Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA5A] Problem z ABS
Autor Wiadomość
pawel129
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2007, 19:42   [CA5A] Problem z ABS

Witam,
Gdy odpalam silnik z wciśniętym pedałem hamulca, kontrolka ABS gaśnie. Gdy zwolnie hamulec to kontrolka od ABS zapala się i pali się cały czas (do momentu zgaszenia silnika) a sam ABS nie działa.. :?

Pomocy..
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-12-2007, 20:32   

To trzeba odczytać kod usterki - być może to uszkodzony czujnik przy którymś kole albo kabelek do niego prowadzący.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
pawel129
[Usunięty]

Wysłany: 01-01-2008, 18:43   

A czy ktoś zapodałby schemat podłaczenia diody do złącza diagonostycznego aby ten kod wymrugać oraz listę oznaczeń kodów ?
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 01-01-2008, 18:51   

pawel129 napisał/a:
A czy ktoś zapodałby schemat podłaczenia diody do złącza diagonostycznego aby ten kod wymrugać oraz listę oznaczeń kodów ?
Strona Krzyzaka, dział Dane naprawczo-regulacyjne.
 
 
pawel129
[Usunięty]

Wysłany: 01-01-2008, 19:04   

dzięki.
a więc zwarłem 1 pin złącza do masy i po przekręceniu stacyjki mruga CE w nieskończoność z tą samą cześtotliwością... :| co to oznacza?
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-01-2008, 20:16   

Pawel, z tego co widze masz Colta z 95 roku wiec masz gniazdo OBD takie jak u mnie, zlaczasz pin 1 i 4, (lub 13 i 16 zaleznie z ktorej sie patrzy :P ) Jesli miga w nieskonczonos jednostajnie to nie masz zadego bledu, wszystko dziala poprawnie. Szczerze mowiac to nie wiem czy system ABS jest polaczony z ECU, wiec moze nie wymrugac zadnego bledu. Mysle ze trzeba by obejrzec czyjniki przy tarczach, lub przewody, wzglednie sam sterownik ABS.
_________________
 
 
 
pawel129
[Usunięty]

Wysłany: 01-01-2008, 20:28   

pawela napisał/a:
Szczerze mowiac to nie wiem czy system ABS jest polaczony z ECU, wiec moze nie wymrugac zadnego bledu.

chyba masz racje... :?

pawela napisał/a:
Mysle ze trzeba by obejrzec czyjniki przy tarczach, lub przewody, wzglednie sam sterownik ABS.

Eh..znowu kupa grzebania.. najbardziej mnie denerwuje w tym samochodzie że każdy mm3 objętości komory silnika jest wykorzystany.. dostać się do pompy od ABS to będzie niezłe wyzwanie..

A czy jest taka opcja aby pompa ABSu była zapowietrzona? Wogóle to początek historii zaczyna się w chwili gdy urwał mi się jeden ze styków przekaźnika od ABSu przy jego rozpinaniu od kostki (zaśniedział i odpadł ze starości :( ) ale to już naprawiłem bo przekaźnik chodzi.
Gdy ten przekaźnik był rozwalony kontrolka ABSu wogóle nie gasła, nawet po odpalniu silnika.
Teraz przekaźnik działa, gdy nie mam wciśniętego hamulca to po odpaleniu silnika kontrolka gaśnie na 2sekundy po czym znowu się zapala.
Gdy uruchamiam colcika na wciśniętym hamulcu kontrolka ABSu gaśnie na tak długo aż mam wciśnięty hamulec :?

Przyznam się, że jeździłem kilka km zanim naprawiłem ten uprzednio rozwalony przeze mnie przekaźnik. Nie miałem czasu aby się za to zabrać. A wcześniej wszystko chodziło git...Nawet po przetoczeniu przednich tarcz ABS nie szwankował.

Paranoja..
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-01-2008, 21:56   

ABS ma to do siebie, ze w razie wykrycia jakiejkolwiek awarii po prostu wylacza sie dla bezpieczenstwa. Moze przejrzyj jezszce kostke, moze sie kable stykaja, nie lacza itp.
_________________
 
 
 
pawel129
[Usunięty]

Wysłany: 01-01-2008, 23:24   

przeglądałem te kostki w które ingerowałem..
Intryguje mnie fakt dlaczego kontrolka gaśnie gdy odpalam samochód na wciśniętym hamulcu... :?: :|
 
 
Lukasey
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2008, 11:36   

mam to samo w swoim galu. tylko ze u mnie jak zapalam z wcisniętym hamulcem to gaśnie na 2 sekundy i znowu się zapala a jak bez hamulca to wogóle nawet nie przygasa. ABS nie działa. kontrolka ABSu wogole nic nie wymruguje (świeci cały czas) tylko mruga check engine. nie wiem co to może być :(
 
 
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 02-01-2008, 18:36   

mi tak robilo jak mialem zasniedziale styki przy przekaznikach ktore znajdyuja sie przy lewym reflektorze nad pompa ABS. najlepsze bylo to za mi ABS dzialal jak padal deszcz a jak bylo sucho to nie dzialal. poprostu napewno wilgosc powodowala przewodzenie pradu.
pozniej tez mialem takie objawy ze niby ABS dzialal a jak ruszylem samochod tylko to lampka sie zapalala
radzil bym dobrze sprawdzic wszystkie styki
 
 
 
pawel129
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2008, 20:55   

hmm... czyli sugerujesz żeby jednak ponownie zajrzeć do wiązki przy przekaźniku.. ? Może faktycznie coś nadal nie do końca styka.. Kurcze zima się zaczęła i taki wynalazek by się przydał..

BTW, gdzie można taki przekaźnik kupić (ten większy) i ile może kosztować?
 
 
Wiśniovy
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2008, 16:34   

pawel129 napisał/a:
hmm... czyli sugerujesz żeby jednak ponownie zajrzeć do wiązki przy przekaźniku.. ? Może faktycznie coś nadal nie do końca styka.. Kurcze zima się zaczęła i taki wynalazek by się przydał..

Looknij na nie,może styki są pokryte tlenkiem metalu.Jeśli to nie pomoże to go po prostu wymień,bo colt,jak każdy japończyk ma to do siebie,że każda część da się tylko wyczyścić albo wymienić,rzadko kiedy da się coś samemu pomajstrować.

Pozdrawiam.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-01-2008, 16:54   

Wiśniovy napisał/a:
rzadko kiedy da się coś samemu pomajstrować.
Mylisz się.
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-01-2008, 17:13   

Aha, na stronie Krzyżaka wyczytalem, ze po zwarciu pinow w gniezdzie, bledy ABS powinna wymrigiwac kontrolka ABS, a nie CE.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.