Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] wymiana zegarów w cari 97
Autor Wiadomość
Kurył
[Usunięty]

Wysłany: 26-12-2007, 21:54   [Cari 1.6] wymiana zegarów w cari 97

mam pytanko odnosnie wymiany zegarow w cari 97. chodzi o to czy mozna wymienic zegary z licznikiem kilometrow analogowym na te z cyfrowym?? no i co myslicie o tarczach indiglo??w planach mialem zalozenie takowych... :?:
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 27-12-2007, 01:11   

nie, chocby przez to ze w jednych jest linka do przekazu predkosci, a w drugim czujnik
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Kurył
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2007, 08:46   

a co z tymi tarczami indiglo?? ktos moze ma takie zalozone?? pytam bo mam problem z napieciem w samochodzie i jak naciska hamulec to przygasa mi oswietlenie deski i zastanawiam sie czy warto inwestowac pieniadze w nowe tarcze... :?:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-12-2007, 09:38   

Lepiej zainwestuj w sprawdzenie na oscyloskopie kształtu napięcia bo to wygląda na problem z mostkiem lub z regulacja napięcia a takie coś może prowadzić do np. uwalenia ECU i koszty będą wysokie.

[ Dodano: 28-12-2007, 09:49 ]
BTW. regulacja jasności podświetlenia ci działa poprawnie? nie przygasa ci czasem jak podgłośnisz mocno radyjko przy solidnych basach? Jeśli tak się dzieje to masz pewnie źle podłączone radio - zasilanie wzięte z kabla po regulatorze jasności zegarów - sam tak zrobiłem przed wakacjami bo się rąbnąłem robiąc porządki w kablach przy radiu ale w ogóle mi wtedy nie działała regulacja jasności. Drugi numer to jak radio dużo prądu bierze a jest wpięte w fabryczne zasilanie z kostki +12V i ACC a to dziwnie działa tak jak by zbyt mała obciążalność była i przy głośniejszym graniu też pulsuje nawet wyświetlacz radia i nawet zegary przy czym po dostarczeniu zasilania do radyjka bezpośrednio z aku jest OK. Pomyśl nad tym bo może to coś w tym kierunku.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
karolCARI1.9-97 
Forumowicz
karolCARI1.9-97

Auto: Mitsu CARISMA 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 39
Skąd: Włodawa
Wysłany: 15-02-2008, 21:24   

saphire napisał/a:


Drugi numer to jak radio dużo prądu bierze a jest wpięte w fabryczne zasilanie z kostki +12V i ACC a to dziwnie działa tak jak by zbyt mała obciążalność była i przy głośniejszym graniu też pulsuje nawet wyświetlacz radia i nawet zegary przy czym po dostarczeniu zasilania do radyjka bezpośrednio z aku jest OK.


O to jest problem w mojej Cari jak mam na 50 vol(z 60vol) to mi całe radio przygasa i jeszcze moze kolejny problem ..... pposiadacie zakłucenia w radiu przy hamowaniu lub przyspieszaniu .. da sie temu zapobiec ??
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-02-2008, 09:53   

Ano osobne poprowadzone zasilanie do radia wprost z aku i bezpiecznik na tych kablach tuż przy aku i ewentualnie jeszcze duży kondensator czy coś w ten deseń ale to już lepiej popytaj w dziale car-audio.

I jeszcze jedno - sprawdź i ustaw poprawnie naciąg paska od alternatora :)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kaszel
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2008, 20:45   

A wracając do tematu to jest ktoś z przedmiotowymi zegarami ? bo tez mnie to interesuje
 
 
RadziX 
Mitsumaniak
RadziX


Auto: Carisma 1.8Gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-03-2008, 05:10   

heja
Ja mam tarcze indiglo.
na stronie www.moman.pl w zakładce carisma są zdjęcia z mojego samochodu (WZÓR 1)
Bardzo fajna sprawa , mi się podoba :)
pozdr
 
 
Mario 
moderator
...............


Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3009
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-03-2008, 10:12   

Mi także się podoba :)
Bardzo fajnie :D
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=88868
 
 
Gattsu
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2008, 16:21   

RadziX napisał/a:
heja
Ja mam tarcze indiglo.
na stronie www.moman.pl w zakładce carisma są zdjęcia z mojego samochodu (WZÓR 1)
Bardzo fajna sprawa , mi się podoba :)
pozdr


No ładnie to wygląda.., a możesz wrzucić fotki jak to w rzeczywistości po montażu wygląda? Sam to zakładałeś, czy firma? Jak dużo z tym roboty? Są jakieś uboczne skutki? Da sie regulowac natęzenie podświetlenia?
 
 
kaszel
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2008, 19:14   

apropo's efektów ubocznych słyszałem, że słychać jakieś dziwne dźwięki dochodzące z zegarów (bzyczenie czy coś podobnego), ale nie wiem czy jest to spowodowane zasilaniem tarcz czy co, ale nie jest to sprawdzona informacja wiec dobrze byłoby gdyby wypowiedział sie ktoś kto już to spraktykował. Ogólnie tarcze wyglądają elegancko tylko szkoda, że wersja z analogowym przebiegiem jest troche uboższa.
 
 
RadziX 
Mitsumaniak
RadziX


Auto: Carisma 1.8Gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-03-2008, 19:40   

Jedyne fotki jakie mam to te które są na stronie Momana. Tarcze w dzień i w nocy (one są z mojego samochodu).

Tarcze zakładałem sam (chociaz był to mój debiut w takich pracach więc nie obyło się bez problemów)..Ale jak bedzies postepował wg. instrukcji to nie bedzie problemu. ( U mnie góre więło cwaniactwo i ułamałem wskazówkę)..Nie trzeba ich zdejmować.

Jak wiesz co robić to roboty jest tak na 2-3 godziny a wygląda to tak:
1. Zdejmujesz osłone zegarów (czarny plastik na 2 wkręty)
2. odkręasz 3 wkręty i wyjmujesz zegary (jak nie masz linki od prędkościomierza to złącza wypną sie same i wyjdzie bez problemu)
3. zdejmujesz szybkę i zakładasz tarcze.
4. próbówką szukasz przewodu który jest od podświetlenia zegarów (w złączach) i tam podpinasz się z przetwornicą(zamawiasz ją razem z tarczami).
5. potem składasz to wszystko do kupy i jest OK

Jężeli masz jakieś pojęcie o technice i jesteś w miare sprawny manualnie to nie ma skutków ubocznych ( no i nie będziesz cwaniakował jak ja. Kosztowało mnie to troche kasy, czasu i nerwów)

Z regulacją jest troche cienko bo potem reguluje się tylko jasność wskazówek a tarcze świecą tak samo .

Ja jeszcze wymieniłem żarówki od podświetlenia na czerwone i teraz w dzień mam białe wskazówki a w nocy czerwone.

Mam nadzieję że jest to w miarę jasno napisane bo kiepski ze mnie pisarz :)

[ Dodano: 08-03-2008, 19:50 ]
A propo brzęczenia za zegarami to występuje ono.
Jest to raczej cichutkie piszczenie ( piszczy przetwornica która przemienia prąd ze stałego na zmienny)
Jeżeli silnik jest wyłączony i nie gra np. radio to słychać ją, w czasie jazdy nie.
Mi to nie przeszkadza :)
 
 
ZUB3R 
Mitsumaniak
dobrze posiedzieć...


Auto: Carisma DI-D 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 391
Skąd: WOS Ostrołęka
Wysłany: 12-02-2010, 19:48   

RadziX napisał/a:
Ja jeszcze wymieniłem żarówki od podświetlenia na czerwone i teraz w dzień mam białe wskazówki a w nocy czerwone.


Może wie ktoś czy jest to problem z odłączeniem tych wskazówek w Cari po lifcie???
_________________
HIStory:
Honda CR-V iVTEC 2,0 '05 2011-201x
Mitsubishi Carisma DI-D 1,9 '01 2009-201x
Renault Mégane Classic 1,4 '97 2005-2009
FIAT 126p elx 0,65 '97 98-2005
 
 
 
RadziX 
Mitsumaniak
RadziX


Auto: Carisma 1.8Gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-02-2010, 20:00   

nie rozumiem??
znaczy zdjąc wskazówki, od zegarów??
 
 
ZUB3R 
Mitsumaniak
dobrze posiedzieć...


Auto: Carisma DI-D 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 391
Skąd: WOS Ostrołęka
Wysłany: 12-02-2010, 21:42   

taak, zdjąć te wskazówki żeby nałożyć tarcze i ponownie zazałożyć wskazówki. Chyba że coś źle myśle i nie trzeba tego robić.
_________________
HIStory:
Honda CR-V iVTEC 2,0 '05 2011-201x
Mitsubishi Carisma DI-D 1,9 '01 2009-201x
Renault Mégane Classic 1,4 '97 2005-2009
FIAT 126p elx 0,65 '97 98-2005
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.