[CA1A 1.3] Problem ze spalaniem |
Autor |
Wiadomość |
szosiek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2007, 15:36 [CA1A 1.3] Problem ze spalaniem
|
|
|
Witam
Wiem ze temat był wielekrotnie poruzszany ale mam pytanie czy jest możliwe aby sonda lambda drugi raz stanela poniewaz bylem u elektryka i to własnie sonda nie działała ale pobudził ja i zaczela smigac do tego przeczyścił mi przepustnice, cały nagar z kopułki został usuniety, wymieniłem świece, filtr powietrza, autko zaczelo jakby lepiej jezdzic, bardziej plynnie ale niestety nadal ponizej 12litrów nie schodzi takze jestem bezradny, slyszalem jeszcze ze moze czujnik temperatury ma cos do spalania prosze o rady silnik 1.3 16v |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 09-12-2007, 22:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2007, 17:49
|
|
|
szosiek napisał/a: | czy jest możliwe aby sonda lambda drugi raz stanela |
Jest to możliwe ale żeby się upewnić zrób odczyt miernikiem. szosiek napisał/a: | przeczyścił mi przepustnice, cały nagar z kopułki został usuniety, wymieniłem świece, filtr powietrza |
Najlepiej by było jakbyś wyregulował obroty na nowo.
szosiek napisał/a: | ale niestety nadal ponizej 12litrów nie schodzi |
Napisz jakie odległości pokonujesz i jak często nim jeździsz po mieście ? |
|
|
|
 |
szosiek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2007, 18:45
|
|
|
odległości nie zaduze pokonuje okolo 3-4 km ale czy by to było przyczyna takiego spalania |
|
|
|
 |
adam-g [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2007, 18:47
|
|
|
szosiek napisał/a: | odległości nie zaduze pokonuje okolo 3-4 km ale czy by to było
przyczyna takiego spalania |
to możliwe cały czas jezdzisz na praktycznie zimnym silniku |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2007, 18:47
|
|
|
Tak, z pewnością, jeżeli silnik się nie nagrzewa to spalanie 12l \ 100km może być adekwatne. |
|
|
|
 |
szosiek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2007, 19:00
|
|
|
ok dzieki za odpowiedz mam nadzieje ze w lecie bedzie lepiej |
|
|
|
 |
demano [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2007, 20:09
|
|
|
Teraz zaczną się przymrozki , więc chyba będziesz musiał zakryć czymś dodatkowo chłodnice żeby silnik szybciej załapał swoją temperature. podłączałeś autko pod komputer? |
|
|
|
 |
szosiek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2007, 01:23
|
|
|
chłodnice zakryłem, z komputerem niestety nie chcial sie polaczyc |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 09-12-2007, 15:51
|
|
|
szosiek, zapnij się dioda do gniazda diagnostycznego |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
szosiek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2007, 19:17
|
|
|
to znaczy bo nie rozumiem |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2007, 08:25
|
|
|
wejdz na strone ____TU____
kliknik na link "Dane naprawczo-regulacyjne" pozniej diagnoza bledów ECU
i tam masz wszystko wyjaśnione, koszt takiej diody to ok 1,5 zł
zrobienie to ok 5-10 minut a bardzo przydatna sprawa
powodzenia
[ Dodano: 10-12-2007, 10:20 ]
dodam jeszcze że jak ja kupiłem Gti to spalanie na dzień dobry uplasowało się n apoziomie 17 litrów (na szczęście gazu)
teraz plasuje się w okolicach 9,5 litra w jezdzie mieszanej
przyczyna? pęknięta obudowa od filtra powietrza, ta która przykrecona jest do auta miała urwana jedną boczna sciankę, nie sądziłem ze może miec to jakikolwiek wpływ na spalanie
szczerze to nadal nie wierze ze to mogło byc przez to ale skoro spalanie spadło to nie mam się czym przejmowac |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 10-12-2007, 11:36
|
|
|
szosiek napisał/a: | to znaczy bo nie rozumiem |
hehe własnie, zapomniałem wytłumaczyc do końca zrób tak jak pisał shortybmx, to najlepszy i najtańszy sposób, zeby dowiedzieć się co piszczy w twoim bolidzie, w ASO kroją ludzi na 120PLN .
shortybmx napisał/a: | pęknięta obudowa od filtra powietrza |
też miałem pękniętą, ale juz po sprawie, wymieniła się Aż strach pomyśleć co się wtedy działo spalanie może nie było aż tak drastyczne bo tylko okolo 7-8 l/100km, ale check to się palił non stop. Na szczęście wyrwałem chwasta i już jest cisza |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
szosiek [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2007, 23:46
|
|
|
dzieki za porady!!! jeszcze jedno pytanie czy po "obudzeniu" sie lambdy nie powinienem zrobic resetu?? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-12-2007, 01:09
|
|
|
szosiek napisał/a: | sonda nie działała ale pobudził ja i zaczela smigac |
Hehe - jeszcze o pobudzaniu sondy nie słyszałem.
Jak sonda padnie to już nic jej nie pomoże - to ogniwo chemiczne które się zużywa i koniec - trzeba kupić nową. |
|
|
|
 |
szosiek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2007, 12:24
|
|
|
sam na wlasne oczy widzialem na mierniku ze sonda nie działa dopiero pozniej |
|
|
|
 |
|