[CA4A 1.6] Sprzeglo umiera? |
Autor |
Wiadomość |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-12-2007, 00:17
|
|
|
PiotrekSL4 napisał/a: | Z tego wynika że sprzęgło jest ok, bo gdy jest wciśnięte nie pracuje a wtedy jest cicho. Tak mam to rozumieć? |
Tak - sprzęgło pracuje przy pełnym wciśnięciu pedału i przy naciskaniu/puszczaniu.
Przy pełnym odpuszczeniu nie pracuje i nie ma co hałasować.
Zimo - olej w skrzyni gęściejszy - bardziej hałasuje |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-12-2007, 08:25
|
|
|
SlaVkoEg napisał/a: | hmm nie rozumiem... Jest jakis dodatkowy zbiorniczek do wlewania plynu?? | Tak jest. Obok zbiorniczka na płyn hamulcowy. PiotrekSL4 napisał/a: | Tak jak gdzies napisał Hugo, też mam problem z idealną zmianą biegów bez szarpnięcia. | U mnie już praktycznie ten problem zniknął po przestawieniu TPS-u. |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 07-12-2007, 22:39
|
|
|
Dobra wiec. Pogoda sprzyja. Weekend mam wolny wiec spedze go w garazu. Regulacja obrotów, czyszczenie krokowca, ustawienie TPSu.
I jedna rzecz, która nie daje mi spokoju. Czym tak na prawdę różni sie olej GL4 od GL5 (ten w skrzyni biegów) i jakie konsekwencje niesie za soba wlanie oleju 75W90 GL-5???? |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-12-2007, 14:56
|
|
|
Już chyba mam powód tego, że sprzęgło nie tak jak powinno pracuje. Wczoraj przy okazji wymiany podświetlenia włącznika awaryjnych i odchaczania pod deską rozdzielczą linki od nawiewu zauważyłem wyciek z pompki sprzęgła. Najpierw myślałem, że to może jakiś smar lub konserwacja pocieknęła sobie, ale wziąłem to na palec i później przypadkowo dotknąłem się do policzka. Zaczęło mnie strasznie piec więc już byłem pewien, że to płyn z układu, czyli DOT-4 Ze zbiorniczka ubyło połowę płynu. . Teraz mam pytanie: Czy warto (słyszałem, że nie) wymieniać reperaturki pompki sprzęgła? W tym linku http://www.moto.sklep.pl/...4&grupa=c111314 są do kupienia jakieś gumki firmy FRENKIT. Co to za firma? Zna ją ktoś? Czy ktoś już wymieniał reperaturki w pompce sprzęgła? Czy lepiej kupić nową pomkę?
[ Dodano: 09-12-2007, 17:02 ]
Jeszcze zapomniałem zapytać ile płynu DOT-4 wchodzi do układu sprzęgła? Bo mam na stanie 400 ml i nie wiem czy muszę jeszcze dokupić. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-12-2007, 17:39
|
|
|
Hugo napisał/a: | gumki firmy FRENKIT |
Ja kupowałem reperaturki zacisków tej firmy - zajmuje się chyba głównie reperaturkami gumowymi.
Nową pomkę? Oryginalną? Jak kupisz używkę to nie wiesz kiedy zacznie ciec. Krzyżak zmieniał uszczelnienia pompki i chyba do dzisiaj zadowolony.
Hugo napisał/a: | mam na stanie 400 ml i nie wiem czy muszę jeszcze dokupić. |
400ml Ci starczy:)
PiotrekSL4 napisał/a: | jakie konsekwencje niesie za soba wlanie oleju 75W90 GL-5? |
Takie, że zaczną sobie korodować synchronizatory. (GL-5 powoduje korozję metali kolorowych) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-12-2007, 18:19
|
|
|
josie napisał/a: | Nową pomkę? Oryginalną? | Zapewne nieoryginalną. Nie wiem w ogóle co mi zaproponują w sklepie. Napewno JC, ale może jeszcze jakaś firma produkuje takie pompki. Z JC napewno nie wezmę, wolę już reperaturki. josie napisał/a: | Jak kupisz używkę | Nawet o tym nie myślę. Dzięki za poradę. |
|
|
|
 |
Jurop [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2007, 18:47
|
|
|
Reperaturki pomagają na jakiś czas a przynajmniej w moim byłym Lancerze CB4A pomogły na jakieś pół roku a potem problem znowu zaczynał występować ale już wtedy wiedziałem że będę go na dniach sprzedawał. |
|
|
|
 |
marecki338
Mitsumaniak
Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 278 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 09-12-2007, 18:51
|
|
|
witam. olej GL% jest olejem o wyzszej kalasie jakości wieć mogą wystapić choć nie musza wyciweki oleju ze skrzyni biegów. to jest tak jak by do silnika co latał na mineralu wlać syntetyk. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-12-2007, 19:10
|
|
|
Jurop napisał/a: | Reperaturki pomagają na jakiś czas a przynajmniej w moim byłym Lancerze CB4A pomogły na jakieś pół roku a potem problem znowu zaczynał występować ale już wtedy wiedziałem że będę go na dniach sprzedawał. | Jakiej firmy były? To już teraz nie wiem co robić. |
|
|
|
 |
marecki338
Mitsumaniak
Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 278 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 09-12-2007, 19:26
|
|
|
przerabiałem temat pompki spręgła w hultaju ponym i po wymianiwe tłoczka i usczelniaczy na nowy problem ustapił. po tym zabiegu wskazane jest porzadneodpowietrzenie układu a to oporna pompka. odkręcić odpow. i niech grawitacyjnie cie sama odpowietrzy. |
|
|
|
 |
customGTI [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2007, 22:23
|
|
|
PiotrekSL4 napisał/a: | I jedna rzecz, która nie daje mi spokoju. Czym tak na prawdę różni sie olej GL4 od GL5 (ten w skrzyni biegów) i jakie konsekwencje niesie za soba wlanie oleju 75W90 GL-5????
