Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Kable WN
Autor Wiadomość
jonasz666
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2007, 22:03   

skoro powietrze powinno byc najchłodniejsze to po co jest ten drugi wlot?

Mam jeszcze niepodłączoną rure idącą do zderzaka .. ale wydaje mi sie ze to moze zasysac sporo syfu.

tzn gdzie? w Chróstniku?
 
 
Tomek15 
Forumowicz

Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 98
Skąd: Głogów
Wysłany: 30-12-2007, 22:38   

Podaje linka
http://moto.allegro.pl/it...ik_2_0_16v.html

Sprawność silnika jest większa jeśli powietrze jest zimne np Zimą
Po to stosuje się interkulery w autach

Pozdrowionka Tomek
_________________
Galant V6 2.0 automat sedan
 
 
kris1976
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2007, 06:16   

jonasz666 napisał/a:
40 zl? to ja juz mam za to polowe nowej sondy :)

Najpierw musze kupić puszke na filtr powietrza, bo tylko jednej strony idzie powietrze, druga jest zaklejona bo była tam druga dziura (ktos odlaczył na "kwadratowa" czesc z puchy i pozostaa dziura)..
Jesli nie znajde takiej puszki to poprowadze jakas rure. Jak narazie lepiej zeby była zalepiona czy zeby była dziura? ..


originalnie powietrze zassysane jest wlasnie ta "kwadratowa dziura" a druga ta "okragla dziura jest zaslepiona

jonasz666 napisał/a:
Jutro zrobie pomiar amperomierzem.


nie amperomierzem a woltomierzem 8)


Tomek15 napisał/a:

Sprawność silnika jest większa jeśli powietrze jest zimne np Zimą
Po to stosuje się interkulery w autach



a myslalem ze po to aby schlodzic sprezone powietrze zanim trafi do dolotu :oops:
 
 
Tomek15 
Forumowicz

Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 98
Skąd: Głogów
Wysłany: 31-12-2007, 07:25   

Kris 1976 -czytaj dokładnie wypowiedzi ,nie wiem czego nie rozumiesz z mojego postu może za bardzo uprościłem temat ,ale zamysł był własnie taki aby w możliwie prosty sposób przedstawić moją myśl.
Pomiar sondy miernikiem elektrycznym nic nie da -wykres napięć sondy jest sinusojdalny i cały czas się zmienia jeśli posiadasz sondę z grzałką jedynie możesz zmierzyć oporność grzałki. Jedynym miarodajnym sposobem jej pomiaru jest jej pomiar na oscyloskopie.

Pozdrowionka Tomek
_________________
Galant V6 2.0 automat sedan
 
 
kris1976
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2007, 07:35   

Tomek15 napisał/a:

Pomiar sondy miernikiem elektrycznym nic nie da -wykres napięć sondy jest sinusojdalny i cały czas się zmienia jeśli posiadasz sondę z grzałką jedynie możesz zmierzyć oporność grzałki. Jedynym miarodajnym sposobem jej pomiaru jest jej pomiar na oscyloskopie


masz racje woltomierzem mozna jedynie sprawdzic czy sa jakiekolwiek zmiany sygnalu
mozna sprawdzic rowniez czy jest napiecie na grzalke no i oczywiscie omomierzem opornosc grzalki
a zeby zobaczyc przebieg nie potrzeba oscyloskopu ( bo raczej malo kto ma do niego dostep)
ja uzywam laptopa do tego celu
tu jest opisane jak sie podlaczyc
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1370
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-12-2007, 13:06   

Tomek15 napisał/a:
Raczej mniej niż więcej ,pomiar sondy kosztuje w warsztacie na sprzęcie ok 30 -40zł



Dlatego tyle kosztuje, ponieważ w warsztacie badają na logerze. Zwykłym najtańszym miernikiem też zbadasz, bez problemu i 100% pewności że pomiar jest adekwatny. Bada się to w następujący sposób, w Eclipse z sondy wychodzą cztery kable, dwa są takiego samego koloru i Cię nie interesują (są od grzałki), natomiast pozostałe to zasilanie sondy i kabel transmisyjny, na jednym bedzie napięcie ~12V stale i ten nas też nie interesuje, na tym ostatnim przy ciepłym włączonym silniku przy sprawnej sondzie powinno się pokazywać napięcie skokowo (sinusoidalnie) w zakresie od 0,8 - 5V. Skoki powinny być w odstępach 1-3 sek. Jeśli takowe skoki nie występują - sonda martwa.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
jonasz666
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2007, 13:30   

w zakresie od 0,8 - 5V ???????

Cytat ze strony Krzyzaka:

"Sprawdzenia sondy można dokonać samemu - wystarczy podłączyć woltomierz pod kabel syngałowy a następnie dodawać i ujmować gaz - wskazania woltomierza powinny zmieniać się w zakresie 0.2 do 0.8 V (uboga/bogata mieszanka). Wskazania zawężone (np. od 0.1 do 0.6V) mogą oznaczać, że sonda się już "kończy". W celu ułatwienia badania najlepiej w przewód sygnałowy sondy wbić igłę. Minus miernika podłączamy do masy auta."

wiec jak to w koncu jest?
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2007, 13:37   

Adaho_krak... 0.8-5V??? To jakie sondy Ty uzywasz? Jesli masz odczyty wieksze niz 1V to jest to cos nie tak. Zwykla sonda pracuje w granicach 0.1-0.9V. Gdzie jak dobrze pamietam powyzej 0.45V to mieszanka bogata, a ponizej 0.45V uboga. Odczyty nastepuja w granicach od (srednio) 50-150 ms w zaleznosci od mieszanki. Jesli jest dluzszy to wskazuje na uszkodzona sonde.

Zrodlo: http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2007, 19:34   

Aleście sie uczepili, pomylił się chłopak i tyle,przecież doskonale wie w jakim zakresie sonda pracuje...
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2007, 19:54   

mitutoyo napisał/a:
Aleście sie uczepili, pomylił się chłopak i tyle,przecież doskonale wie w jakim zakresie sonda pracuje...


Nie zaszkodzi male sprostowanie zeby zle wiesci sie nie rozniosly :P
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2007, 20:09   

sa sondy 5v, lecz przeznaczone nie do ecli
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-01-2008, 16:40   

allias napisał/a:
Adaho_krak... 0.8-5V??? To jakie sondy Ty uzywasz? Jesli masz odczyty wieksze niz 1V to jest to cos nie tak. Zwykla sonda pracuje w granicach 0.1-0.9V. Gdzie jak dobrze pamietam powyzej 0.45V to mieszanka bogata, a ponizej 0.45V uboga. Odczyty nastepuja w granicach od (srednio) 50-150 ms w zaleznosci od mieszanki


Masz rację, przepraszam mój błąd.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.