Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A 2.5] Szarpanie, przerywanie podczas przyśpieszania
Autor Wiadomość
Rados
[Usunięty]

  Wysłany: 23-12-2007, 07:41   [EA5A 2.5] Szarpanie, przerywanie podczas przyśpieszania

Krótko o aucie:
silnik 2.5 v6, przebieg 164 tys., skrzynia automatyczna, sedan
rok 1999, założony gaz sekwencyjny

Historia problemu:
Dziwna sprawa, podczas trasy ok. 100km, przejechanej dosyć szybko (także silnik troszkę sobie popracował ;) ) po okołu 70km przy jeździe z prędkością ok. 60km/h kiedy to podjeżdżałem pod wzniesienie pojawiło się dziwne szarpanie silnika, czasem kilkukrotne, czasem pojedyncze. Tak jakby silnik nie otrzymywał przez chwilkę tego co powinien (paliwo/gaz, powietrze, iskra ?). Problem występuje zarówno przy szybkim przyspieszaniu, jak i delikatnym, nie obserwowałem w jakim przedziale obrotów, ale wydaje mi się, że w dośc szerokim (no może nie najwyższych obrotach). I dzieje się to oczywiście nie tylko pod górkę. Czy to gaz, czy to paliwo jest tak samo. Na obrotomierzu nie widać żadnych skoków podczas szarpnięć.

Dodam, że temperatura na zewnątrz wynosiła od -4 do -6 st. C (jak narazie najniższa temp. w regionie tej zimy), gaz był zatankowany do pełna gdy ruszałem (zużycie w normie), poziom benzyny 1/8 skali.

Po dłuższym postoju (także silnik spokojnie ostygł) i drodze powrotnej z prędkością 90-100 km/h, problem występował już od samego początku i trwał do końca podróży, jako że warunki drogowe pozwalały użyć tempomatu, zauważyłem, że problem występuję, ale nie aż tak mocno (pewnie dlatego, że tempomat płynniej i delikatniej operuje pedałem gazu).

Przy puszczeniu pedału gazu i wytracaniu prędkości, problemu nie ma.

I jeszcze jedno, na postoju przy odpalonym silniku pojawiło się takie stukanie, a raczej cykanie (niesłyszalne wewnątrz), dochodzi ono z lewej strony maski (patrząc od strony kierowcy) - jeśli mogę tak powiedzieć, to dochodzące z obszaru gdzieś pomiędzy akumulatorem a podszybiem.

ECU nie wyświetla, żadnych błędów. Silnik odpala bez problemu.

Czego to wina:
- filtru powietrza, paliwa, etc. ?
- kabli WN, świec ?
- w nie zalanym do 3/4 lub pełna baku, zaczęła się skraplać woda, a potem zamieniła się w lód (choć w takim razie czemu na gazie jest tak samo)?
- czegoś innego ?

Podobny problem (aczkolwiek nie wiem czy przyczyna ta sama) miał niedawno Protrek:
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=17757

Od czego zacząć sprawdzanie? Jaki może być przybliżony koszt wymiany tego co nawaliło i czy to będzie szybka akcja - chciałbym to zrobić jeszcze przed 25 grudnia.

PROBLEM nr 2:
Po dzisiejszej wizycie na myjni, i przejażdżce w po mieście, nie chowa się cała antena (pozostawała ostatnia część). Wysunąłem ją więc ponownie, zdrapałem z niej cieńką warstwę lodu, co zawsze pomagało w podobnych przypadkach. A tu zdziwko mnie wzięło, kiedy zaczęła się chować, ale pozostały już nie schowane dwie ostatnie części. Próbowałem to rozmrozić psikając na antenie oraz przy dole anteny płyn do odmrażania, ale nie pomogło. Jak sobie z tym poradzić?
Ostatnio zmieniony przez robertdg 14-01-2015, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 23-12-2007, 10:29   

Czyli to cykanie pojawiło ci sie razem z tymi szrpnięciami?? Co do cykania z tej okolicy co piszesz to moze to byc sterownik EGR on sobie tak cyka, tak ze moze dopiero teraz to zauwazyles. Ale co ciekawe tego ja nie słysze w galu, ale carismie i to nawet dość głośno, jedyna róznica to taka ze w carismie egr odłączyłem.... Wiec moze jezeli pojawilo sie szarpanie i takie cykanie, to moze EGR sie zawiesił i przez to te niedogodności??? Mysle ze najpierw sprawdz kable WN i świece, bo to najprościej, pozniej najwyzej szukaj czegos innego. Jezeli dzieje sie tak samo na gazie i benie to znaczy ze albo iskra albo sterowanie, wiec moze to byc tez EGR....
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-12-2007, 12:24   

Sprawdź (lub niech ktoś to zrobi profesjonalnie) obie sondy lambda. Objawy opisane są wielce charakterystyczne do sond. Poza tym masz już przebieg akuratny do wymiany.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Rados
[Usunięty]