_________________ |
Różnica jest w dodatkach a wpływa na prace synchronzatorów i ich zużycie ( stosowane są miedziane lub mosiężne) w Twoim przypadku zalanie samej specyfikacji GL5 może doprowadzić do remontu skrzynki
Zalecane przez producenta GL4 lub mieszane GL4/GL5 polecam np. Motul Motylgear 10w90 GL4/GL5
[ Dodano: 09-12-2007, 22:25 ]
customGTI napisał/a: | Motul Motylgear 10w90 GL4/GL5 |
sorry
75w90 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24344 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-12-2007, 19:44
|
|
|
Hugo, w Galancie reparaturka dziala od chyba 2-3 lat bezproblemowo - tylko czasem zima skrzypnie sobie po nocy, ale to z winy scislejszego uszczelnienia i innego skladu gumy. Firmy nie pamietam, jakas hiszpanska byla. Do sprzegla wystarczy Ci 150-200 ml DOTa. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-12-2007, 20:12
|
|
|
Krzyzak dzisiaj zamówiłem, jutro odbieram reperaturki firmy Frenkit (podobno nie jest to Made in China a poza tym jedyny producent tego czegoś w zamienniku). Koszt 8-9 zł komplet. Obecnie mam coś takiego, że po odpaleniu tylko i wyłącznie po długim postoju (np. po nocy) gdy silnik załapie to coś zatrzeszczy jakby dokładnie w okolicach pompki sprzęgła (ale słyszę to spod maski a nie w kabinie). Ponadto od niedawna po takim odpaleniu gdzieś pod deską rozdzielczą słyszę jakby się woda przelewała w jakimś wężu lub zbiorniczku (tak dziwnie zabulgocze przez 1-2 sekundy). Nie wiem czy to ma jakikolwiek związek z pompką sprzęgła. Okaże się jak ją zregeneruję jutro. Dzięki za info.
Aha oferowano mi całą kompletną pompkę sprzęgła produkcji JC za ok. 100 zł więc podziękowałem. Trochę za tanio żeby była OK moim zdaniem. To już wolę wymienić w razie czego ponownie reperaturki niż wysprzęglik. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24344 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-12-2007, 20:24
|
|
|
Hugo napisał/a: | gdy silnik załapie to coś zatrzeszczy jakby dokładnie w okolicach pompki sprzęgła (ale słyszę to spod maski a nie w kabinie). |
to albo trzpien z wysprzeglika trze o widelec (latwo przesmarowac) albo docisk skrzypi
Hugo napisał/a: | Ponadto od niedawna po takim odpaleniu gdzieś pod deską rozdzielczą słyszę jakby się woda przelewała w jakimś wężu lub zbiorniczku (tak dziwnie zabulgocze przez 1-2 sekundy). Nie wiem czy to ma jakikolwiek związek z pompką sprzęgła. |
raczej cos z ukladem chlodzenia - niesprawny korek chlodnicy, zapowietrzony uklad (przy termostacie jest odpowietrznik - tu (4G9x) sie niestety recznie odpowietrza), konczaca sie pompa wody |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-12-2007, 21:39
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | albo docisk skrzypi | Docisk sprzęgła? Krzyzak napisał/a: | niesprawny korek chlodnicy | Sprawdzony. Wygląda OK. Krzyzak napisał/a: | zapowietrzony uklad (przy termostacie jest odpowietrznik - tu (4G9x) sie niestety recznie odpowietrza) | Sprawdzę. Krzyzak napisał/a: | konczaca sie pompa wody | Niestety to podejrzewam. Tfu, tfu... oby nie. Na szczęście mam fobię patrzenia co chwilę na wskaźnik temperatury (przypadłość po poprzednich autach produkcji niemieckiej i hiszpańskiej), które notorycznie się przegrzewały
[ Dodano: 10-12-2007, 21:40 ]
Krzyzak napisał/a: | albo trzpien z wysprzeglika trze o widelec | Gdzie to się smaruje? Pod deską rozdzielczą? |
|
|
|
 |
|