Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sigma - skrzynia
Autor Wiadomość
ManyMan
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2007, 15:47   Sigma - skrzynia

Witam otóż poszukuje informacji dla znajomego. Z tego co wiem był problem ze skrzyniami tak samo ja w 1g 3000gt. Jednak w późniejszych modelach zmieniono skrzynie. Moje pytanie czy w Sigmie tez zażegnano ten problem? Silnik 6g72
Z góry dziękuje za informacje.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 07-12-2007, 12:57   

za bardzo sie nie orientuje u mnie 6G72 chodzi z manualem 5 biegowym /serce-151kw/i to chyba były skrzynie montowane od poczatku do końca produkcji sigm- może się mylę to poprawcie natomiast w 3000GT pracowały skrzynki 5 i 6 biegowe .skrzynka manualna pracuje na razie wyśmienicie ...a jaki masz problem u siebie?pozdro
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
ManyMan
[Usunięty]

Wysłany: 07-12-2007, 16:15   

Witaj u mnie problemu nie ma żadnego. Ale znajomy o którym pisałem miał kiedyś sigmę i mu skrzynia nawalała. I chciał wiedzieć czy zastosowano zmianę jak w 3000gt. Bo jeśli tak to z chęcią znów kupiłby sobie Sigmę.

Dziękuje za zainteresowanie.
Pozdrawiam.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 09-12-2007, 20:44   

manuale w tak dużych pojemnościach maja to do siebie że...nie wytrzymują obciążeń,podobno siada 2 i 3 często jest tak że 1 wchodzi ze zgrzytem /bardzo często to słyszałem/ ogólnie myslę że to wynika z katowania takiej skrzyni ,nawalaja synchronizatory albo jeszcze cos tam.....nie sprecyzuje tego dokładnie bo nigdy nie rozbierałem skrzynki.kupując sigmę w manualu co jest ciężkie w zdobyciu takowego egzemplarza, trzeba zwracać uwagę jak skrzynka chodzi ale to zapewne sam wiesz .ja dodam od siebie że to powinno chodzic płynnie ,bez haczenia na każdej prędkości obrotowej silnika.pozdrawiam i trzymam kciuki za przyszły zakup twojego kolegi
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
goplaya
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 00:21   

Witam.
Dzięki ManyMan za pomoc.
To ja zastanawiam się po raz kolejny nad sigmą.
To co mi piszesz zbyszek jest oczywiście jasne.
Zresztą przytocze PW do ManyMana

Cytat:
Dzięki.

Widzisz, kwestia to jest trafić na dobry egzemplarz, zjadłem zęby na sigmie, widziałem i jeździłem wieloma, znalazłem człowieka który tylko nimi się zajmuje, innego który 4 miał na właśność, z czego tylko jedna miała skrzynię ok - była ściągnietą z Niemiec jako igiełka.

Tylko lata robią swoje, auta mają swoje przebiegi, silnik korci do dynamicznej jazdy, i stąd słabe już z natury skrzynie są w większości zajeżdżone.
Gdybym trafił na sprawną technicznie skrzynię, która nie jest na ostatnim gwizdku to już bym wiedział jak się z nią obchodzić, żeby nawet i 100kkm zrobić bez problemu...
Sigma to takie specyficzne auto...


To moja ex-sigma
LINK SIGMA
To obecny wózek
LINK2
i znów własnie nad Japonią się zastanawiam...

Sigmy chyba jednak nie znajdę...jeszcze z 3-4 lata temu była szansa na dobry egzemplarz, teraz jest naprawdę mała.
Pozdrawiam
 
 
Pele
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 15:42   

To ja bym prosił kolege o opisanie Camry jak sie tym jezdzi.. bo sam przez sekundke po sprzedaniu mysllem ale tylko o 3.0... jaka roznica w mocy i elastycznosci z Sigma.. chodzi mi o odczucia i o komfort jazdy
Pozdrawiam i bede wdzieczny
 
 
goplaya
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 21:06   

Ok Pele, ale zacznę od początku.

Po sigmie kupiłem BMW 325i w cabrio, ale auto było dla mnie za małe. Po roku sprzedałem, i powiedziałem sobie, że chce kupić coś, czym w miarę bezawaryjnie pojeżdżę jakieś 2-3 lata.
Padło na Camry i Maximę, oczywiście tylko 3.0 .
Po krótkim rozeznaniu uznałem, że Camry lepszy wybor, Maxima ponoć też bezawaryjna, ale jak by się skrzynia wysypala, to worek kasy, bo ciężki dostęp. Do tego Maximę bardziej buja, czyli niby komfort, ale aż za nadto.
Camry szukałem bardzo długo, sporo jest trupów, a miałem zawężone poszukiwania bo chciałem bez LPG. Często ludzie chcieli duże pieniądze za auta zaniedbane, z naprawianymi skrzyniami, czy z reperaturami w tylnych błotnikach "bo to normalne".
Wkońcu znalazłem - bezywpadkowa, igła, złote okucie (Gold Edition), 95 rok, żadnych reperatur, a nawet żadnej rdzy, co mnie zdziwiło, bo Toyoty ogólnie są dość podatne na korozję. Od pierwszego właściciela, więc o czymś to świadczy.
Gdy ją kupiłem miała 190 000 przebiegu. Zalany pełnym syntetykiem MOBIL 1 5W50, od wymiany do wymiany ani kropli.
Do rzeczy:

