 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
problemy i porady dotyczące przełącznia napędów SS i ES |
Autor |
Wiadomość |
spyrant [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2007, 15:58 problemy i porady dotyczące przełącznia napędów SS i ES
|
|
|
Problem jest następujący - od dłuższego czasu nie mogę przełączyć napędów. Nawet na postoju. Jest 4x4 i tyle. Nie czekałem dłużej niż 15 sek, czasem próbowałem zapiąć 4HLC i nic - miga i nic się nie dzieje.
Objaw ten sam na "P" oraz na "N".
Macie pomysł w czym jest problem? Wkrótce przegląd, więc muszę się kapkę przygotować do rozmowy z serwisem, by mnie nie zbyli, twierdząc że się nie znam.
W czasie jazdy nie udało mi się nigdy nic przełączyć, próbowałem raz, migało a przecież jechać na "N" długo się nie da.
Generalnie napędy działają, bo kilka razy jechałem na 4HLC i 4LLC - czyli napędy są i kiedyś działały - teraz coś nie chcą się załączyć.
Macie pomysł?
1. Skręcone koła - próbowałem prostować - jest to samo - dalej miga.
2. Przerzucenie na "D" - może ma migać, dopóki samochód nie ruszy?
3. Inne? |
Ostatnio zmieniony przez Kibloo 02-06-2009, 16:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-12-2007, 20:41
|
|
|
Nie chce zmienić na 2WD? Nie pomaga włączenie wstecznego?
Jeśdzileś gdzies w terenie i zdarzało się przywalić spodem? Jeśli tak to, może odjąłeś czujnik położenia siłownika załączającego przedni most. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2007, 20:48
|
|
|
Wiem że jest akcja serwisowa dotycząca lewara zmiany napędów, bo mi też będą wymieniać. Coś tam jest źle spasowane.
Jeżeli często używasz napędów terenowych to może sie zawieszać, źle zapinać i cos tam jeszcze.
U mnie tylko szaleją kontrolki i raz się niechciał wypiąć 4HL, ale może się też całkiem zawieśić.
Jedź poprostu do serwisu i powiedz w czym problem, najprawdopodobniej też ci wymienią jeżeli oczywiście to ten sam problem co u mnie.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
PIONIER333 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2007, 22:07
|
|
|
Nie wskazana jest jazda na N neutralu . Może gęstość oleju ma jakiś wpływ na szybkość przałączania napędów albo to powarzna usterka .
U mnie natomiast jest nieco inaczej nie jestem w stanie bez zgrzytu przełączyć z 2H na 4H na przykład przy jeździe na D bez dodawania gazu , w związku z tym przełączam wyłącznie na postoju i to na N. W serwisie jak zwykle wszystko jest w porządku. |
|
|
|
 |
mirol [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2007, 18:37
|
|
|
To chyba jakiś następna niedoróbka fabryczna. Mam skrzynię w manualu i po 13tys. to samo, włączyłem 4H i tak zostało (dobrze, że bez reduktora). W serwisie stwierdzili, że "to się często zdarza w dyfrze jakiś rowek źle wyfrezowany jest, zapraszamy za 3 tygodnie jak będzie część to wymienimy", na moją uwagę, iż czeka mnie wyjazd na narty jakieś 1500km na 4H to będzie bolało, stwierdzili: " z pewnością się Panu przyda taki napęd"
Jeśli masz autko na gwarancji to zgłoś do serwisu i ustaw się w kolejce.
Czy, ktoś jeszcze miał już taki problem (3 tygodnie !!) ? |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2007, 20:55
|
|
|
Tak mirol, ja
Też czekam 3 tygodnie
Ale powiem ci, że ogólnie to nawet jak coś ci się zawiesi to oni na serwisie mogą to odblokować
Mojemu bratu odblokowali jak totalnie zblokował skrzynie tzn. niemógł zmienić napędu z 4H |
|
|
|
 |
spyrant [Usunięty]
|
Wysłany: 18-12-2007, 14:44
|
|
|
U mnie też wada fabryczna - jakaś mała teflonowa część przy dźwigni zmiany napędów.
Sprowadzą w przyszłym roku - idzie do wymiany.
p.
