[CA4A 1.6] Dlaczego ubywa płynu chłodzącego? |
Autor |
Wiadomość |
jzl [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2007, 15:00 [CA4A 1.6] Dlaczego ubywa płynu chłodzącego?
|
|
|
Czołem Wszystkim,
nurtuje mnie ubywanie płynu chłodzącego w moim Colcie. Otóż przejechałem dotychczas 23000 km i w tym czasie dolałem 3 lub 4 l płynu chłodzącego. Chłodnicę wymieniłem na nową bo stara miała jakieś dziury i była zielona od korozji chyba.
Ponad to: nie ma płynu w oleju i oleju w płynie, oleju nie ubywa, nie ma żadnych wycieków (mam swoje miejsce postojowe w hali garażowej i mogę to dobrze sprawdzić), nie ma żadnych problemów z silnikiem i z całym samochodem, śmiga jak marzenie.
Czy to możliwe aby tyle płynu odparowało przez ten otwór z wężykiem, który jest przy zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego?
Co to może być? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-10-2007, 15:15
|
|
|
Napisz tylko jaki masz poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym i czy dolewsz pomiędzy max a min i po kilku km jest płyn na dnie zbiorniczka? |
|
|
|
 |
jzl [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2007, 18:01
|
|
|
Płynu dolewam do poziomu max. lub jakiś centymetr poniżej, a robie to kiedy spada do poziomu min. albo kiedy w ogóle spada do dna zbiorniczka.
Po dolaniu nie spada gwałtownie po kilku km tylko stopniowo i powoli przez kilkaset km.
Aha no i dolewanie odbywa się zawsze na zimnym silniku. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-10-2007, 19:29
|
|
|
jzl napisał/a: | Płynu dolewam do poziomu max. lub jakiś centymetr poniżej, a robie to kiedy spada do poziomu min. albo kiedy w ogóle spada do dna zbiorniczka.
Po dolaniu nie spada gwałtownie po kilku km tylko stopniowo i powoli przez kilkaset km. | Wszystko z Twoim autem jest w porządku. Miałem 2 Colty, w tym jeden na LPG i w każdym było tak samo. Dolewałem płynu i za jakiś czas poziom w zbiorniczku spadał do ok. 1 cm i tak się trzymał. Po prostu tyle miało być i już. Co innego jśli w zbiorniczku masz sucho, to już jest coś nie tak. |
|
|
|
 |
pawel129 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2007, 22:18
|
|
|
Sprawdź szczelność wszystkich rur całego systemu, czy nigdzie nie kapie.
Cytat: | Czy to możliwe aby tyle płynu odparowało przez ten otwór z wężykiem, który jest przy zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego? |
tak do tego jest ta rurka - odprowadza nadmiar płynu, ale żeby aż do minimum lub do samego dna - podejrzana sprawa.. |
|
|
|
 |
Olejniczak [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2007, 18:10
|
|
|
Jeszcze można sprawdzić czy nie lecą spaliny do zbiorniczka. Miałem ostatnio podobny problem to okazało się że uszczelka była do wymiany. |
|
|
|
 |
marekoza
Mitsumaniak marekoza

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V Ca0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 46 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: 14-10-2007, 20:27
|
|
|
u mnie tez plyn trzyma sie ok 1 cm od dna... tak chyba powinno byc bo autko trzyma temperature, nagrzewnica pracuje rowno wiec nie ma oznak zapowietrzenia (a zreszta colt sam sie odpowietrza) no i w chlodnicy jest po korek praktycznie.... uklad bierze sobie ze zbiorniczka tyle plynu ile potrzebuje wiec zacznij sie martwic jak zastaniesz tam sahare |
_________________
 |
|
|
|
 |
roberto [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2007, 23:27
|
|
|
U mnie tez jest chyba niezawesoło. Po dosyć szybkiej jeździe, po wyłączeniu silnika słychac jak pije płyn ze zbiorniczka ( tak zasysa). dwa dni przejeżdzę i zero w zbiorniczku płynu. wycieków płynu niewidać tylko pod uszczelką pod głowicą coś za dużo oleju. czy to mogła być przyczyna, że za dużo dolewałem plynu (ponad max)?? wydaje mi sie ,ze uszczelka planowanie głowicy obowiązkowe |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-12-2007, 11:05
|
|
|
Pytanie: Czy ubytek ok. 200 ml płynu z chłodnicy po przejechaniu 20 000 km to coś nienormalnego? Jest to powód do zmartwień? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 27-12-2007, 11:53
|
|
|
Hugo napisał/a: | Jest to powód do zmartwień? |
No coś ty przecież tam jest alkohol więc w tej temperaturze nie ma siły by nie odparował choćby przez nieszczelności lub zbiorniczek zwrotny itp. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-12-2007, 12:52
|
|
|
saphire napisał/a: | odparował choćby przez nieszczelności | Żadnych nieszczelności "niefabrycznych" nie ma. Układ działa bez zarzutu. Nagrzewa się (nawet przy tych temperaturach) prawie momentalnie. Dzięki za utwierdzenie mnie w przekonaniu, że wszystko jest OK. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 29-12-2007, 15:18
|
|
|
marekoza napisał/a: | nie ma oznak zapowietrzenia (a zreszta colt sam sie odpowietrza |
to jak jest wkoncu z tym odpowietrzeniem w colcie?? Ostatnio bawilem sie w mierzenie temperatury krzepniecia plynu i troche pociagnalem go z chlodnicy a po powrotnym wlaniu weszlo znacznie mniej. Nie mam problemow z przegrzewaniem ale zapowietrzony uklad to tez nic dobrego. Tak wiec odpowietrza sie on sam czy nie bo w innym temacie czytalem ze tak a tu jest napisane ze nie |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-12-2007, 17:26
|
|
|
Ponoć w 1.6 nie, a w 1.3 sam. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 29-12-2007, 22:41
|
|
|
Wiec jak to zrobic?? ale szczerze mowiac bardziej prawdopodobne jest zeby w 1.6 bylo a w 1.3 nie... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-12-2007, 23:24
|
|
|
SlaVkoEg napisał/a: | Wiec jak to zrobic?? | Przy termostacie od góry jest śruba na klucz 12. Ja ją odkręciłem i na włączonym silniku patrzyłem sobie chwilę jak wylatuje płyn. Po dodaniu gazu leciały bąble powietrza i to przez dłuższy czas, więc tak to zostawiłem. Nie wiem czy tak powinno być, ale żadnych problemów z układem chłodzenia nie mam, wiec nic wiecej nie robiłem. |
|
|
|
 |
|