- motor cichy aż do bólu, w środku nic nie słychać, jest ciszej niż w sigmie
- więcej przestrzeni w kabinie, szczególnie z tyłu, pomimo porównywalnej wielkości tych aut
- automat? rewelka, jeździłem wieloma w takich <du po wozach> (bo nie mówię o jakimś SMG w M3 E46 czy coś),i ten miło mnie zaskoczył, bez mulenia, dobre przełożenia, szybka reakcja, nie odczuwam braku manuala
- spalanie? jak w sigmie, zależy od nogi, można zejść do 10, a można i 14 spalić (trasa min 8 l )
- elastyczność względem sigmy? z 12-zaworówką w manualu (bo taką miałem) camry wypada lepiej, już nie mówiąc o tym gdyby miała także manual
- komfort? to nie jedzie, to płynie, znakomicie wybiera nierówności jezdni, wyciszone wnętrze, ale z kolei na trasie przy 180-200 km/h wbija się w asfalt jak sigma, czyli trzyma się drogi
- przy 160-170 ciszej niż w sigmie

+ to co piszę nie jest wywołane emocjami zachwytu, to jest moja opinia po prześwietleniu wielu aut
+ potwierdziły się słowa ludzi - to autentycznie bezawaryjne auto, święty spokój

Jak chcesz coś więcej to wal jak w dym.
Jeśli chcesz wstawić gaz, to tylko sekwencja, ten motor nie lubi się z wcześniejszymi generacjami (w przeciwieństwie do 2.2)

PS. Sprzedaję swoją na wakacje 2009, chyba, że za rozsądne pieniądze to pomyślę nad 2008. Nie bierz tego do siebie, bo wyjdzie, że to co wyżej to autoreklama.
Pozdrawiam
 
 
Pele
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 22:03   

hehe o taka opinie mi chodziło... własnie podpisałem kontrakt w pracy na kolejny rok wiec mysle o czym wypasionym a Camry od zawsze w tych planach była... dzieki za opinie... swoja droga dzis mnie pewna osoba kusiła na 2.0 ale turbo :) oczywiscie marka europejska ale wersja cupe (marki nie wymieniam) bo pewno bardzo mnie zjada ludziska odrazu

Pozdrawiam serdecznie... i dzieki za tak pozytywna opinie :)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 15-12-2007, 16:22   

no niech zgadnę - napewno jakiś włoch ,fiat ...alfa...lancia :biggrin: nad alfą sam kiedyś myslałem - model 166 w 3,0 /226 kK/ ale ...włoch odpada bo tam wszystko trzeszczy w środku i jest nietrwały...ale to moje zdanie.pozdrawiam
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Pele
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2007, 16:02   

No powiem ci ze trafiłes prawie w samo sedno... ::) Alfa 164 3000V6 ale to tylko alfa... No ponownie mysle o Sonacie 3.0 albo sigmie bo bardzo mi sie te regulowane zawieszenie podoba.. na kozysc Sonaty przemawia cena bo staniały bardzo... ale minus to silniki 3000v6 ale 12V tylko sigma to znowu plus za 24V pod maska i za te zawieszenie... ale cena znowu jest prawie 100% wyzsza niz za sonate... narazie szukam szukam szukam ogladam jezdze... Napewno musi byc skora ,v6 ,klima.. tego nie moze zabraknac.. nio i GAZ bo jednak wydawac 1500zł na paliwo miesiecznie to troche za duzo
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 18-12-2007, 18:26   

obejrzyj moją sigmę- czekam na opinię- www.polskajazda.pl tam znajdziesz autko :wink:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
Ostatnio zmieniony przez 18-12-2007, 23:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pele
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2007, 21:28   

Did you mean: polska jada

Sponsored Links




Web Results

Your search - polskajada- did not match any documents.

Suggestions:
Make sure all words are spelled correctly.
Try different keywords.
Try more general keywords.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 19-12-2007, 17:02   

z tego co wnioskuję - nie znalazłeś ? wpisz w wyszukiwarkę www.polskajazda.pl tam klikasz w mitsubishi ...dalej w sigma... pozdrowionka.
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.