[E55A 2.0] Galant - problem ze światłami |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Zator [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2007, 11:09 [E55A 2.0] Galant - problem ze światłami
|
|
|
Witam,
Jestem nabywcą Glanta rocznik 2.0 `96 - przy zakupie nie zwróciłem uwagi na to, że bardzo słabo świecą przednie światła mijania, nawet długie. Pytanie wiem jest banalne.. ale czy to kwestia regulacji (jeżeli tak to czym muszę pokrecić/niestety instrukcja po niemiecku, mój pierwszy kontakt z samochodem w ogóle/ żeby dało się to poprawić) czy w grę w chodzi od razu wymiana żarówek (ile to może kosztować u mechanika?)
Z góry dzięki |
Ostatnio zmieniony przez roch_27 14-08-2007, 17:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2007, 11:28
|
|
|
Może tu być kilka spraw:
1. Wymiana żarówek na nowe. Żarówka zwykła kosztuje kilka złotych, wymiana we własnym zakresie.
2. Źle ustawione światła. W takim wypadku czeka Cię wizyta w stacji diagnostycznej. Dziesięć minut pracy. Koszt: 0-30 PLN.
3. Brudne reflektory (na zewnątrz i/lub wewnątrz). W takim wypadku czeka Cię mycie. Szczególnie dobre efekty daje wyjęcie reflektorów i porządne mycie ciepłą wodą z detergentem. Cóż - po tylu latach reflektory miały prawo się zanieczyścić w środku. |
Ostatnio zmieniony przez roch_27 14-08-2007, 17:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Piotr Zator [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2007, 11:35
|
|
|
dzięki
a jak myślisz czy pkt 2 nie odpada skoro światła były ustawiane na ostatnim przeglądzie w marcu ? Mogło się coś od tego czasu wydarzyć ? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2007, 12:25
|
|
|
Nie powinno się nic wydarzyć. Pytanie, czy światła były rzeczywiście poprawnie ustawione. Inna możliwość to niewłaściwe zamontowanie żarówek już po ustawieniu reflektorów. Wprawdzie rozmiary bllaszek mocujących żarówkę w kloszu są różne, ale jednak da się je inaczej włożyć.
Zakładam, że nie opuściłeś reflektorów do jazdy z maks. obciążeniem? Takie małe pokrętło po lewej stronei kierownicy. |
|
|
|
 |
Piotr Zator [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2007, 13:58
|
|
|
Przyznam że jest taki małe cuś - zakres od 0-4 mam ustawione chyba na 2, ale jak tym kręce nie za bardzo widzę zmianę..
Umówiłem się na dziś do mechanika - zobaczymy co powie... |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 14-08-2007, 22:35
|
|
|
ustaw na 0 i regulacja, a jak po zmianie od 2-4 nic nie opadają, czyli masz lampy manualne , czyli reg. ręczna. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11156 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 24-12-2007, 16:01
|
|
|
Cześć.Jestem zaniepokojony,bo wczoraj moim autem jeżdżił brat,i stwierdził że mam bardzo słabe światła.Znalazłem więc temat,i zapytam.Jakich detergentów można użyć,aby nie zniszczyć odblasków.I jeszcze jedno,jak poznać że lampy są orginalne.Proszę o poradę,i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT. |
_________________
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 25-12-2007, 11:28
|
|
|
jacek11 napisał/a: | jak poznać że lampy są orginalne |
Na kloszu po stronie dlugich na dole przy rancie powinno pisać KOTTO nr.xxxxxxxx JAPAN i powinny mieć regulację poziomu elekt. tak bynajmniej było u mnie.
jacek11 napisał/a: | Jakich detergentów można użyć,aby nie zniszczyć odblasków |
Gdzieś już ktoś pisał na ten temat, ale nie mogę znależdż. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11156 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25-12-2007, 13:07
|
|
|
Lampy są orginalne,co prawda regulacja jest manualna,ale to wina słabego wyposażenia auta.Pozostała kwestia mycia.Poszukam skoro była o tym mowa.Dziękuje i pozdrawiam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Galart [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2007, 13:30
|
|
|
Witam
Myślę, że trzeba by jeszcze sprawdzić napiecie na żarówkach przy pracujacym silniku. Powinno zawierać się ono w granicach 13,5 -14,2V. Jeśli bedzie niższe to trzeba sprawdzic okabowanie zasilania lamp, przekażnik świateł, styki, itd. Jest to b. ważna sprawa bo duzy spadek napięcia na stykach zmniejsza intensywność swiecenia zarówek. Pomierz napięcie bezpośrednio na akumulatorze i potem na kostce żarówki i porownaj, różnica będzie napewno ,a chodzi o to by była jak njmniejsza
pozdrówka |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11156 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 26-12-2007, 16:08
|
|
|
Sprawdziłem .Jest dobrze.wymyję lampy ,a jak nie pomoże to pojadę na regulację.Zobaczymy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kupiec [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2008, 17:36
|
|
|
Kupiłem właśnie takiego samego, ale nie ma jakiegoś większego problemu ze światłami. W innych samochodach miałem problem z jasnością. Przyczyną jest przeważnie spadek napięcia na przewodach. Wyczyść styki. Spadek mierzy się wpinając woltomierz na początku i na końcu przewodu (gdyż napięcie bez obciążenia jest inne niż z obciążeniem). |
|
|
|
 |
|