fordzie i w Oplu) poszła mi uszczelka pod głowicą, po jakimś czasie od jego zastosowania. Po demontażu głowicy okazało się, że otwory w uszczelce (kryzy) były w 90% zaklejone i głowica za bardzo zaczęła się grzać. Gdyby to zdarzyło mi się raz, nie podejrzewałbym środka uszczelniającego, tylko uznałbym, że układ był czymś innym zamulony, ale po dwukrotnym Zonk'u przekonałem się.

Dla wyjaśnienia -
wsypywałem typowy uszczelniacz na bazie krzemu - występuje on także w płynie.

Ciekawostka:
Pewnie część kolegów pamięta, jakie środki kiedyś stosowało się na wycieki: fusy z kawy oraz musztardę. Zabawnie dziś to brzmi, ale były one skuteczne.
 
 
 
Olejniczak
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2006, 16:24   

aby uszczelnic chlodnice wysatczy ja polutowac i tyle, ja tak zrobiłem i jest cudnie.

[ Dodano: 16-03-2006, 17:24 ]
a plyny uszczelniajace sa do d***, a nie do naszych miskowych chlodnic
 
 
Kampi 
Forumowicz
ADMIN COLTMANII


Auto: CJ4A, C51A + MSS 1.3 [ojca]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 89
Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 03-04-2006, 23:31   

Nie kupujcie tzw uszczelniaczy, ja przez to g**** kiedyś i zniszczyłem chłodnicę (po kilku dniach chłodnica miała o 10-15 dziur więcej niż w całej jej karierze). Skończyło się na wymianie chłodnicy...
_________________
Masz Colta/Protona/Mirage? to zarejestruj się także na forum:
COLTMANIA.PL
 
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-04-2006, 08:36   

I tak jak jest dziurawa i nie umie jej sobie ktoś polutować to powinno sie ją bezwzględnie wymienić od niej zależy dużo w Maszych autach. :twisted:
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 04-12-2007, 17:29   

Odświeże temat.

Ponad rok temu, zaraz po kupnie auta zalałem chłodnice płynem petrygo. Wcześniej zlewając stary płyn/wode?? odkręciłem korek spustowy na chłodnicy i ruszałem wężami, żeby wszystko spłynęło.
I co się okazało dzisiaj??!! Mierzyłem z czystej ciekawości do ilu stopni na - wytrzyma mój płyn. Okazuje sie że do -23. ( a powinien do -35).

Czy na bloku jest jakiś spust, którym dodatkowo schodzi płyn?? Czy przez korek na chlodnicy powinien zejśc caly płyn? Dodam że moj plyn ne jest tak niebieski jak w ori butelce petrygo tylko duzo jaśniejszy, więc na pewno jest zmieszany z czescia starego plynu. Jak to jest u was i jake macie pomysly na rozwiazanie tego problemu??
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 18:18   

Spuszczajac plyn z chlodnicy nie spusciles calego, bo z pewnoscia zostalo jeszcze troche w silniku. Powinna byc jakas srubka w bloku silnika do spuszczenia reszty ale nie powiem Ci gdzie bo Colta mam od niedawna i jeszcze w nim tego nie robilem ;) W czasie wymiany plynu mile widziane jest po spuszczeniu starego, wlania np. wody, rozgrzanie silnika i spuszczenie na nowo po czym dopiero zalac nowy plyn. Po spuszczeniu wody zobaczysz jaka ona brudna bedzie ;) Jezeli nie chcesz narazie wymieniac calego to mozesz dolac troche koncentratu zeby wzmocnic stary ;)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-12-2007, 18:43   

PiotrekSL4 napisał/a:
Czy na bloku jest jakiś spust, którym dodatkowo schodzi płyn??
Tak. Jest śruba za kolektorem wydechowym.
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 04-12-2007, 20:13   

SlaVkoEg napisał/a:
W czasie wymiany plynu mile widziane jest po spuszczeniu starego, wlania np. wody, rozgrzanie silnika i spuszczenie na nowo po czym dopiero zalac nowy plyn. Po spuszczeniu wody zobaczysz jaka ona brudna bedzie ;)

Wypróbuje tą metodę.

Hugo napisał/a:
Tak. Jest śruba za kolektorem wydechowym.


Dzieki Hugo. Jutro bede jej szukał. Mam nadzieje ze po jej odkręceniu cały płyn juz zleci.
Ciekawe czy petrygo miesza sie z jakimkolwiek koncentratem. Jesli tak to po prostu wzmocniłbym go. Czy lepiej zalac nowy??
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 21:06   

PiotrekSL4 napisał/a:
Ciekawe czy petrygo miesza sie z jakimkolwiek koncentratem. Jesli tak to po prostu wzmocniłbym go. Czy lepiej zalac nowy??


Napewno lepsze jest wlanie nowego ale koncentrat tez nie jest zlym wyjsciem i jezeli niedawno wymieniales to mzoesz dolac. Miesza sie z petrygo wiec nie powinno byc problemow a na wiosne mozesz pomyslec nad wymiana poniewaz moim zdaniem lezenie pod samochodem w zime to nic przyjemnego :)
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 05-12-2007, 16:39   

A co jeśli mam gaz w aucie?? Przecież w parowniku też jest płyn z chłodnicy doprowadzany wężami w których też jest jakaś jego część. Odkręcając korek pod chłodnicą i zaworek na bloku zleci cały?? czy trzeba oddzielnie spuszczać z parownika??
Wiem że truje ale chce mieć pewnosc ze jak wymienie płyn, tym razem wszystko bedzie ok. :wink:
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2007, 16:42   

jak odkrecisz korek w chłodnicy (ten na dole) to przechyl auto podnosnikiem z lewej strony (patrzac od przodu auta) możesz troche ponaciskac rurki doprowadzające płyn, powinien cały zlecieć
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2007, 22:19   

Uszczelniacz zdaje egzamin bo np. mojemu ojcu przeciekala chlodnica i wsypal taki kilka lat temu i narazie nic nie cieknie ale w Twoim przypadku moze nie pomoc. Dziala on na takiej zasadzie ze tworzy jakas powloke w miejscu przeciekania a pompa jest takim urzadzeniem ktore jest caly czas w ruchu i ta powloka nie jest wstanie utwierdzic sie na stale. Kiedys w Escorcie mialem problem z pompa. Po wsypaniu takiego srodka nie kapalo moze ze 2 tygodnie lecz pozniej zaczelo uciekac coraz wiecej, wiec wymiana jest nieunikniona. Sama wymiana nie powinna byc trudna zwlaszcza ze w colcie jest troche miejsca zeby wsadzic reke ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.