Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
klimatyzacja - co się dzieje ???
Autor Wiadomość
gabec
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2007, 00:26   

w każdym samochodzie jest tak że klimatyzacja poniżej pewnej temperatury powierza sie nie załącza. w jednym samochodzi będzie to +6 a w drugim 0. w mojej cari przy +2 juz przestaje się włączać i to normalne zjawisko. nie wiem czy to ze względów ekonomicznych czy poprostu tak musi być bo przy niskich temperaturach sprężarka mogła by się popsuć. zawsze można spróbować w garażu albo jakimś hipermarkecie :)

a co do włączania jej w zime to powinno się to robić mniej więcej raz na 2 tygodnie ale nie zawsze jest taka możliwość.
 
 
szurek
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2007, 09:31   

ok dzięki za posty :) pytanie II zamykam- przekonaliście mnie :mrgreen:

zostaje jeszcze pytanie I. proszę o rozwianie moich wątpliwości, że zepsuł sie klimatronic :)
 
 
lekr1979
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2007, 15:32   

U mnie jest identycznie. Jest to normalne. Mówię o twoich pytaniach I i II.
Jeśli na zewnątrz jest wiele niższa temperatura niż ta zadana na klimatroniku to świeci się tylko Eco bez śnieżki (mówię o trybie ECO). Przy włączonym MAX Cool to wiadomo że musi sięśnieżynka zaświecić.
Jeśli chodzi o II pytanie to masz rację, że i w zimie musi działać klima. Ja myślę, że pop prostu wentylator nie musi się kręcić cały czas. U mnie po włączeniu klimy załącza się wentylator na kilka sekund potem staje na około minutę - może mniej, potem znowu się załącza i tak na okrągło. Pewnie tak to ma wyglądać.
Dwa dni temu miałem problem, zę klima w ogóle nie startowała ale po wymianie przekaźnika jest OK :mrgreen:
 
 
szurek
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2007, 12:27   

ok dzięki za odpowiedź :) trosze mnie pocieszyłeś :) na wiosnę sprawdzimy czy masz rację :) ale i tak mam wątpliwości czy ta klimatyzacja działa bo w ogóle nie osusza powietrza... szyba są cały czas zaparowane...
 
 
jaceko
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2007, 12:32   

A moze filtr pyłkowy masz zawilgosony
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 15-12-2007, 12:39   

Może masz brak czynnika 134a
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 15-12-2007, 12:52   

Albo masz coś cały czas coś wilgotnego w aucie:P Ostatnio sam się zdziwiłem czemu mi nie chce odparować szyba a potem sobie przypomniałem że woziłem mokre opony letnie dopiero co zdjete w bagażniku:P
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 15-12-2007, 14:34   

Przyczyną może być to co napisał:
mlun napisał/a:
Albo masz coś cały czas coś wilgotnego w aucie:P Ostatnio sam się zdziwiłem czemu mi nie chce odparować szyba a potem sobie przypomniałem że woziłem mokre opony letnie dopiero co zdjete w bagażniku:P
lub:
1. Para wodna znajduje się w wydychanym powietrzu oraz powstaje w wyniku wydzielania jej przez skórę.
Oprócz tego nie pocić się czyli nie jeździć w kożuchu O tym, że wydzielamy parę najłatwiej przekonać się włączając obieg wewnętrzny. Nie trzeba długo aby zaparowały szyby.
2. Wodę wnosimy na ubraniu i butach, paruje ona podnosząc wilgotność powietrza. Tu też niewiele podziałamy, możemy co najwyżej otrzepywać buty i ubranie przed wsiadaniem. Należy też pilnować aby nie namiękały dywaniki np. od topniejącego śniegu z butów. Dobrze jest mieć na zimę gumowe dywaniki, z których trzeba wylewać wodę i wycierać.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 15-12-2007, 16:14   

No tak ale przy czymś taki wydaje mi się że sprawna(podkreślam sprawan)klima powinna się uporać w oka mgnieniu.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
szurek
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2007, 20:24   

mlun ma rację.. klima powinna sobie z tym poradzić a poza tym nie wożę nic wilgotnego, dywaniki też suche podobnie jak i ubranie...
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 16-12-2007, 22:03   

