Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C51A 1.3] Pomoc potrzebna fachowca lub kogos kto sie zna
Autor Wiadomość
Sebastian_colt
[Usunięty]

  Wysłany: 05-01-2008, 15:28   [C51A 1.3] Pomoc potrzebna fachowca lub kogos kto sie zna

Witam

Mam bardzo powazny problem, cieknie mi plyn z silnika. Moze to jest oznaka padnietej pompy, wiem ze nie jest ona na rozrzadzie. Jest to silnik 8v 90 rok. Czy ciezko jest ja wyjac i czy mozna cos z tym zrobic?Czy pompa jest droga? Z góry wam dziekuje za informacje

Link do zdjecia ktore zrobilem
http://i33.photobucket.co...otki/wyciek.jpg

Seba
 
 
adam-g
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2008, 22:30   

Sebastian_colt napisał/a:
wiem ze nie jest ona na rozrzadzie



Ja wiem, że aby wymienić pompe trzeba rozpiąć rozrząd , i wymienić też pasek.
Dlatego pompe wymienia sie co drugą wymianę paska , bez względu czy jest mniej czy więcej zużyta.
 
 
DaniOOO
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2008, 22:50   

jakieś inne objawy poza wyciekiem są?
 
 
Sebastian_colt
[Usunięty]

  Wysłany: 05-01-2008, 23:42   Pompa

Nie, nie ma innych obiawów, jedynie co to wyczówam luz na kole od pompy wody.... da sie je reka wyczuc.
 
 
Bazz 
Mitsumaniak
Rzeźnik- kombinator


Auto: lancer C61(2)(6) :D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 149
Skąd: Goniądz
Wysłany: 06-01-2008, 13:08   

http://www.allegro.pl/ite...ancer_gmb_.html
tu masz link do pompy GMB którą sam zamierzam kupić, myśle że 66zł + wysyłka to nie jest wygórowana cena :)
_________________
- Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
- Colt C58A GTI swap na 4G63
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny

Nie ma drogich części, są tylko duże marże...

Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ". :)
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-01-2008, 14:06   

Bazz cena za pompę jest rewelacyjna. Tylko brać. Ja 2 lata temu za taką samą pompę dałem w sklepie 180 zł.
adam-g napisał/a:
Ja wiem, że aby wymienić pompe trzeba rozpiąć rozrząd , i wymienić też pasek.
Nie w silniku 1.3 8V. Chociaż po zdjęciu paska jest dużo lepszy dostęp. I tej pompy nie wymienia się co drugą zmianę paska, bo jest napędzana paskiem wielorowkowym od alternatora.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2008, 14:12   

Wiec wymiana tej pompy nie bedzie taka trudna. Bazujac na tym zdjeciu to poszla uszczelka na lozysku. Kup pompe i wymien. To nie jest takie trudne.
 
 
Sebastian_colt
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2008, 23:02   pompa

Koledzy ja rozumiem wszystko ale powiedzcie czy to co nazdjeciu jest i ten otwór, to czy to sie znajduje jeszcze na pompie czy na bloku?????

Seba
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-01-2008, 23:33   

Sebastian_colt napisał/a:
ten otwór, to czy to sie znajduje jeszcze na pompie czy na bloku?????
Oczywiście na pompie. Jest to otwór, którym wycieka płyn w przypadku uszkodzenia uszczelniaczy w pompie (taki niby wskaźnik awarii pompy).
 
 
adam-g
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2008, 13:48   

Hugo napisał/a:
I tej pompy nie wymienia się co drugą zmianę paska, bo jest napędzana paskiem wielorowkowym od alternatora.

czyli kiedy sie wymienia ? Jak się uszkodzi ? Myślałem , że profilaktycznie sie wymienia niejako przy okazji , właśnie ze wzgledu na to ,że po zdjeciu paska jest lepszy dostep.
Nie chciał bym , żeby mi sie popsuła 300 km od domu , w szczerym polu w nocy,
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2008, 14:30   

adam-g napisał/a:
Hugo napisał/a:
I tej pompy nie wymienia się co drugą zmianę paska, bo jest napędzana paskiem wielorowkowym od alternatora.

czyli kiedy sie wymienia ? Jak się uszkodzi ? Myślałem , że profilaktycznie sie wymienia niejako przy okazji , właśnie ze wzgledu na to ,że po zdjeciu paska jest lepszy dostep.
Nie chciał bym , żeby mi sie popsuła 300 km od domu , w szczerym polu w nocy,
Regułą jest, że pompa wody wytrzymuje ok. 200.000 km. Jeśli robisz wymianę paska rozrządu na oryginalnych komponentach (czyli wymieniasz rozrząd co 90.000 km), to wymiana pompy następuje co 2. wymianę rozrządu. Jeśli na zamiennikach - co 3. wymianę (wymiany paska rozrządu następują co 60.000 km). Gdy pompa z jakichkolwiek powodów niedomaga, trzeba ją wymienić - niezależnie od jej przebiegu.
 
 
Sebastian_colt
[Usunięty]

  Wysłany: 08-01-2008, 00:13   Dziekuje za Pomoc

Dzisiaj udało mi sie wyjąć pompe. Kupiłem również ta z allegro i czekam teraz az dojdzie do mnie do domu. Uszczelka od tamtej sie strasznie przyssala i nie bede jej zdejmowal bo dostep jest trudny. Widze ze jest nie poniszczona, ani nigdzie sie nie przykleila.

Pompa przelatane miala 220k wiec juz padla. Kolo cale zardzewiale. Zastanawiam sie tylko czy jak zdjalem te oslony to jakies nieczystosci mogly wleciec do miski olejowej, tutaj przy tym kole pasowym? Czy moze jest one odzielnie i nie ma polaczenia z miska?

Najwazniejsze ze udalo mi sie sciagnac ta pompe i faktycznie mozna to zrobic bez wymiany rozrzadu, jednak jest to utrudnione...

Jeszcze raz dziekuje za zainteresowanie sie tematem

Seba
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-01-2008, 12:00   

Sebastian_colt napisał/a:
Zastanawiam sie tylko czy jak zdjalem te oslony to jakies nieczystosci mogly wleciec do miski olejowej, tutaj przy tym kole pasowym? Czy moze jest one odzielnie i nie ma polaczenia z miska?
Ależ skąd :) . Nie ma tam połączenia. Ten plastik to tylko osłona rozrządu i nie uszczelnia miski olejowej od góry. Jednak dobrze, że pytasz, bo bardzo wskazane jest abyś po zdjęciu starej pompy wziął jakiś pędzelek i wymiótł śmieci i piach zza koła pasowego na wale (nie daj Boże jakiś brud dostałby się pod pasek rozrządu i nieszczęście gotowe).
 
 
Sebastian_colt
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2008, 12:14   Dzieki

Czy wymiana rozrzadu jest trudna? Widze ze ma z 2 cm luzu na tej dluzszej stronie.
Czy trzeba go na znaki ustawiac?

Seba
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-01-2008, 15:00   

Sebastian_colt napisał/a:
Czy wymiana rozrzadu jest trudna?
Nie.
Sebastian_colt napisał/a:
Widze ze ma z 2 cm luzu na tej dluzszej stronie
A dokładniej? Luz na pasku jak go naciśniesz?
Ogólnie to śmieszna sytuacja, bo ja właśnie też będę wymieniał pompę wody, ale wieczorem.
A w takim aucie jak Ty masz też wymieniałem (ten biały Colt w podpisie).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.