Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
06-03-2008, 11:33
Czym róznią się blokady ?
Autor Wiadomość
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 16:55   Czym róznią się blokady ?

Panowie, wytłumaczcie mi jak 3 latkowi czym rózni się blokada centralnego mechanizmu różnicowego a blokada tylnego mostu ???
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-12-2007, 17:06   

jak 3 latkowi... niczym, tu i tu blokujesz mechanizm roznicowy
W przypadku centralnego mechanizmu roznicowego blokujesz na sztywno naped miedzy osiami otrzymujesz staly rozklad momentu czyli 50 na 50.
W tylnym moscie masz podobny mechanizm. Blokada tego dyfra powoduje, ze miedzy kolami masz na sztywno zblokowany uklad i tu rozdzial mocy tez jest 50 na 50.
To tak na szybko...
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 17:11   

Blokada tylnego mostu to jak zaczepienie tylnych kół na sztywnej osi (jak w wagonie kolejowym) - oba kręcą się jednakowo mimo różnej przyczepności.
Blokada centralnego mechanizmu różnicowego to spięcie przodu z tyłem (OSI przedniej z tylną) tak aby moment był równo rozdzielany na obydwie osie.
W eLce masz blokadę centralnego mechanizmu bez blokady tylnej osi. Co to daje? Dwa koła na pewno się kręcą - jedno z przodu drugie z tyłu.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-12-2007, 17:19   

sa wersje z blokada tylnego mostu :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 17:24   

Gene napisał/a:
sa wersje z blokada tylnego mostu :wink:

Ciekawe czy na forum są tacy, którzy je kupili.
Z postów wynika, że "fulwypas" króluje. A na serio to te wersje nie mają super select więc brak im najważniejszego atutu eLki.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-12-2007, 17:36   

he he az tak sie nie znasz :wink:
sa wersje z SS i blokada, wtedy daja DL zamiast elektronicznych dodatkow i kontroli trakcji
... jak dobrze pamietam :mrgreen:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 17:52   

Czyli blokada tylnego mostu jest lepsza?
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-12-2007, 18:06   

he he i tak i nie
w dobie dbalosci o bezpieczenstwo i przy normalnym uzytkowaniu auta na drodze lepiej miec ASTC, ktory pomaga i redukuje bledy kierowcy...
...lecz w terenie nie ma gorszego ustrojstwa, lepiej ograniczyc dzialanie systemu i polegac na reduktorze
a wtedy ostatnia deska ratunku mogo okazac sie blokady mostow (w L200 tylnego). Bez blokady i przy zwyklym mechanizmie cala "para" idzie w kolo slizgajace sie a to drugie nawet nie drgnie. Wlaczasz szpere i to kolo ktore ma przyczepnosc wyciaga Cie z opresji.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 18:20   

O cholera, myślałem że w elce 4HL to właśnie to że moment przekazywany jest na koło które ma przyczepność żeby pozostałe się bezsensownie nie kręciły.

Jezu, czy tak bardzo się pomyliłem ??? :cry:
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-12-2007, 18:29   

nie ma w systemie SuperSelect pozycji 4HL tylko 4H -> 4HLC -> 4LLC
poczytaj tu
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=17970

blokade zalacz sie pstryczkiem elektryczkiem jak jest ofkorz
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 18:42   

O cholera byłem święcie przekonany że elka to ma.
Gene pisałeś że jakieś modele elki to mają, jakie ?
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 18:42   

Herkules13 napisał/a:
moment przekazywany jest na koło które ma przyczepność żeby pozostałe się bezsensownie nie kręciły.

Nie ma takiego patentu. :P
Blokady osi są po to, żeby koła kręciły się jednakowo mimo braku przyczepności jednego z nich.
Moment przekazywany jest na wszystkie koła "przyczepne". Ale jak brak przyczepności to z zasady działania mechanizmu różnicowego:
przy napędzie jednej osi , koło "przyczepne" stoi a ślizgające - kręci się,
przy napędzie dwóch osi (4HLC to "napęd na 4 koła") na pewno kręci się jedno przednie i jedno tylne. Przy małym uślizgu na tyle pomaga jeszcze coś tam z tyłu "o ograniczonym uślizgu"
Cytat:
sa wersje z SS i blokada

Gene takiej nie znalazłem.
A z innych postów pamiętam, że chłopaki planują wymieniać tylną oś na tą z blokadą...
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 18:46   

Elili,a orientujesz się jakie to koszta??
I czy w Mitsu to zrobią ??
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 18:51   

Po gwarancyi...zrobią. Kosztów nie znam
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 18:54   

To most od pajerki pakują ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.