[Cari 1.8 GDI] Analogowy wskażnik paliwa |
Autor |
Wiadomość |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 04-01-2008, 19:31 [Cari 1.8 GDI] Analogowy wskażnik paliwa
|
|
|
Dzisiaj pierwszy raz (po miesiącu jeżdżenia!) rzuciłem okiem na zegary przy wyłączonym zapłonie i ze zdziwienia aż rozdziawiłem paszczę. Wskażnik paliwa pokazuje jego stan niezależnie od położenia kluczyka w stacyjce. Myślałem, że zawiesiła się wskazówka wskażnika, więc zatankowałem tyle, aby poziom w baku wynosił 3/4 i wskażnik tyle właśnie zaczął pokazywać. Terapia wstrząsowa (pięścią) po wyłączeniu zapłonu nic nie zmienia. I tu rodzi się moje - może nieco naiwne pytanie: czy takie dziwactwo jest normą w tym modelu, czy to moja Cari jest taka wyjątkowa? |
|
|
|
 |
jawor44 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2008, 19:33
|
|
|
po wylaczeniu zaplonu wskaznik paliwa nie opada:) |
|
|
|
 |
DragStar [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2008, 19:35
|
|
|
dokładnie - wskaźnik paliwa nie opada po wyłączeniu zapłonu, ale nie tylko Cari tak ma, Ford Excort na przykład
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 04-01-2008, 19:41
|
|
|
W Maździe też tak jest. |
|
|
|
 |
lipa40
Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 561 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 19:51
|
|
|
XL napisał/a: | czy to moja Cari jest taka wyjątkowa? | Spoko , mój Colt też tak ma , dodatkowo ciągle ( przy włączonym zapłonie ) świeci się , rezerwa paliwa |
|
|
|
 |
orzech [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2008, 19:51
|
|
|
jak stoi to takie fajne (oczywiscie wskazowka pliwa) lancer tez tak ma |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 04-01-2008, 20:10
|
|
|
Ufff, dzięki, kamień spadł mi z serca (a może raczej z nerki, bo od kiedy kamienie nosi się w sercu?). Już się zaczynałem obawiać, że to jakieś zwarcie i rano zaskoczy mnie rozładowany akuś, albo sfajczona instalacja. A swoją drogą dziwią mnie pomysły Japońców - po kiego grzyba oni takie cuś wydumali?
Podzękowawszy pozdrawiam - XL |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 04-01-2008, 20:17
|
|
|
A co w tym dziwnego? To nie temperatura silnika, która się zmienia wraz z jego uruchomieniem. Stan paliwa przed zapaleniem i niedługo po jest taki sam więc masz wskazanie jaki jest jego stan czy silnik pracuje czy nie. To inne rozwiązania wydają się nielogiczne bo czy stan paliwa się zmienia wraz z wyłączeniem zapłonu? |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 04-01-2008, 21:27
|
|
|
Moomin, to w tym dziwnego, że jeżeli jest to zrealizowane przez stałe zasilanie układu pomiarowego, to powoduje niepotrzebne zużycie energii z akumulatora. Małe, ale zbędne.
Jeżeli jest to rozwiązanie mechaniczne, to powoduje niepotrzebną komplikację wskażnika i wzrost jego ceny. Tak czy inaczej jest to niepotrzebne, przecież jeśli wyłączę zapłon i wyjdę z samochodu to komu wskażnik ma pokazywać poziom paliwa?.
Pozdrawiam, XL |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 04-01-2008, 21:32
|
|
|
XL napisał/a: | Moomin, to w tym dziwnego, że jeżeli jest to zrealizowane przez stałe zasilanie układu pomiarowego, to powoduje niepotrzebne zużycie energii z akumulatora. Małe, ale zbędne.
Jeżeli jest to rozwiązanie mechaniczne, to powoduje niepotrzebną komplikację wskażnika i wzrost jego ceny. Tak czy inaczej jest to niepotrzebne, przecież jeśli wyłączę zapłon i wyjdę z samochodu to komu wskażnik ma pokazywać poziom paliwa?.
Pozdrawiam, XL |
Masz GDI i skomplikowanie wskaźnika paliwa jest dla Ciebie problemem? Proponuję w takim razie cofnąć się do ery 125p, wtedy wszystko było dużo prostsze. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 04-01-2008, 22:05
|
|
|
Moomin napisał/a: | Masz GDI i skomplikowanie wskaźnika paliwa jest dla Ciebie problemem? |
Hehehehehee, bo porównanie tego pierdu-pierdu wskaźniczka do stopnia skomplikowania silnika to jak porównanie zegarka z kalkulatorem do komputera więc po co sobie zaprzątać głowę takimi pierdółkami
[ Dodano: 04-01-2008, 22:08 ]
XL napisał/a: | Moomin, to w tym dziwnego, że jeżeli jest to zrealizowane przez stałe zasilanie układu pomiarowego, to powoduje niepotrzebne zużycie energii z akumulatora. Małe, ale zbędne. |
Zaprawdę powiadam ci że w GDI jest jeszcze całe stado innych rzeczy stale podtrzymywanych z aku i te mikroampery zżerane przez wskaźniczek nie mają tu żadnego znaczenia.
XL napisał/a: | Jeżeli jest to rozwiązanie mechaniczne, to powoduje niepotrzebną komplikację wskażnika i wzrost jego ceny. Tak czy inaczej jest to niepotrzebne, przecież jeśli wyłączę zapłon i wyjdę z samochodu to komu wskażnik ma pokazywać poziom paliwa? |
np. policji, strażakom innym służbom w razie akcji ratunkowej czy wypadku itp. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 05-01-2008, 00:19
|
|
|
Saphire, masz rację, to pierdółka niegodna uwagi. Tyle tylko, że z czymś takim spotkałem się pierwszy raz i obawiałem się, że to jakieś zwarcie w instalacji. Ściągnąłem schemat instalacji elektrycznej, sprawdziłem i już wiem, że zasilanie układu pomiaru poziomu paliwa wyłączane jest wraz z wyłączeniem zapłonu.
Pozdrawiam - XL |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 05-01-2008, 15:39
|
|
|
Powiem więcej - wyjmujesz z auta całe zegary a wskaźnik nadal pokazuje poziom w baku albowiem jest to silniczek krokowy i jak go elektronika ustawi w jakies położenie to tak zostaje:
 |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 05-01-2008, 17:57
|
|
|
Dzięki za informację. Przyznaję, że takiego rozwiązania się nie spodziewałem, ale to mile świadczy o klasie Carismy.
Mam nadzieję, że nie wyjmowałeś zegarów specjalnie dla mnie...
Pozdrawiam, XL |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 05-01-2008, 23:08
|
|
|
Tylko przy okazji - zakładałem srebrne obwódki na zegary. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|