S, |
|
|
|
 |
mirol [Usunięty]
|
Wysłany: 18-12-2007, 20:07
|
|
|
Panowie z GT warszawa poradzili sobie w ciągu dwóch godzin, odblokowali i zaprosili za 2 tygodnie na wymianę części (mają dzwonić!). Trochę mnie zaskoczyli (pozytywnie), nawet nie spytałem, co się sypnęło. Mimo narzekań niektórych użytkowników na serwisy fabryczne byłem mile zaskoczony. |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 15:38 Mrugająca kontrolka blokady centralnego dyfra
|
|
|
Siemka
Panowie, mam problem od jakichś 6 miesięcy - a może idłużej , już nie pamiętam - problem z kontrolką spięcia centralnego dyfra.
Odrazu śpieszę tłumaczyć, że z samym napędem jest wszystko wporządku, załącza się i rozłącza wzorcowo.
... ale wnerwia mnie ta zapyziała pomarańcza, co jakiś czas włączająca się i mrugająca bez powodu.
CZY MIAŁ KTOŚ PODOBNY PROBLEM I EWENTUALNIE JAK GO ROZWIĄZAŁ< CO BYŁO PRZYCZYNĄ ???
Jeśli chodzi o mój serwis to podobno są bezradni.
Niechce mi się tego nawet komentować
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 16:02
|
|
|
Prawdopodobnie problemem jest czujnik załączenia blokady. To znaczy czujnik, konektor połączeniowy, przewód.
Przykład nieprawidłowego styku. Ciężkie do wykrycia o ile usterka nie występuje stale.
Nie mam dostępu do manuala więc nie wiem gdzie na reduktorze on ci jest (znaczy czujnik). Nie wiem też czy pomarańczę zapala zwarcie sygnału do masy (prawdopodobnie tak) czy rozwarcie układu.
Co zrobić
Poddający się serwis ma pokazać czujnik.
Odpiąć konektor od czujnika i konektorem do masy (pomarańcza świeci?), przeczyścić konektor.
Jeżeli poprawiło to ok. Jeżeli nie to sprawdzić czujnik (może zahaczyłeś nim) a potem przewód od czujnika do hm dokąd on prowadzi... - przewód może mieć przetartą izolację.
Generalnie to nie elektronika się pierwsza psuje - najpierw padają styki |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 19:58
|
|
|
Dzięki elili
Podjade do serwisu i postaram się wytłumaczyć co mają zrobić
Z drugiej strony, to chyba sami powinni to wiedzieć
W mordkę jeża, przecie mam jeszcze gwarancje i chyba powinni natychmiast ustalać usterkę a nie mówić, że nieiwedzą co i jak i że tak to jest dużo czujników i że ciężko coś ustalić .....
pozdrawiam |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 20:18
|
|
|
Herkules13 napisał/a: |
W mordkę jeża, przecie mam jeszcze gwarancje i chyba powinni natychmiast ustalać usterkę a nie mówić, że nieiwedzą co i jak i że tak to jest dużo czujników i że ciężko coś ustalić ..... |
1.
2.
3.
EDIT wykasowałem to, co można powiedzieć w serwisie.
Bo radzić łatwo.
Ale: szukać dobrego serwisu trza, egzekwować ile się da bo prawdziwy ból będzie po gwarancji |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2009, 20:05
|
|
|
elili napisał/a: | Ale: szukać dobrego serwisu trza, egzekwować ile się da bo prawdziwy ból będzie po gwarancji |
Dokładnie
U mnie w okolicy budują nowy salon Mitsu - mam nadzieje że przynajmniej na starcie i jakiś czas po będzie sensowny serwis |
Ostatnio zmieniony przez Gene 12-01-2009, 09:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bushil200
Nowy Forumowicz
Auto: l200
Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 9 Skąd: CZARNE
|
Wysłany: 21-04-2009, 17:49 skrzynia biegów super select
|
|
|
Koledzy Witam mam l200 z skrzynią super select która umożliwia jazdę z napędem stałym na cztery koła na każdej nawierzchni. Wykonałem telefon do korporacji i usłyszałem że przy dobrej pogodzie (temperatura dodatnia i bezdeszczowa) nie jest wskazane jeździć z napędem na 4h. Jak kupowałem samochód to słyszałem co innego, że to jedyny w swojej klasie z możliwością stałego napędu na cztery koła. Czy ktoś jest mi w stanie uzielić informacji jak to naprawdę jest. Czy jazda z włączony napędem na cztery koła wpływa źle na układ przeniesienia napędu konkretnie na jego trwałość |
_________________ BUSHI |
Ostatnio zmieniony przez bushil200 21-04-2009, 17:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2009, 17:52
|
|
|
Można jeździć na 4H po czystym, suchym asfalcie czy na autostradzie - pojawia się pytanie po co na suchej autostradzie jeździć z "czterema łapami" |
|
|
|
 |
|
|