Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
29-05-2007, 23:30
[E52A 1.8]Wibracje przy 130-140km/h...
Autor Wiadomość
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 07-09-2007, 08:23   

xpascal - stawiam na wyząbkowanie opon lub krzywe felgi
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
novy 
Mitsumaniak


Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 320
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-09-2007, 09:54   

Miałem kiedyś Corse z takim samym problemem. Nie była to w 100% kwestia opon ani felg. Pozostała możliwość skrzywionych półosi. Jednak zanim do tego doszedłem, sprzedałem auto :)
_________________
EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg :)
 
 
 
KamykGdynia
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2007, 19:23   

wibracje przy predkosci 90-100km to przewaznie zle wywazone kola. Tak jak pisze xpascal po tej predkosci sie auto uspokaja co nie znaczy ze problem mija.
Pozdrawiam
Kamyk
 
 
mx4000
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2007, 20:34   

xpascal zobacz czy nie masz luzów na łożysku (piaście) bo ja miałem i gdy jechałem to drżał i za 500m przestał i tak wkólko bo diagnostyka Ci nie wykaże luzów na łożysku bo ja też byłem i mi nie wykazała.
 
 
xpascal
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2007, 22:22   

Sprawa się rozwiązała. Winne są opony (pół sezonu tylko!) a wykrycie tego nie było proste. Gdy mechanik zabiera się do roboty, opona zdąży wystygnąć.
Otóż w gumie robi się wybrzuszenie po nagrzaniu a znika po ostygnięciu. Wyszło przypadkiem, gdy podjechałem do mechanika po dość szybkiej jeździe. Mechanik od razu wjechał na podnośnik i wszystko się wyjaśniło.
Czy ktoś z Was reklamował opony? Mnie to czeka...
W feuvercie wtedy nie mieli żadnych opon w potrzebnym rozmiarze poza navigatorami Dębicy i miszelinkami za 500 zł sztuka. Kupiłem polskie i żałuję jak cholera. Już raz przedtem zrobiłem ten sam błąd w poprzednim miśku.
Nigdy więcej żadnej polskiej gumy.
P.S. wliczając gumki, gumę do żucia a także taką do majtek tę drugą do ołówków.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-10-2007, 18:29   

jak kupowalem swoje opony Dayton (niby byle co, ale na poczatku produkcji bardzo sie starali i jezdze juz 6 rok), to obok gosc uparl sie na Debice i pomimo usilnych prob serwisant nie mog jej wywazyc
od tej pory na pewno nie kupie Debicy, bo moj oponiarz mowil, ze to nie pierwszy raz tak sie dzieje
 
 
JPR 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 72
Skąd: Zamość
Wysłany: 14-10-2007, 17:38   

Może zmień mechanika.Bo mi się wahacz rozlatywał a w serwisach mówili mi
mechanicy, że się czepiam. A za 2 dni rozleciał się wahacz.
_________________
JPR
 
 
 
xpascal
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2007, 22:53   

Aha i przy okazji naprostowałem alufelgę ;)
Po zmianie opon na zimowe (Montero 2) i prostowaniu felgi, problem przestał istnieć jakby go nigdy nie było. Co mnie bardzo cieszy.
Łożyska sprawdzone, luzów nie ma.
Mechanik powiedział mi, że ta wpadką z gumą Dębicy to była dla niego nauczka bo miał podobny przypadek ale nie oglądał gumy póki była ciepła. Jak ostygła, to nie było tego widać.
 
 
eliz-ka
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2007, 13:13   

U mnie było to samo,tyle że "super mechanik" chciał mi wszystkie wachacze z lewej strony wymienić bo nie mógł doszukać sie przyczyny drgań..że niby luzy miałam..dobre :lol: Wystarczyło mechanika zmienić i odrazu przyczyna znalazła się, żle wyważone koła i krzywe alufelgi.Dodam że przed tą cała szopką wymieniałm opony na zimowe i tam mi też wyważali (jak widać coś im nie wyszło;))
 
 
mx4000
[Usunięty]

  Wysłany: 16-12-2007, 23:03   

A ja mam taki problem drga mi kierownica w równy odstepach i słychać stukanie też rowne nasila się przy chamowaniu, opony sa nowe, kola wywazone nie jestem pewienale chyba wine mają tarcze z przodu sa nowe niewiem co jest grane :cry:
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 17-12-2007, 12:28   

Możesz spróbować zrobić tak:bijące koło odkręcić i zmienić jego położenie wobec piasty o jedną śrubę - czyli przy kołach z 4 otworami mamy 4 możliwości ustawienia przy kołach z 5 mamy 5 możliwości ustawienia. Przy którymś z ustawień bicie powinno ustąpić, jeśli nie - tarcza do wymiany (jeśli koło było wcześniej wyrównoważone z powodzeniem).
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
ptwardy
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2007, 19:31   

max - a czy przypadkiem nie umyłeś samochodu sam i po myciu stał tak kilka godzin? Kiedyś w Kadecie tak miałem - niedokładnie wypłukany brud umiejscowił się w jednym miejscu wewnętrznej strony felgi i to wystarczyło by było bicie przy 130.
 
 
mx4000
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2007, 16:32   

felgi sa czyste od środka tylko jak sprawdzić które tarcze biją ?
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 19-12-2007, 17:40   

mx4000 napisał/a:
jak sprawdzić które tarcze biją ?

Alternatywnie można spróbować zniwelować bicie poszczególnych elementów. W tym celu podnieś cały samochód na podnośniku (takim warsztatowym). Rozpędż samochód wiszący na podnośniku (a w zasadzie koła samochodu) do prędkości ok. 120 - 140 km/h,( w trakcie operacji może zapalić się kontrolka ABS - to normalne). Wrzuć luz, a druga osoba obserwuje kręcące się koła. Wtedy widać, które bije (czasami oba)
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.