Wysłany: 23-12-2007, 15:43   

To cykanie jest takie bardziej od czegoś elektrycznego (tak mi się wydaje) a nie mechanicznego. Pojawiło się obok cykania silnika, właśnie wtedy kiedy auto zaczęło szarpać. Co to jest sterownik EGR ?
Skoro to sonda lambda to dlaczego ECU nie wyświetla w związku z tym żadnego błędu ?
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-12-2007, 23:11   

Przy sondzie "check engine" wyświetla się tylko jak zupełnie nie działa, jest kompletnym trupem. Natomiast nie wyświetla się jak sonda nie przekazuje sygnału w całym spectrum działania, tzn. podaje złe wartości. Sonda to część eksploatacyjna, która się zużywa z przebiegiem, tak jak świece.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 24-12-2007, 01:13   

Złe działanie sondy nie bedzie powodowało przerywania silnika. Jak masz źle dziłającą sonde, silnik bedzie pewnie troche słabszy i bedzie wiecej palił. Pozatym to dzieje sie na benzynie i na gazie (na gazie wskazania sondy wogóle są baaardzo uśredniane). Dla przykładu jezdzilem z rok z sondą ktora pracowala w zakresie 0.4-0.5 i wogole o tym nie wiedzialem do momentu kiedy zaswiecil mi sie CE i sprawdzilem o co chodzi...
Co do cykania to moze jeszcze idzie ci przebicie, na cewce lub gdzies indziej, jezeli np przerwał sie przewód WN to przeskoki będą bardzo głośne. Spradzalem kiedys to w cifie, przewód nie do konca nasunął się na świecę (przesunął się w fajce), efekt taki ze szło takie przebicie ze bylo slychac cykanie co każdą iskierkę...
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Rados
[Usunięty]

Wysłany: 25-12-2007, 14:16   

Z anteną sobie poradziłem, odmrażaczem do zamków - wojowałem, wojowałem, wpryskując go przy wylocie anteny. I się w końcu chowa.

Niestety święta, i nikt nie miał pogrzebać przy silniku. Może macie jeszcze jakieś pomysły co to może być? Co jest prawdopodobniejsze - kable WN i świece, czy te sondy?

[ Dodano: 25-12-2007, 20:48 ]
Przyczyna na 99% zlokalizowana. Wypięła się jedna z fajek, nie przy świecy, ale przy rozdzielaczu. I widać jak skacze iskra (to jest to cykanie). Niestety było ciemno gdy to zauważyłem, ja bez narzędzi. Ale za dnia wezmę się za to, by przeczyścić tą fajkę i ją z powrotem wpiąć. Powiem jaki będzie efekt :)
 
 
kooks 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 1999r
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-12-2007, 03:15   

Dzis doswiadczylem podobnego objawu, przebieg u mnie to niecale 130k, przejechalem okolo 300m po odpaleniu samochodu i bylo ok, postalem chwile na cpnie bez gaszenia, chce jechac a tu szarpanie, szarpie najmocniej w zakresie 1000-2000 powyzej plynnie przyspiesza ale czuc ze zamula, jutro zabieram sie do szukania usterki


Dzis sprawdzone zostaly przewpdy czy dobrze podociskane i przeczyszczona kopulka, dodam ze samochod z rana juz nie chcial odpalic, jest iskra ale slaba. Podejrzewam cewke jutro trzeba odwiedzic mechanika
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 26-12-2007, 19:12   

Ha czyli miałem racje! :mrgreen:
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Rados
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2007, 09:39   

No i po kłopocie. Fajka wsunięta na rozdzielacz i jak ręką odjął :)
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 27-12-2007, 10:53   

Czsami najprostrze rozwiazania są jak najbardziej trafne, fajnie ze to bylo tylko TO
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
kooks 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 1999r
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2007, 12:50   

u mnie troche bardziej skomplikowane, podejrzenie padlo na swiece, dzis beda wymienione 450zl komplet troche duzo ale jak trzeba to trzeba, mam nadzieje ze to pomoze juz:)
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-12-2007, 13:23   

kooks napisał/a:
dzis beda wymienione 450zl komplet troche duzo

to żeś trochę przepłacił ...za 300 kpl można kupić ... oczywiście platynowe
np tutaj:
http://www.autojarex.pl/i...dzial=43&wysw=1
model: IZFR5B
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
kooks 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 1999r
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2007, 13:50   

z tego co widze w instrukcji galanta te swieca sa do 2,4 do 2,5 sa inne, z ngk po 70zl znalazlem czyli o 5zl taniej na sztuce, z tego co wiem swiece maja byc denso
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-01-2008, 21:23   

A ja mysle ze w instrukcji tez jest podana zwykła a nie platynowa swieca, kosztuje sporo mniej ale czesciej sie wyminia. jezli zrobi sie to samemu to koszty roboicizny zerowe, no moze trzeba bedzie minić w koncu uszczleke pod kolektorem w przypadku V6.
Ale sa tez inne korzyści, na siwece nie mamy gwarancji ze sie nie zepsuje, ze nie peknie nam cermika lub dostanie przebicia. Wiaomo na LPG samochód jest bardzi czyły na niedoskonałosci w ukłasdzie zapłonowym, wiec czestsza wyminia swiec powinna mu napewno pomoc a nie zaszkodzi.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.