Space Star - wersje modelu |
Autor |
Wiadomość |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 22-11-2007, 12:34
|
|
|
JCH napisał/a: | Wydaje mi się, że dane od stopnia sprężania do zamknięcia zaworów dla F9Q2 są takie same jak dla F9Q1. | Potwierdzenie z manuala:
 |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 22-11-2007, 13:15
|
|
|
No i stopniowo białe (tzn. żółte ) plamy znikają. Dzięki.
[ Dodano: 22-11-2007, 13:45 ]
Ciekawe czy to 1,8 MPi to nie jest jakiś silnik Carismy ? |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
andre186 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-12-2007, 20:34
|
|
|
Dane do tabeli:
/dot. rocznika 2000/
- 1,8 GDI:
- stopień spręż. - 12,5:1;
- skrzynia 5M;
- 1,8GDI i 1,3:
- świece te same: NGK (BKR5E-11 i IZFR6B), DENSO K16PR-U11, CHAMPION RC10YC4
- promień skrętu kół - 4,8 m, a nadwozie zawraca w kole o średnicy 10,3 m |
|
|
|
 |
michu80 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2007, 08:25
|
|
|
Witam czytajac zestawienie MSS rzucil mi sie w oczy jeden szczegol. Mam MSS 1.3 z 2001 roku i mam tarcze z tylu a nie bebny. Apropos sam jestem ciekaw do ktorego roku montowano bebny z tylu w MSS? Pozdr. |
|
|
|
 |
irekmiecz
Mitsumaniak

Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 470 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 07-04-2008, 07:30
|
|
|
I tu jest problem.
W kilku miejscach, z których brałem dane są podane inne przyśpieszenia dla DiD'a, a do tego w tej tabelce nie ma 1,8 MPi i DiD 115KM. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
pawel_wawa
Nowy Forumowicz
Auto: SS 1.8 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-07-2008, 12:20 Rodzaje SS
|
|
|
MITSUBISHI Spacestar 1.3 i [DG] 60 4G13 SOHC 06.98\z->
MITSUBISHI Spacestar 1.6 i [DG] 72 4G18 SOHC 04.01\z->
MITSUBISHI Spacestar 1.8 GDI [DG] 87-90 4G93-G DOHC 08.98-08.02
MITSUBISHI Spacestar 1.8 i [DG] 82 4G93-3 SOHC 09.02\z-> |
|
|
|
 |
szkuba
Forumowicz
Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 190 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15-04-2009, 21:44
|
|
|
Wrzucę swoje trzy grosze:
Wg intercars wersja 1,3 miała trzy poziomy mocy 86, 83 i 82 KM, przy czym im młodszy silnik tym słabszy ostatni miał też inny rozdzielacz zapłonu zmieniony z mechanicznego z pojedynczą cewką na elektroniczny z dwoma cewkami. Dokładne daty zmian wersji trudno ustalić, w niektórych żródłach jest to do 05.2000 i od 06.2000 a na stronie intercars są takie daty:
 |
_________________ Kuba |
|
|
|
 |
Gabriel68
Forumowicz

Auto: MSS Space Star 1.3 Family 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 88 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14-05-2009, 11:22
|
|
|
Ja również w temacie 1,3 czyli silniczka 4G13. Tak jak mówił szkuba silnik 4G13 podlegał modyfikacjom i jednym z elementów zmienionych był rozdzielacz zapłonu co będzie widać na zdjęciach które wkleję poniżej. Jednak elementem który został zmieniony a będzie miało oczywisty wpływ na zmianę tabelki wykonanej przez cns-a (sorry za dodatkową robotę cns) jest dodanie w tym pod modelu 4G13 - Auto Lash Adjuster czyli samoregulatorów zaworów co postaram się dowieść poniżej.
To zdjęcie silnika 4G13 z przed roku 2001 - ten konkretnie jest z 2000
To zdjęcie poniżej to już silnik z roku 2001 (nie mój ale mój wygląda dokładnie tak samo) zwróćcie uwagę na górną pokrywę silnika i zupełnie inne przyłącza elektryczne związane ze zmianą rozdzielacza zapłonu. Notabene silnik wygląda teraz niemal tak samo jak 4G18 przynajmniej z zewnątrz.
Teraz wycinek z serwis manuala datowany na rok 1999 Jak widać jednostka 4G13 nie jest wyposażona w samoregulatory.
A teraz dodatek do serwis manula z roku 2001 - tu jest mowa o kilku zmianach, między innymi o dodaniu samoreguloatorów.
Co potwierdzałoby, że od roku 2001 silnik ten wyposażony jest w samoregulatory i posiada inny system zapłonu. Mam takie wrażenie, że była to przymiarka pod silnik 4G18.
Swoją drogą historia 4G13 jest długa i ciekawa - montowany w coltach jako jednostka 8 ,12 i nawet 16 zaworowa. Silnik występował również w lancerach , co ciekawe była nawet wersja carismy z tym silnikiem w wersji 16 zaworowej, no i w protonach saga i satria też, oraz mało znanym Mitsubishi mirage dingo.
Na czasy dzisiejsze no cóż daje radę , ale 4G18 lepszy.
Jednak, że się lubi co się ma to ... ukłony głowy do konstruktorów silnika 4G13. |
|
|
|
 |
daniel_b11
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 36 Skąd: Lubelszczyzna
|
Wysłany: 11-06-2010, 19:39
|
|
|
Ja może wiele nie wniosę do tabelki ale myślę że warto by była poprawna po polsku |
_________________
 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 26-06-2010, 20:55
|
|
|
Ze strony http://www.auto-types.com...nual-25253.html
Do wersji 1,8 MPI 112KM
Cylinders 4, in line
Valves per cylinder 4
Capacity 1834 cm3
Bore x stroke 81,0 x 89,0 mm
Compression 9,5:1
Power 82 kW (112 hp); 5500 tpm
Fuel system multipoint injection
Valve operation ohc
Turbo no
Catalyst rain |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
lord_broncoo
Nowy Forumowicz
Auto: eclipse. MSS-DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 13 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 02-07-2010, 21:26
|
|
|
co do DiD 115ps spotkałem się gdzieś z wersją 116 DiD w Mitsubishi Carisma |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 14-10-2010, 09:20
|
|
|
lord_broncoo napisał/a: | co do DiD 115ps spotkałem się gdzieś z wersją 116 DiD w Mitsubishi Carisma | A nie jest to tylko kwestia przeliczenia kW na KM w zależności od zaokrąglenia? Tak jak np. w 1.9TDI 96kW jedni przeliczają jako 130KM a inni jako 131KM |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
misiumisiu
Mitsumaniak Marcin

Auto: space star 1.9did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Białobrzegi
|
Wysłany: 23-12-2010, 17:45
|
|
|
A ja mam dziwną wersję jeden z pierwszych poliftowców 09-08-2002 zakupiony w salonie Mitsubishi w Hamburgu i tam używane jako auto pokazowe(oczywiście sam go stamtąd kupiłem i nikt go nie przerabiał)Wersja Famili 1.9 did 102 KM ,4 poduszki powietrzne,karbonowa konsola centralna,brak relingów,alufelgi 15 cali, |
_________________ Gość Miłego dnia
 |
|
|
|
 |
|