Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Wymiana uszczelki pod kolektorem wydechowym
Autor Wiadomość
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2008, 16:22   [1G 90-94] Wymiana uszczelki pod kolektorem wydechowym

Mam zamiar jutro wymienic uszczelke pod kolektorem wydechowym, dmucha i kopci pod maske a ze nawiew caly czas hula to i w srodku smierdzi. Tu jest moje glowne pytanie: czy wystarczy odkrecic kolektor od glowicy? czy jakos sie caly wydech da zdjąć ze szpilek bez odkrecania portek czy jeszcze dalej? Zimno jest jak jasny gwint a garazu nie mam wiec chcialbym to zrobic mozliwie bez niespodzianek. Czy jest jeszcze cos co zwykle sprawia trudnosci przy tej czynnosci? Dzieki bardzo z góry za szybkie odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie!!
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 04-01-2008, 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sz@kal 
Forumowicz
Młody Mitsumaniak ;)


Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 380
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 03-01-2008, 16:56   

mitutoyo napisał/a:
Zimno jest jak jasny gwint a garazu nie mam wiec chcialbym to zrobic mozliwie bez niespodzianek.

A ile razy Ci powtarzałem ,że mój garaż jest do dyspozycji? :P :doubt: :D
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2008, 19:22   

No wiem wlasnie dlatego pytam bo jak beda jakies przeszkody to wale do Ciebie!!
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 03-01-2008, 20:58   

ze turbina w GSie nie wadzi powinno się udać odsunąć kolektor od głowicy na tyle żeby podmienić uszczelkę.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
piotruś 
Forumowicz
,DZIECI KWIATY.''

Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 243
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 03-01-2008, 21:21   

No.. ......i wydech musisz rozękręcić przynajmiej w jednym miejscu, ......tylko czy dobrze sprawdziłeś.?.....z kąd dmucha bo najczęściej to puszcza uszczelka miedzy portkami a kolektorem ta na trzech śrubach ....zdejmowanie kolektora wydechowego jest ryzykowne ponieważ łatwo jest ukrecić szpilkę bo są pozapiekane gwinty.ja osobiscie robiłem to na rozgrzanym silniku -chyba łatwiej sie ruszą .
 
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2008, 23:20   

Wiem skąd dmucha,na stówe uszczelka tylko myślalem ze chociażby łącznik elastyczny bedzie na tyle elastyczny ze odpusci te 20mm zebym sobie naciągnął. Co do temperatury to nakretki i szpilki to pewnie zwykła automatówka wiec rozszerzalność taka sama ale jesli tak zauważyłeś to sprawdze.
 
 
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 03-01-2008, 23:46   

w 1g musisz odkreci pompe wspomagania z mocowaniem by zdjackolektor w 2g niekoniecznie
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2008, 23:48   

Ok ale czy musze wlazic pod bryke zeby poluzowac reszte wydechu?
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 10:44   

No i ja się podepnę do tematu tylko w kwestii odkręcania śrub. Zna ktoś może jakieś patenty aby rozkręcić wydech nie męcząc sie i nie uszkadzając śrub i kołnierzy przy okazji ;)
 
 
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 04-01-2008, 11:24   

dzien wczesniej spsikac sroby i nakretki preparatem jakism do odkrecania zapieczonych srob (nie WD40), i do czynnosci odkrecania kolektora przystapic w dniu kolejnym kiedy preparat przegryzie sie przez zapieczone gwinty. na goracym samochdzie zaraz po jezdzie, w rekawiczkach dobrych by sie nie poparzyc, powinny poscic bez problemu. jesli ktos nie ma takich srodkow to proponuje na garacym silniku prubowac. uzywajac klucza nasadowego 6 pkt. ( nie 12 pkt). na przyszlosc uzyc smaru z dodatkiem miedzi pod wszystkie sroby skrecajace elementy wydechu.
Przypominam o odpowiedniej sekwencji skracania uszczelki pod kolektor by sie dobrze ulozyla i nie pofaldowala, od wew, na zewnatrz. zaczynajac od srodkowych srob. ja dokracam na dwa razy kolektor zawsze, trzeba miec wyczucie w rekach by nie zerwac gwintu w glowicy. raz dokrecam do oporu, a pozniej 1/2 obrotu.
 
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 19:03   

kiepuczi napisał/a:
uzywajac klucza nasadowego 6 pkt. ( nie 12 pkt).

Czy dobrze Ciebie zrozumiałem to chodzi nasadkę klasyczną 6-cio kątną :?:
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 19:06   

Tak, te 12 kątowe (nasadowo-oczkowe) obrabiają śruby.

[ Dodano: 06-01-2008, 19:43 ]
Uszczelka wymieniona ale jasny gwint połowy śrub nie ma....W głowicy sa jakies tulejki z gwintem czy jak? Po pierwsze czasem wykrecila sie szpilka czasem nakretka i tak gdzie wykrecila sie szpilka juz w zasadzie bylo wiadomo ze lipa bedzie. Te wkladki czy klej chust wie co to, sypaly sie jeszcze podczas poczatkowej fazy docisku,bez zadnej w zasadzie sily. Nie wiem czy to tak normalnie czy juz ktos kiedys pourywal gwinty i na jakis poxipol wkrecil.Tak czy siak jakos póki co dokrecilem pozostalymi śrubami i jakos trzyma.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.