Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
carisma 1,8 gdi, stukający popychacz, skaczącze obroty?
Autor Wiadomość
tome4
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2007, 05:51   carisma 1,8 gdi, stukający popychacz, skaczącze obroty?

witajcie
kupiłem carisme 1,8 gdi 98r. jakies 2 m-ce temu, cały czas mam problem z stukającym popychaczem zaworu oraz na skaczacymi wolnymi obrotami (od 300 do ok.1000) na postoju jest to zauważalne, czasem też pojawia się dziwny efekt podczas stałej nie dynamicznej jazdy np. przy 100km/h odczuwam chwlilowy spadek mocy (po przegazowaniu jest ok), koledzy z czym może być to związane?

Generalnie tak: olej został zmieniony na poł syntetyk mobil, silnik ma przejechanie ok 200tys jest w stanie wizualnym nie nagannym (przez ok 5 tys km nie zauwazylem spadku poziomu oleju, zero wycieków) jak jest rano uruchamiany na mrozie to przez perwsze 5 sekund zawory slychac baaaardzo glosno, pózniej stabilizuje sie ale nie jest dobrze (a co najlepsze na starym oleju popychaczy nie bylo sluchac az tak glośno) (slychac jeden bardzo wyrazanie nie zaleznie od stopnia dalszego rozgrzania silnika)

popychacze, które tylko wydawały się na podejrzane zostały wymienione na nowe w serwisie

jaki olej jest najlepszy do GDI, wiem ze juz musze zmienic (ten co ostatnio zmienialem (5tys km temu) jest juz okrutnie czarny) i czy to moze byc tylko wina oleju?
 
 
RadziX 
Mitsumaniak
RadziX


Auto: Carisma 1.8Gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 29-12-2007, 06:59   

olej w gdi jest zawsze czarny :) . Podobno ten typ tak ma.
ja u siebie mam zalany shell 10w60 ultra racing i jestem zadowolony z niego.
w zeszlym roku zalalem olej 0w30 (tak jak kaze instrukcja) i po nagrzaniu oleju na wolnych obrotach swiecila mi sie kontrolka od oleju, wiec po trzech dniach zmienilem znowu olej na 10w60. i jest lux. :)
z popychaczami jest tak ze nigdy nie wiadomo jak glosno maja pracowac.
u mnie tez po uruchomieniu silnika dzwonia a potem przestaja.
sporo osób pisało o tym na forum, czasami jest tak ze ktos wymienil popychacze i jest ok , a czasami wystarcza wymiana oleju.
wg mnie powinien posluchac jakis fachowiec i okreslic czy tak ma byc czy nie.
zycze powodzenia
pozdr.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 29-12-2007, 11:06   

tome4 napisał/a:
cały czas mam problem z stukającym popychaczem zaworu

ten typ tak ma, tylko jedne bardziej slychac drugie mniej. Wazne zeby po nagrzaniu sie jednostki napedowej, te cykanie ustalo.
tome4 napisał/a:
skaczacymi wolnymi obrotami (od 300 do ok.1000) na postoju jest to zauważalne

a czysciles przepustnice. Skaczace obroty sa powodem wlasnie zabrudzonej owej przepustnicy.
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm
tu masz link jak to zrobic. Chyba ze zlecisz to do ASO, ale tam ok 200zl chca za ta usluge. Al;e przynajmniej sie nie pobrudzisz :) Chociaz jak przyslowie glosi jesli chcesz miec cos zrobione dobrze zrob to sam. Ja osobiscie wole zaplacic i tez nigdy nie narzekalem.
tome4 napisał/a:
jaki olej jest najlepszy do GDI, wiem ze juz musze zmienic

o kolego, o oleju to juz bylo sporo powiedziane....
w skrocie mobil1 5W50 bardzo chwalony, nastepnie Castrol 5W40, nie polecam osobiscie Shella gdyz jest to olej silnie pluczacy silnik. Ale ile komentarzy tyle opinii
Rowniez polecam...
http://www.mitsubishi-gra...light=olej++gdi
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
tome4
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2007, 14:13   zaczynam działac

- dzis zabieram sie za przepustnice
- w pon zmianiam olej na jeden z zalecznych

bede informowal o postepach ;)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 29-12-2007, 18:08   

Możesz jeszcze przy okazji wymiany oleju wymienić zaworek zwrotny ciśnienia oleju - jest wewnątrz miski olejowej więc trzeba ją zdjąć a ponoś to najnowsza koncepcja rozwiązania problemu z cykaniem popychaczy - rozchodzi się o utrzymanie odpowiedniego ciśnienia oleju w obiegu - ani za niskiego ani za wysokiego i ponoć problem może tkwić w tym zaworku bo niby coś tam w nim poprawili i wymiana z fabrycznego na ten poprawiony ma załatwiać sytuację...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
orzech
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2007, 13:00   

Ten dziwny efekt przy stalej szybkosci (spadek mocy)lekkie szarpniecia itp.to wedlog fachowca ktory sprawdzal to na mojej CARI (NA FIRMOWYM SPRZECIE) to pompa wysokiego cisnienia, brrrrrrrrrr drogo. Czasem pomaga wymienic tylko filter paliwa to na pocieszenie.
 
 
tome4
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2007, 14:14   

orzech napisał/a:
Ten dziwny efekt przy stalej szybkosci (spadek mocy)lekkie szarpniecia itp.to wedlog fachowca ktory sprawdzal to na mojej CARI (NA FIRMOWYM SPRZECIE) to pompa wysokiego cisnienia, brrrrrrrrrr drogo. Czasem pomaga wymienic tylko filter paliwa to na pocieszenie.


wymienie najpierw filtr paliwa, gdzie jest on umiejscowiony, nie moge zlokalizaowac :( ?, pompa wysokiego cisnienia jaki koszt tak z ciekawości?

