Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Po wymianie amortyzatorów przednich "KAYABA".
Autor Wiadomość
dany642
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2008, 16:31   Po wymianie amortyzatorów przednich "KAYABA".

Mam taki problem. Po wymianie amortyzatorów, odboi, osłon, końcówek drążków kierowniczych i sworzni pojawiło się stukanie na głębokich dziurach, to takie wrażenie jakby było zamało powietrza w kole i felga stuka na dziurach, no ale w kołach powietrza jest tyle co powinno. Można by to również porównać do tego jakby amortyzator miał bardzo mały skok i dobijał do końca.
Po wizycie na stacji diagnostycznej i zbadaniu zawieszenia wychodzi na to, że wszystko ok, brak jakichkolwiek luzów, amortyzatory ok. 70%.
Pojechałem ponownie do warsztatu i opowiedziałem o całej sprawie - mechanicy raz jeszcze sprawdzili całe zawieszenie i niestety potwierdzili słowa diagnosty "zawieszenie ok".

Co więc może być???

Ps. górne mocowania również sprawdzone i są ok.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-01-2008, 16:46   Re: Po wymianie amortyzatorów przednich "KAYABA".

dany642 napisał/a:
Ps. górne mocowania również sprawdzone i są ok.


Masz na myśli górne łożyska kolumny amortyzatora? Pamiętaj że gazowe trochę inaczej wydają z siebie odgłosy niż zwykłe olejaki - te są zwykle cichsze niż gazowe. Pojeździj ze 2 tygodnie niech się amorki ułożą i zobacz wtedy. Może tez sprężyny ci strzelają po kielichach bo troche inaczej teraz pracują na nowych gazowych amorkach. Daj im chwile czasu.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8680
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 05-01-2008, 16:48   

Hmm,,, to ja sie podlacze pod topic, jesli mozna. Podczas jazdy po naszych wroclawskich drogach mam taki gluchy dzwiek, jakby wahacz nie odbijal czy cholercia wie go o co chodzi. (Dzwiek jakby od tylu i podobnie jak kolega w/w nie mam pojecia oszo choszi)
 
 
 
dany642
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2008, 17:10   

saphire napisał/a:
Masz na myśli górne łożyska kolumny amortyzatora?


tak

saphire napisał/a:
Pamiętaj że gazowe trochę inaczej wydają z siebie odgłosy niż zwykłe olejaki - te są zwykle cichsze niż gazowe. Pojeździj ze 2 tygodnie niech się amortyzatory ułożą i zobacz wtedy. Może tez sprężyny ci strzelają po kielichach bo troche inaczej teraz pracują na nowych gazowych amorkach. Daj im chwile czasu.


Od wymiany zrobiłem już 2,5 tys. kilometrów i mam wrażenie, że stuka częściej.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2008, 17:30   

Oprócz zawieszenia sprawdź jeszcze łożyska kół i układ kierowniczy,
mi w 5 warsztatach powiedzieli że zawieszenie ok, a cos stukało,
amatorzy nie mieli pojęcia co, a luz był tak duży, że wkurzony sam
zdiagnozowałem usterkę później na parkingu...

ahhh ci "fahofcy" w warsztatach :roll:
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 05-01-2008, 18:11   

dany642 napisał/a:
górne mocowania również sprawdzone i są ok.
a w jaki sposób były sprawdzane???
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
dany642
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2008, 19:53   

maxwell61 napisał/a:
a w jaki sposób były sprawdzane???


pierwszy raz to ja bujałem autem na boki, góra, duł. a mechanik obserwował. No i po zdemontowaniu raz jeszcze oglądał - czy nie ma luzów i czy się nie zacina.
Z drugiej strony tego stukania nie było przed remontem.

[ Dodano: 05-01-2008, 19:55 ]
leser napisał/a:
Oprócz zawieszenia sprawdź jeszcze łożyska kół i układ kierowniczy,
mi w 5 warsztatach powiedzieli że zawieszenie ok, a cos stukało,
amatorzy nie mieli pojęcia co, a luz był tak duży, że wkurzony sam
zdiagnozowałem usterkę później na parkingu...

ahhh ci "fahofcy" w warsztatach


a zdradzisz co u ciebie było?
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 05-01-2008, 20:15   

mam rozumieć że także łączniki stab i drążek stab. także zostały sprawdzone??? ponado, cari ma to do siebie że na duzych dziurach oraz podczas zjazdu z krawężnika jest łup!!!...ponośc to amor wali i należy sie przyzwyczaić... u ciebie w grę wchodzą tylko głębokie dziury?? na małych nierównościach jest cisza??
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2008, 20:38   

U mnie było własnie łożysko koła (nie amora).
Swoja drogą na oryginalnych amorach stuki to norma, ale
na kaybach nie powinno ich być.
 
 
dany642
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2008, 20:57   

leser napisał/a:
U mnie było własnie łożysko koła (nie amora).


A czy oprócz stuków, był charakterystyczny szum???

[ Dodano: 05-01-2008, 21:08 ]
maxwell61 napisał/a:
mam rozumieć że także łączniki stab i drążek stab. także zostały sprawdzone???


tak
maxwell61 napisał/a:
u ciebie w grę wchodzą tylko głębokie dziury?? na małych nierównościach jest cisza??


chodzi tu o spore nierówności, które przy pokonywani np.90 km/h powodują spory nacisk na amortyzator.
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 05-01-2008, 21:14   

dany642 napisał/a:
chodzi tu o spore nierówności, które przy pokonywani np.90 km/h powodują spory nacisk na amortyzator.
nacisk na amora jest gdy po tych dziurach jedziesz 3km na godzine, przy 90 to raczej nad nimi przelatujesz :P
najlepiej zamknąc sie w garażu w nocy jak jest cisza i samemu sprawdzić każdy element. mechanik, mechanikiem ale samemu jest najlepiej. lomik w rękę i popróbować różne ustrojstwa...
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 05-01-2008, 23:42   

obstawiam gorne mocowania
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
tdi1982 
Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Radomsko
Wysłany: 10-01-2008, 17:59   

Na 100% górne mocowanie mam to samo koszt 160zł u Japaneze.Nie radze używek lepiej nową.
_________________

 
 
dany642
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2008, 18:52   

Pewnie macie racje. Jak zażyczyłem aby mi zmienili amortyzatory to nie mogli zrozumieć dlaczego, bo skoro na szarparkach wskazuje, że są ok to znaczy OK.
 
 
kristof 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 326
Skąd: Biskupice/Poznań
Wysłany: 11-01-2008, 16:22   

ja mam coś podobnego -> tzn jak zjeżdżam z krawężnika - szybciej - to zawsze mi coś grzmotnie, ale poprzedni właściciel powiedział że to jest normalne, że mają one po prostu, krótki skok i nie mam się tym przejmować. Na szarpakach wyszło mi około 75% na przód - a amorki ponoć oryginalne od nowości takie ma..więc w sumie to olewałem, tzn do teraz. Teraz zaczynam się o to martwić....duże szkody mogę być jeśli z takim czymś się jeździ ?
_________________
The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.