Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Problem z turbiną/elektryką/czujnikami?????
Autor Wiadomość
aliosza
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2007, 03:54   [Cari 1.9DI-D] Problem z turbiną/elektryką/czujnikami?????

Dziendobry.
Mam Carisme 1.9 DID z 2001 roku (wedlug VIN) z 2000 wg. dowodu rejestracyjnego(mniejsza o to). z dowodu-75 Km

Mam nastepujace problemy:
Objawy poczatkowe:
przy 3000 obrotów (jak załączala sie turbina)auto dostawalo kopa, ale nie zawsze, czasem jak gdyby dlawilo sie na sekunde po czym dostawalo jeszcze wiekszego kopa, zapalala sie żółta lampka check engine, ale gasla albo sama po jakims czasie albo po szybkim wylaczeniu i wlaczeniu stacyjki.
Objawy późniejsze:
coraz czesciej zapalala sie lampka, samochod zaczal dymic na czarno.

Oddalem do serwisu Mitsubishi (nie ASO), wymienili rure dolotową która byla peknieta, oraz wykasowali bledy komputera, zrobili test , z turbina wszystko OK. Efekt: nie ma juz dymienia. Z mocą mechanik nie dal sobie rady. tzn. auto nie mialo mocy do 2500-3000 obr. (slaba moc) po czym dostawalo mocnego kopa po 3000. Żółta lampka sie nie wlaczala. Po jakims czasie ok. 1000 km zaczela sie znowu wlaczac, pojechalem w trase...niedluga...jakies 300km. po trasie/tankowaniu wylaczylem na chwile samochod, po wlaczeniu moc do bani, samochod na kazdym biegu dochodzi do 3000 obr, po czym wiecej nie daje rady. Zapala sie wtedy kontrolka. jak odpuszcze troche gazu to jakby lekko przyspieszal. turbina sie nie załącza. W tej trasie mialem przez chwile dziwna sytuacje. załączyla sie lampka akumulatora....ale to na 30 sekund.

Pomocy., moze ktos mial cos takiego?

moje przypuszczenia:
-poprzedni wlasciciel cos majstrowal z komputerem dodajac albo przeprogramowujac jakies chipy, jak to sprawdzic? ewentualnie jak to cofnąć.
-przeplywomierz? albo jakies inne czujniki?
-cos z elektryką? przetarte kabelki albo cos takiego?
-cos z komputerem albo sterowaniem turbiny?
p.s. restart komputera w postaci odlaczenia akumulatora i odpalenia wozu pozniej na 15 min nie skutkuje.
p.s.2 moze jest jakis inny sposob na domowe "zresetowanie" komputera?
p.s3 moze są jakies uaktualnienia programowe do komputerow? jesli tak, to gdzie to mogą wgrac?
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-12-2007, 05:53   

aliosza napisał/a:
przy 3000 obrotów (jak załączala sie turbina)auto dostawalo kopa

Turbo zalacza sie duzo wczesniej...juz w granicach 1500-1850obr/min.
aliosza napisał/a:
samochod zaczal dymic na czarno.

gdy turbina sie zuzywa zaczyna (prostym jezykiem)przepuszczac paliwko w wiekszych ilosciach stad wieksza ilosc sadzy.
Mozliwe tez ze przeplywomierz Ci szwankuje, stad lampka i utrata mocy....
aliosza napisał/a:
poprzedni wlasciciel cos majstrowal z komputerem dodajac albo przeprogramowujac jakies chipy, jak to sprawdzic? ewentualnie jak to cofnąć.

moze pojechac na hamownie i sprawdzic ile masz mocy...jesli sporo wiecej niz seria to bylo cos dlubane...
aliosza napisał/a:
przeplywomierz? albo jakies inne czujniki?

tu jest spore prawdopodobienstwo
aliosza napisał/a:
-cos z elektryką? przetarte kabelki albo cos takiego?

raczej bym sie nie ludzil
aliosza napisał/a:
-cos z komputerem albo sterowaniem turbiny?

no z turbo tez cos moze byc nie tak...jaki masz przebieg :?:
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 18-12-2007, 09:42   

aliosza napisał/a:
przy 3000 obrotów (jak załączala sie turbina)auto dostawalo kopa

turbina zalacza sie przy 1800 obr/min
aliosza napisał/a:
przeplywomierz? albo jakies inne czujniki?

mi ostatnio padl przeplywomierz ( jako pierwszej osobie na forum ) i troche inaczej to wygladalo, komputer zglosil blad, i auto przeszlo w stan awaryjny - krecilo sie tylko do 3500 obr/min ( gdzie strasznie dlugo osiagalo ta wartosc, przy max wcisnietym gazie,wskazowka nie chciala isc dalej ) i jechalo max 120 km/h


dziwne jest wlasnie to, ze mowisz, ze turbo wlacza sie przy ok 3000 obr bo u mnie, wylacza sie przy ok 3200/3400.

tak jak bylo powiedziane, jedz zobacz jaka masz moc ( nominalowo powinienes miec 102KM ) moze jest wgrany zly soft i w tym tkwi problem
 
 
aliosza
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2007, 12:24   

Dziekuje Wam bardzo..bede to probowal jakos rozgryzc......
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-12-2007, 21:56   

moim zdaniem objawy pasują do padniętego sterowania turbiną. Przy wyższych obrotach turbawka daje za dużo powietrza i dlatego wywala błąd. Niestety przyczyn może być co najmniej kilka. Proponuję warsztat na Okęciu na ul. Mineralnej po prawej stronie ok. 500 m jadąc od Al. Krakowskiej. Co prawda oni specjalizują sie TDI-kach ale wiedzą mają dość rozległą. Aliosza jeśli zdecydujesz się tam jechać to pytaj Witka ps. Rogal - spec od diesli i chiptuningu.
Pozdrawiam.
_________________
Pieniek
 
 
vostel
[Usunięty]

Wysłany: 20-12-2007, 12:16   

aliosza napisał/a:
z dowodu-75 Km


raczej kW czyli 75*1,36 co daje 102 KM 8)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.