[ Dodano: 30-12-2007, 14:17 ]
saphire napisał/a:
Możesz jeszcze przy okazji wymiany oleju wymienić zaworek zwrotny ciśnienia oleju - jest wewnątrz miski olejowej więc trzeba ją zdjąć a ponoś to najnowsza koncepcja rozwiązania problemu z cykaniem popychaczy - rozchodzi się o utrzymanie odpowiedniego ciśnienia oleju w obiegu - ani za niskiego ani za wysokiego i ponoć problem może tkwić w tym zaworku bo niby coś tam w nim poprawili i wymiana z fabrycznego na ten poprawiony ma załatwiać sytuację...


gdzie można kupić taki zaworek?, jaki jest szacowany koszt wymiany?

[ Dodano: 30-12-2007, 14:22 ]
[quote="Robson86"]
a czysciles przepustnice. Skaczace obroty sa powodem wlasnie zabrudzonej owej przepustnicy.
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm
tu masz link jak to zrobic. Chyba ze zlecisz to do ASO, ale tam ok 200zl chca za ta usluge. Al;e przynajmniej sie nie pobrudzisz :) Chociaz jak przyslowie glosi jesli chcesz miec cos zrobione dobrze zrob to sam. Ja osobiscie wole zaplacic i tez nigdy nie narzekalem.
tome4 napisał/a:
jaki olej jest najlepszy do GDI, wiem ze juz musze zmienic


po wyczyszczeniu przepustnicy obroty sie ustabilizowały (nie skaczą), na luzie w chwili obecnej są na poziomie 800obr/s, czy to jest poprawne jak jest u was?

[ Dodano: 30-12-2007, 14:22 ]
[quote="Robson86"]
a czysciles przepustnice. Skaczace obroty sa powodem wlasnie zabrudzonej owej przepustnicy.
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm
tu masz link jak to zrobic. Chyba ze zlecisz to do ASO, ale tam ok 200zl chca za ta usluge. Al;e przynajmniej sie nie pobrudzisz :) Chociaz jak przyslowie glosi jesli chcesz miec cos zrobione dobrze zrob to sam. Ja osobiscie wole zaplacic i tez nigdy nie narzekalem.
tome4 napisał/a:
jaki olej jest najlepszy do GDI, wiem ze juz musze zmienic


po wyczyszczeniu przepustnicy obroty sie ustabilizowały (nie skaczą), na luzie w chwili obecnej są na poziomie 800obr/s, czy to jest poprawne jak jest u was?
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 30-12-2007, 14:29   

800 to normalne obroty.
 
 
tome4
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2007, 14:33   

wczoraj przy okazji dolalem troche swierzego oleju, co ciekawe momentami wogole popychaczy nie slychac... moze faktycznie jest to związane tylko z odpiednim cisnieniem w misce olejowej, teraz mam troszkę ponand 2 kreskę, w pon. działam dalej ;)
 
 
orzech
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2007, 14:50   

filtr paliwa jest gleboko pod filtrem powietrza,wymiana tragedia POWODZENIA??????????.Pompa paliwa nowa7000 z anglika do500 zl.
 
 
tome4
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2007, 15:05   

orzech napisał/a:
filtr paliwa jest gleboko pod filtrem powietrza,wymiana tragedia POWODZENIA??????????.Pompa paliwa nowa7000 z anglika do500 zl.


z tego co widze to pompa wysokiego ciśnienia to nie taki duży znowu koszt
na allegro od 150 do 200zł
http://allegro.pl/search....&order=pd&buy=1
czy może się myle?
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 30-12-2007, 15:22   

Słuchaj, a może ten spadek mocy i szarpnięcie to wcale nie pompa paliwa tylko przejście GDI w tryb ubogiej mieszanki. Tak to właśnie się objawia, choć ja szczerze mówiąc tego efektu u siebie nie zauważam.
 
 
orzech
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2007, 15:52   

w GDI SA DWI POMPY PALIWA ,W zbiorniku i z prawej strony silnika na bloku na przeciwko filtra powietrza
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-12-2007, 16:19   

Moomin napisał/a:
Słuchaj, a może ten spadek mocy i szarpnięcie to wcale nie pompa paliwa tylko przejście GDI w tryb ubogiej mieszanki. Tak to właśnie się objawia, choć ja szczerze mówiąc tego efektu u siebie nie zauważam.


Bo masz automat tak jak i ja a on trochę niweluje odczucie tego efektu.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
orzech
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2007, 16:33   

http://images21.fotosik.p...e0ac1209cef.jpg

[ Dodano: 30-12-2007, 16:34 ]
http://images21.fotosik.p...e0ac1209cef.jpg to na przeciwko( traby slonia) to pompa wysokiego cisnienia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.