Cytat:
hmmmm ..... jeśli taka jest prawda.. to jest bardzo bolesna. jakiś czas temu na odparowanie
szyb wewnątrz pojazdu potrzebowałem ok 10 sek..... teraz trwa to 8-10 min.
Moim zdaniem należy wymienić filtr wewnętrzny, miałem w zeszłym roku podobny problem, oddałem auto na przegląd klimy, wymienili mi czynnik i filtry. Czynnik został wymieniony profilaktycznie bo nie było nigdzie zaznaczone kiedy był wymieniany. Natomiast to zaparowywanie to wina filtrów, tak mi powiedział mechanik. Pozdr.
_________________

 
 
czarek1005
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2008, 21:03   eco

Panowie proszę napisać czytam wasze opinie i sam już nie wiem czy to normalne u mnie klima zwykła na zewnątrz bardzo ciepło jak klima pracuje na eco to co jakiś czas podnoszą się obroty i słychać głośniej sprężarkę a potem spadają i jest ok . Dawno nie używałem klimy bo nie wiedziałem że trzeba ją chociaż raz w tygodniu użyć i teraz boję się że nie ma smarowania i się zatrze co powinienem zrobić żeby jej nie rozwalić a i co znaczy to eco a druga pozycja to śnieżynka kiedy ich używać? Pozdrawiam Czarek..
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2008, 22:23   

czarek1005 napisał/a:
jak klima pracuje na eco to co jakiś czas podnoszą się obroty i słychać głośniej sprężarkę a potem spadają i jest ok


normalne, sprezarka w tym trybie pracuje z przerwami
 
 
bombel130
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2008, 18:37   

witam wszystkich .ja mamtroszeczkę inny problem z moją cari otóż śmierdzi mi z nawiewów nadmienie że kilmę odgrzybiałem 3 krotnie raz starą metodą <<spraj<< i 2 razy ozonem niestety jak śmierdzi tak śmierdzi filtr przeciw pyłkowy jest metalowy czyli ten sportowy z łapką na muchy <<elektryk>> oczywiście wyczyszczony pomocy co robić bo upały idą :angry4:
 
 
tdi1982 
Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Radomsko
Wysłany: 30-05-2008, 19:34   

Sprężarka w Cari czy jest śnieżynka w trybie auto czy eco i tak będzie chodzić z przerwami.Przerwy są uzależnione od warunków atmosferycznych np.tem,nasłonecznienie.Im cieplej na dworze tym praca sprężarki dłuższa.W climatronicku w cari gdy ustawimy np 20st.C i właczymy eco nic nie da do momentu gdy auto nie uzyska ustawionej tem.Dzieje się tak jak samochód stoi na słońcu ma nagrzany środek.Odnośnie brzydkiego zapachu kup jakiś markowy środek psiknij do kratek wyciągnij filtr metalowy czy jaki masz tam też popsikaj a na koniec poskładaj wszystko i jeszcze raz posikaj w miejscu gdzie wypływa woda z parownika w komorze silnika.

[ Dodano: 30-05-2008, 20:40 ]
Dodam tylko że praca sprężarki jest ściśle powiązana z pracą wentylatorów jak one przestają działać(robią przerwę) to i sprężarka robi to samo.
Klima manual to zupełnie coś innego co automat dlatego przycisk eco ma inną zasadę działania.Ma wpływ obrazu na pracę sprężarki odwrotnie jak dzieje się to w automacie.

[ Dodano: 30-05-2008, 20:41 ]
Dodam tylko że praca sprężarki jest ściśle powiązana z pracą wentylatorów jak one przestają działać(robią przerwę) to i sprężarka robi to samo.
Klima manual to zupełnie coś innego co automat dlatego przycisk eco ma inną zasadę działania tz.ma wpływ od razu na pracę sprężarki odwrotnie jak dzieje się to w automacie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.